heier Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har en Samsung LCD HDTV som jeg gjerne skulle ha spilt av diverse HD-klipp fra PC'en på. Jeg har et POV 7800GT skjermkort med to DVI - utganger. Jeg bruker derfor en DVI til VGA adapter og en VGA kabel derfra og til TV'en (dette fulgte med skjermkortet). Jeg klarer å få bilde på TV'en når jeg bruker oppløsning på 1024x768, men ikke på noen høyere oppløsninger. Da er jo litt av poenget borte. Det som skjer er bare at skjermen blir svart også står det "Modus støttes ikke". Dette skjer altså bare når jeg spiller av HD-klipp. TV'en det er snakk om er Samsung LE26R72B (står i bruksanvisningen at den støtter høyere oppløsninger, så jeg synes hele greia er merkelig). Noen som kan hjelpe? Har følelsen av at jeg har prøvd det meste nå men Lenke til kommentar
stigto Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har en Samsung LCD HDTV som jeg gjerne skulle ha spilt av diverse HD-klipp fra PC'en på. Jeg har et POV 7800GT skjermkort med to DVI - utganger. Jeg bruker derfor en DVI til VGA adapter og en VGA kabel derfra og til TV'en (dette fulgte med skjermkortet). Jeg klarer å få bilde på TV'en når jeg bruker oppløsning på 1024x768, men ikke på noen høyere oppløsninger. Da er jo litt av poenget borte. Det som skjer er bare at skjermen blir svart også står det "Modus støttes ikke". Dette skjer altså bare når jeg spiller av HD-klipp. TV'en det er snakk om er Samsung LE26R72B (står i bruksanvisningen at den støtter høyere oppløsninger, så jeg synes hele greia er merkelig). Noen som kan hjelpe? Har følelsen av at jeg har prøvd det meste nå men 7278395[/snapback] Hvis den er HD-ready støtter den 720P (1280x720p) og 1080i (1920x1080i). Du må passe på at du velger interlace i skjermdriveren hvis du skal bruke den høyeste oppløsningen. Du vil uansett få best resultat ved å bruke en oppløsning lik den faktiske oppløsningen på skjermen. Har TVen DVI/HDMI-inngang vil dette også gi bedre resultat enn VGA. Lenke til kommentar
heier Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Den er HD-ready ja, har prøvd å sette oppløsningen til 1280x720, men får altså bare svart skjerm. Nedtur dette her ass, burde kanskje investere i en DVI-HDMI kabel? Vet ikke om det forandrer så mye men.. Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 har akuratt kjøpt meg dvi til hdmi kabel funker som pokker hadde før dvi til vga men denne var jeg missfornøyd med da den dreiv og kødda med oppløsninga på tven Lenke til kommentar
heier Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Sier du det ja, tror jeg må investere i en sånn kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå