Gå til innhold

Støydempingskit... Verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ettersom denne delen av forumet har jeg liten tro på at jeg kommer til å bli stormet ned med svar, men er jo ikke noe annet å gjøre enn å prøve ;)

 

Cooltek Støydempingskit

 

Jeg bare lurer enkelt og greit på om den pakken er verdt pengene, om det blir noen merkbar forskjell. Selvøflgelig, jeg skjønner at det kommer an på hvordan opphenget er idag, og det er ikke noe spesielt festet, eller gjort noe med opphenget. Vet forresten ikke hva de forskjellige delene er til der :p

 

Takker for svar :)

 

EDIT: Har tidligere kjøpt noen støydempingsmatter som jeg syns bare var ett dårlig kjøp, ikke merkbar endring i lyden, mens temperaturene gikk opp (om enn så lite ;) )

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde heller brukt pengene på noe annet hardware en på støydemping.. man får ikke dempet støyet noe "sinnsykt" mer en hva det er. støydemping eventuelt støymatter er laget for å tjene penger på det. du kan heller tette kabinettet med silikon. men da må du ha plenti med vifter.

Lenke til kommentar

Kjøpte det settet, bare at mitt står det nexus på. Er det samme ut ifra bildene.

Gummiføtter? Blæ, har betonggulv så er ikke som om vibrasjoner forplanter seg så voldsomt.

Vifteopphengene krever at veggen du fester viften er relativt tykk. Hang og skranglet på kabinettet mitt, men sitter greit på plexi-døren da. Tror derimot ikke det demper støyen noe særlig.

Gummiopphengene til hd'en avhenger av at kabinettet allerede er laget for slike, så da har du jo sannsynligvis sånne fra før. Uansett kjører jeg o-ringer istedet, som er 1000 ganger bedre.

Strips får du billigere andre steder.

 

Så kort fortalt: useless

 

edit: Jeg har også asfaltplater, temmelig tykke. Kjøpte de på mekonomen. De er skikkelig nice til å fjerne resonans i kabinettet. Ekstra effektivt når en har et alu-kabinett.

Endret av Elenhinan
Lenke til kommentar

Jeg driver å modder eget kabinett jeg og, det blir ett gammelt stål kabinett fra compaq som gjøres om. Skal klare å gjøre plass til o-ring oppheng der, så harddiskene er bare tøv for meg uansett.

 

Nei, jeg kommer nok ikke til å kjøpe de, bestiller alt jeg skal ha (utenom det nye hovedkortet) fra en lokal hardware store, må jo støtte de ^^ Og slipper frakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...