ken8 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg skal trekke kabler fra TV->Stereo (lyd), tenkte at jeg samtidig kunne trekke kabler hvis jeg vil koble opp pc'en til TV. TV'en som står der i dag er av den gamle typen (SCART inngang), men i fremtiden kan det jo hende det blir en LCD eller Prosjektor. Hvordan kabel lønner det seg da å kjøpe? Hva er beste tv-utgang på skjermort nå om dagen? Jeg må ha rundt 20 meter kabel, så håper det ikke blir for dyrt. Endret 15. november 2006 av ken8 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du skal trekke HDMI (bilde og lyd) og S-PDIF (lyd) kabler. Men ideelt sett så skal HDMI ta både bilde og lyd, men det er ikke sikkert det du kjøper støtter alt det. Dog usikker på om HDMI kan strekkes 20 meter. AKIRA Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Så HDMI er det beste innen bilde/lyd nå? Dette kjører jeg da fra PC->TV? S-PDIF kjører jeg fra TV->Stereoanlegget. I dag bruker jeg RGB kabel (tror det heter det) fra bærbar->TV. S-video fra pc og 3stk inngang på TV. Gul(bilde), Rød og hvit. Er S-PDIF det samme som dette? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Sett bort i fra dette er en feilpost så det holder, så er HDMI det beste du får innen bilde-signaler, ja Tråden flyttes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå