Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt kjemikalier?

potetgullmannen

Anbefalte innlegg

hei jeg fant ikke noe passende sted til og sette denne så vær så snill og bare legg denne der den hører hjemme (nei takk ingen lær deg og bruke søk funskjonen har prøvd)

uansett til posten

noen som har peiling på hvor jeg får kjøpt f.eks ren hydrogen, ren oksigen (i lufta er det bare 20% kunne tengt meg ren oksygen på flaske :p) trenger vel egentlig bare dette :p noen som vet hvor jeg kan få tak i disse tingene uten og knabbe det fra kjemilabben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt får man ikke kjøpt uten videre. For de fleste slike stoffer må du ha tillatelse fra politiet, eller ha bevis på at du er f.eks et autorisert laboratorium eller skole etc. ;)

Dette er jo nettopp for å sikre at "vanlige" folk kan få ta i farlige kjemikalier som flytende hydrogen etc.

Lenke til kommentar

jeg hadde (som de fleste her forstår) tengt til og blande oksygen og hydrogen i en ballong for og så lage en soid lunte og tenne på :p sprenger som bare f. men får vel gå oldschool da. kjøre på med Hydroklorid (hcl) elelr saltsyre om du vill fra jernia sammen med tavlekritt og kjøre denne gassen in i en ballong.. hadde vært ille morro med ordentlig oksygen da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...