Gå til innhold

dvd-spiller

Lars-E

Anbefalte innlegg

Dvd-spilleren min er nå desverre fastlåst på sone 1 etter at jeg brukte opp de 5 første gangene til å spille sone 1 filmer. Fikk ingen advarsel og jeg ønsker nå å skifte tilbake til sone2. Har prøvd å trekke ut ledningene til spilleren og så starte PC'n. En gang skjedde det at sonene ble skiftet til sone 4 og sone 1. Gjorde ikke noe mer med det og etter en stund gikk spilleren tilbake til sone 1 igjen.

Fungerer denne metoden?

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmm... Jeg har ikke særlig greie på det tekniske...

Produsent er et IBM firma - Mediamatics Inc., et National Semiconductor firma.

Gikk på "Min datamaskin" og egenskaper. Der står det "LG DVD-ROM 8080B". Kan du si hvor jeg skal se så skal jeg finne ut av de tekniske spesifikasjonene hvis du trenger det.

Det er godt mulig at det var softwaren du fikk navnet på. Sorry.

Lenke til kommentar

Finnes ett lite program som skal kunne fikse det, men er litt usikker på om det er for sent når du har byttet 5ganger.

I skrivende stund har jeg ikke navn og mere info på programmet, men det finnes vel flere ulike alternativer..? Sikkert noen andre som kan hjelpe deg litt nærmere Sone2 igjen :smile:

Skal sjekke programmet når jeg får tilgang til maskinen min igjen.

Lykke Til

Edit:Skriveleif

Avslutter prosjekt 2,4GHz P4 idag!

(13.11.02)

[ Denne Melding var redigert av: Mighty på 2002-11-13 13:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 12:53, skrev Lars-E:

Mmm... Jeg har ikke særlig greie på det tekniske...

Produsent er et IBM firma - Mediamatics Inc., et National Semiconductor firma.

Det er nok programvaren. Har ingen peiling på om den. Få tak i PowerDVD og DVDGenie, så går programvaresiden glatt.

Quote:

Gikk på "Min datamaskin" og egenskaper. Der står det "LG DVD-ROM 8080B". Kan du si hvor jeg skal se så skal jeg finne ut av de tekniske spesifikasjonene hvis du trenger det.

Google er som vanlig vår venn. Det ser ut som om du kan gjøre den spilleren sonefri, ja.

Gå hit:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Eller rett til laptopdvd:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firm...e/dvd/ldvdf.htm

Lenke til kommentar

Skaff deg et program som heter "DVD Region-Free"

Info:

DVD Region-Free is an unique, effective and easy-to-use DVD tweaking tool.

It allows you to watch all region DVDs on any DVD drive( especially RPC2 )even if it has been locked.

You don't need flash firmware which is sometimes dangerous, useless or unavailable.DVD Region-Free also disable region check for popular software-based

DVD players such as PowerDVD, WinDVD and CinePlayer.

Other features include Region-Free for RCE DVDs, Macrovision-Free,Operation-Free,Direct-Play main title and run self at DVD players startup automatically.

http://www.dvdidle.com/

Bruker det selv, fungerer glimrende!

Lenke til kommentar

Takk for tipsene.

Jeg skal teste ut linkene, men jeg har vært på internett før på søking etter "dvd-killers" - regionfri software. Da har jeg lest at min dvd-spiller (hardware) ikke kan bli sonefri. Dette skyldes at sperren er lagt inn i hardware og ikke software.

Kan ellers nevne at softwaren som jeg nevnte i et tidligere innlegg i denne tråden er elendig. Har fått ny software som faktisk klarer å spille alle scenene i en film!

DVDExpress sux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...