Gå til innhold

Lage web galleri

finfyr

Anbefalte innlegg

Har planer om å legge ut en del bilder på web. Har tidligere brukt en Web gallery funksjon i Adobe Photoshop 6.0, men tenkte å finne noe mer fancy. Noen som har noe tips til noe bra programmer? Vil ha galleri med thumbs og slikt. Masse bilder, liten størrelse på filene, men likevel ok kvalitet.

Noen som kan hjelpe en stakkars?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det ikke er det samme du vil ha, men legger ut et forslag om en annen type bilde-galleri.

Thumbs Easy:

Det lager et bildegalleri m/thumbs ut ifra bilder som ligger på disken.

Ulempen er at den ikke lager ekte thumbs, men forandrer størrelsen på de orginale bildene. Det fører til at en side med f.eks. 15 bilder ikke laster 15 små thumbnails, men 15 store bilder.

Hvis noen har et annet script, som genererer "ekte" thumbs ut ifra bilder som ligger på disk, og gjenbruker disse til senere anledninger.

Ønsker altså ikke i utgangspunktet et script som krever at man uploader bilder igjennom php-scriptet, såfremt det ikke takler å bli uploadet flere hundre bilder på en gang.

Lenke til kommentar

Galery-funksjonen i ACDSee 4 og 5 er glimrende til dette. Jeg har også prøvd den i PS6, men har holdt meg til ACDSee av gammel vane.

ACDSee lager ekte thumbs i valgbar størrelse og lagrer dem i samme katalog som full-størrelse bildene. I tillegg genererer den også fler-sidige galerier. Du kan også velge antall thumbs i bredden, høyden og størrelsen på de.

Jeg har ikke prøvd å legge inn tekst men regner med det er relativt enkelt det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...