Gå til innhold

Hjelp med å koble PC til TV

heier

Anbefalte innlegg

Har en Samsung LCD HDTV som jeg gjerne skulle ha spilt av diverse HD-klipp fra PC'en på. Jeg har et POV 7800GT skjermkort med to DVI - utganger. Jeg bruker derfor en DVI til VGA adapter og en VGA kabel derfra og til TV'en (dette fulgte med skjermkortet). Jeg klarer å få bilde på TV'en når jeg bruker oppløsning på 1024x768, men ikke på noen høyere oppløsninger. Da er jo litt av poenget borte. Det som skjer er bare at skjermen blir svart også står det "Modus støttes ikke". Dette skjer altså bare når jeg spiller av HD-klipp. TV'en det er snakk om er Samsung LE26R72B (står i bruksanvisningen at den støtter høyere oppløsninger, så jeg synes hele greia er merkelig).

Noen som kan hjelpe? Har følelsen av at jeg har prøvd det meste nå men :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Samsung LCD HDTV som jeg gjerne skulle ha spilt av diverse HD-klipp fra PC'en på. Jeg har et POV 7800GT skjermkort med to DVI - utganger. Jeg bruker derfor en DVI til VGA adapter og en VGA kabel derfra og til TV'en (dette fulgte med skjermkortet). Jeg klarer å få bilde på TV'en når jeg bruker oppløsning på 1024x768, men ikke på noen høyere oppløsninger. Da er jo litt av poenget borte. Det som skjer er bare at skjermen blir svart også står det "Modus støttes ikke". Dette skjer altså bare når jeg spiller av HD-klipp. TV'en det er snakk om er Samsung LE26R72B (står i bruksanvisningen at den støtter høyere oppløsninger, så jeg synes hele greia er merkelig).

Noen som kan hjelpe? Har følelsen av at jeg har prøvd det meste nå men  :(

7278395[/snapback]

Hvis den er HD-ready støtter den 720P (1280x720p) og 1080i (1920x1080i). Du må passe på at du velger interlace i skjermdriveren hvis du skal bruke den høyeste oppløsningen. Du vil uansett få best resultat ved å bruke en oppløsning lik den faktiske oppløsningen på skjermen. Har TVen DVI/HDMI-inngang vil dette også gi bedre resultat enn VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...