Kenny McCormick Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg har en venn som skal ta et år på vgs i USA, jeg går på vk1 salg og service og skal begynne som lærling i butikkfaget til høsten. Derfor lurer jeg på om jeg kan ta hele eller deler av læretida mi i USA. Og hvis jeg kan det, kan jeg da få noe støtte fra Lånkassen? og helt til slutt: ville dere anbefale det? det må jo se temmelig bra ut på cv`en da og ikke minst at det jeg kommer meg vekk og oppleve masse nytt håper på masse positive svar Endret 18. november 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I norge har vi noe som heter Leonardo prosjektet. Det funker dårlig men okei. Det er mulig å ta fra 3måneder til 6måneder av læretid i utlandet om jeg ikke tar feil. Men OBS! Du har ikke krav på lønn hos din lærebedrift, du har ikke krav på lønn hos bedriften du oppholder deg i utlandet. Dvs at du KAN få en støtte på omtrent 22500 om jeg ikke tar feil. Det er IKKE mye penger, siden du skal bo også. Jeg veit ikke hvordan det funker i deres fylket. Du kan ringe fagopplæringskontoret i ditt fylke å få mer informasjon om dette. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 vi hadde besøk fra opplæringskontoret igår, da spørte jeg ho om det, men ho trudde ikke det Men, shit happens, kan jo reise til USA etter læretida da Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvilket fylke er du ifra ? Virker som et opplæringskontor som ikke gjør jobben sin. "Trudde ikke det" De SKAL vite sånt. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 er fra Telemark trur jeg skal sende mail til Leonardo prosjektet å høre litt mer med de Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ta kontakt med fagopplæringskontoret i ditt fylke. Kontoret ligger som regel i fylkets huset. Du får sende en PM om du ikke finner det. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Jeg går på salg og service ogaå. Spurte læreren om dette, de sa det ikke var mulig! Endret 23. november 2006 av Jonasbrann Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 hadde vel egentlig ikke regna med det heller, men måtte spørre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå