potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hei jeg fant ikke noe passende sted til og sette denne så vær så snill og bare legg denne der den hører hjemme (nei takk ingen lær deg og bruke søk funskjonen har prøvd) uansett til posten noen som har peiling på hvor jeg får kjøpt f.eks ren hydrogen, ren oksigen (i lufta er det bare 20% kunne tengt meg ren oksygen på flaske ) trenger vel egentlig bare dette noen som vet hvor jeg kan få tak i disse tingene uten og knabbe det fra kjemilabben? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Alternativt lystgass.. morsomt, hvor kan man kjøpe slikt? On-topic: Har du snakket med et velassortert apotek? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sånt får man ikke kjøpt uten videre. For de fleste slike stoffer må du ha tillatelse fra politiet, eller ha bevis på at du er f.eks et autorisert laboratorium eller skole etc. Dette er jo nettopp for å sikre at "vanlige" folk kan få ta i farlige kjemikalier som flytende hydrogen etc. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Mye finnes på apotek også, tviler på det med oksygen men det skader ikke å spørre. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kan man ikke kjøpe oksygen hos dykkerforretninger? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Rent oksygen kan være veldig farlig, så jeg tror ikke at du får tak i det sånn helt uten videre. Har du prøvd AGA? Der får du jo gasser iallefall tror jeg. Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 jeg hadde (som de fleste her forstår) tengt til og blande oksygen og hydrogen i en ballong for og så lage en soid lunte og tenne på sprenger som bare f. men får vel gå oldschool da. kjøre på med Hydroklorid (hcl) elelr saltsyre om du vill fra jernia sammen med tavlekritt og kjøre denne gassen in i en ballong.. hadde vært ille morro med ordentlig oksygen da Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kan man ikke kjøpe oksygen hos dykkerforretninger? 7278609[/snapback] Ikke 100% rent vel? Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 oksygenet hos dykkerforeninger er ikke 100% oxygen.. da ville man dødd men er bare komprimert luft hehe Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 oksygenet hos dykkerforeninger er ikke 100% oxygen.. da ville man dødd men er bare komprimert luft hehe 7278742[/snapback] Yes, det jeg tenkte. Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 I dykkerflasker er det vel en blanding av oksygen og nitrogen tror jeg. Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 i de dykkerflasker som er bergenet for dypere enn 20 meter er det blanding av nitrogen og oksigen ja i de som er beregnet for over er det kun komprimert luft Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Trenger ikke oksygenflasker når du bare skal dykke til 20m da.. *snorkel ftw* Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 hehe er ikke digg og svømme ned 20 meter da jævla dotter i øra men til saken.. jeg må altså ha en grunn til og kjøpe hydrogengass? jeg kan ikke bare gå inn noe sted og si 1L hydrogen takk? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sterke syrer/baser, reaktive gasser og lignende krever diverse tillatelser. Du får med andre ord ikke kjøpt noen av delene. Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 nå som jeg har fått svaret mitt er det ingen grunn til at denne posten lever *delete* eller *løst* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå