Gå til innhold

Maskinen låser seg i Warcraft 3

Anbefalte innlegg

Har prøvd å spille wc3 i kveld. Men holder på å klikke bananas nå. Etter 231432 restarter så gir jeg snart opp. Har lagt inn 3 forskjellige drivere for mitt Hercules radeon 8500LE.

Maskinen låser seg etter 1-2 min med spilling. Trykker restart på pcen. Når jeg booter winxp igjen så får jeg denne meldingen.

" Computer restartet after an unexpected shutdown.

Microsoft Windows detected a possible device failure"

"The driver for the display device was unable to complete a drawing operation. Please check with the device manufaturer for a driver update"

Men har lagt inn de nyeste driverene fra radeon.

Er de noe lurt jeg kan prøve? Har prøvd med fastwrite on/off.

Kjører xp 1600+ og overnevte gfx.

Takk for råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd en lignende feil for ikke så lenge siden.

Feilen var at maskinen fungerte purrfekt i 2D,men så fort man prøvde et spill eller 3D basert grafikk,

gikk alt til *******. Vi skiftet psu,skjermkort,cpu og ram, t.o.m harddisk. Vi dro også ned på ytelsen i bios. Null resultat. Skjermkortet var det samme. (prøvde med helt nye kort fra jobben, men resultat var det samme!)(vi hadde ATi Radeon 8500LE BBA)

Løsningen var såre enkel, sette ned AGP hastigheten fra 4x til 1x.

Vet ikke om dette hjelper i ditt tilfelle, men det er lov å prøve :razz:

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at det er feil på AGP kontrolleren din. Vårt hovedkort var fra MSI. Har ikke opplevd lignende med MSI før. Ellers kan det hende at en bitteliten chip på skjermkortet har falt av ??

De tåler ikke mye bank disse kortene, så det er jo ikke umulig. Har du tatt kortet ut for å modde det eller noe ?

kort sagt, prøv med et annet skjermkort. Går det ikke da, ligger feilen i hk,cpu eller ram.

kanskje du har satt litt aggressive instillinger for cpu eller ram i bios?

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI KT3 ultra2 kort som jeg MÅTTE flashe bios for at det skulle virke.

Kortet er rimelig stabilt nå ,men det er etter 2bios Oppdateringer og sinsykt mye Banning og slag mot maskina og skjermen. (Du er jo på #hw.no så du husker vell den perioden )

Lenke til kommentar

Så musa kjører for fort med andre ord.

Så det er sikkert Onkel Politi som stopper hele systemet.

Du har 1.2 versjonen av Warcraft ikkesant?

Når jeg hadde en ikke fult så lovlig versjon av Warcraft3 så klikket maskinen i WC3 ganske ofte.

Fikk en lovlig versjon og da virket alt igjen. (Går også med en Crack fra Megagames da ,men siden jeg har kjøpt WC3 hos ram og rom i lillestrøm så er det jo seff best og bruke orginalen)

Lenke til kommentar

På lørdag tok maskina kvelden. Da jeg kom hjem var skjermen svart og maskina ville ikke starte. Etter litt rigling på ram brikkene startet maskina men fortsatt svart skjerm.

Har prøvd med annet skjermkort men maskina er fortsatt svart. Tror det er hk som har tatt kvelden. Skal levere inn kort og cpu for test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...