Gå til innhold

Hva velger du? (Uke 52)

WheelMan

Hva velger du? (Uke 52)  

124 stemmer

1. 1. Julegaver

• 1. Harde pakker
      76
    • 2. Myke pakker
      10
    • 3. Konvolutter
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at du mener pinnekjøtt er av dårlig kvalitet som blir kjøttdeig resten av året.

Resten av året blir det riktignok mye annet av det men pinnekjøtt er saltet og røkt kjøtt av lam av meget god kvalitet.

Ribbe derimot er jo som kjent gris og blir ellers i året bacon.

Når dette er sagt så er faktisk khjøttdeig du kjøper i butikken kukjøtt og hverken gris eller sau.

BTW så havner det billigste kjøtte i nettop det du skal spise....nemlig pizza.

Pinnekjøtt er vel saue ribber som er tørket og saltet, det er sikkert god kvalitet på, men det er ikke noen form for 'fin' mat som passer til en 'fin' dag som julaften. Og det sier jo også litt om kjøtter når det koster 30kr kiloen.

Og kvernet til kjøttdeg eller gjort til bacon, det blir ivertfal ikke solgt på samme måte som biff, fordi det ikke er noe fint kjøtt

Og når kjøttet havner på pizza blir det ivertfall krydret så det smaker litt godt, og jeg skal uheldigvis ikke spise pizza til jul, men jeg foretrekker det fremfor det andre skvipet som blir servert.

Lenke til kommentar

Fenabog er tingen! Hadde boikotta hele jula uten.

Nesten det samme somme pinnekjøtt, men med bedre kjøtt (mer kjøtt og mindre fett bl.a).

edit: Vi har pinnekjøtt også, faktisk mye mer pinnekjøtt enn fenabog. Er derimot fenabogen jeg ser frem til (selv om pinnekjøttet også er godt).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Pinnekjøtt er vel saue ribber som er tørket og saltet, det er sikkert god kvalitet på, men det er ikke noen form for 'fin' mat som passer til en 'fin' dag som julaften. Og det sier jo også litt om kjøtter når det koster 30kr kiloen.

Og kvernet til kjøttdeg eller gjort til bacon, det blir ivertfal ikke solgt på samme måte som biff, fordi det ikke er noe fint kjøtt

Og når kjøttet havner på pizza blir det ivertfall krydret så det smaker litt godt, og jeg skal uheldigvis ikke spise pizza til jul, men jeg foretrekker det fremfor det andre skvipet som blir servert.

Hvor i fanitullen får du kjøpt pinnekjøtt til 30 kroner kiloen?

Ribbe selges så billig men ikke pinnekjøtt.

Lenke til kommentar
Hvor i fanitullen får du kjøpt pinnekjøtt til 30 kroner kiloen?

Ribbe selges så billig men ikke pinnekjøtt.

Vet ikke men det selges langt billigere enn andre typer kjøtt og tilogmed billigere enn kjøttdeig.

Pinnekjøtt koster vanligvis godt over hundre kr/kg. Får det riktignok til under hundre kr/kg også, men da er vanligvis kvaliteten deretter også (mye bein/fett og lite kjøtt). Skikkelig pinnekjøtt er ikke så altfor billig, og fenabog koster nok betraktelig mer.

edit: Må også huske på at pinnekjøtt har veldig mye fett og bein, og sånn sett så får man ikke så veldig mye kjøtt for pengene. Å sammenligne pinnekjøtt med kjøttdeig er helt på tryne.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Vil veldig gjerne vite det for det billigste jeg har sett er 69 kroner kiloen og da er det gryteklart.

Litt mere eksklusive typer gjerne fjellrøkt eller andre typer ligger fort opp mot 200 lappen pr. kilo.

Men oppgi gjerne hvor man får slikt kjøtt til 30 kroner kiloen, for da skal jeg dit og hamstre.

Lenke til kommentar
Vil veldig gjerne vite det for det billigste jeg har sett er 69 kroner kiloen og da er det gryteklart.

Litt mere eksklusive typer gjerne fjellrøkt eller andre typer ligger fort opp mot 200 lappen pr. kilo.

Men oppgi gjerne hvor man får slikt kjøtt til 30 kroner kiloen, for da skal jeg dit og hamstre.

Ok, jeg bomma litt med prisen på pinnekjøtt, men det er alikavell ikke noe fint kjøtt som ikke passer på en fin dag som julaften. Og jeg forstår ikke hvofor så mange spiser dette grapset på julaften.

Lenke til kommentar
Men det skal du få lov til å mene.

Og det viser seg jo at mange faktisk går for ferdigpizza istedenfor trafdisjonell julemat.

Personlig elsker jeg pinnekjøtt også ellers i året, men det er ikke like lett å få tak i utenom julesesongen.

Det finnes jo mange andre ellers fine retter som heller er å foretrekke enn pinnekjøtt, ribbe og pizza på julaften.

Jeg gikk for pizza fremfor pinnekjøtt og ribbe, men vil mye heller ha noe ortelig godt kjøtt som biff, kylling eller en stek på faller mye bedere i smak enn både pizza og det tradisjonelle julemøkka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...