N00by89 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei! Lurer på å arangere fest, her på bygda jeg bor Eller skal gå under navnet dans. Lokalet skal være en kjeller på en barne skole. Og har noen spm ang dette som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Vist noen som har vært på den dansen, finner ut at di skal ødlegge noe på skolen Ol, hvilket ansvar har jeg da? Hvilken krav stilles til meg som arangør, hadde tenkt å ha det slik at det bli ikke lov å drikke synlig alkohol. Men har du spriten på en cola flaske eller beger er dette ok. Hva sier purken til dette? Er det noen lov som sier hvor mange vakter der bør være pr anall festdeltagere? Noen som har noen erfaringer med å arangere slike danser/fester? Tenkte på en ca 50pers innendørs. EDIT: Leif er min beste venn pga jeg er dysklektiker Endret 13. november 2006 av N00by89 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvilken krav stilles til meg som arangør, hadde tenkt å ha det slik at det bli ikke lov å drikke synlig alkohol. Men har du spriten på en cola flaske eller beger er dette ok. Hva sier purken til dette?7278090[/snapback] Du kan rasjonalisere og vri og vende på det til du er blå i tryne....men er du og de som kommer under lovlig drikkealder og du ikke har midlertidig sjenkebevilgning så har du på ingen måte lov å oppfordre, servere eller foreslå måter å drikke alkohol på. Vi vet at det vil være der. Men du kan ikke på noe som helst måte oppfordre til det eller lage noen "regler". Jeg tror du innser selv hvor dumt det forslaget EGENTLIG er. Pluss du står faktisk annsvarlig. Det betyr også at hvis folk drikker seg snydens og slår ned noen, ødelegger noe, lager bråk som tilkaller politiet...så er det DEG de kommer etter. Det er i din aller høyeste og største interesse å holde arangemanget alkoholfritt på alle vis. Du må jobbe hardt på å skape en god stemning så folk ikke trenger det for å slappe av å ha det morro. AKIRA Lenke til kommentar
N00by89 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 For å sette det litt på spissen, Vist jeg har et alkoholfritt arangement, der all synlig alkohol vil bli beslaglagt. Da prøver jeg jo å holde det rusfritt. så da forstår jeg ikke hvordan jeg kan bli klandret for hva folk drikker før de komer på festen? Har jo ikke sakt noe om at berusa personer blir kasta ut... hmm, mulig jeg er litt dum Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Få gjestene til å være stupings når de kommer, problem solved. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ha minst to vakter som holder til på døra, og de bør være over 18år. Ikke slipp inn folk som du vet kommer til å lage bråk. Pass på at hvis noen er i ferd med å starte en kamp, be dem om å gå ut. Hvis det blir for heftig og du ikke får ut folk, ring politi. De kommer til å kaste ut alle sammen og du vil få kjeft, men ikke noe mer. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Få gjestene til å være stupings når de kommer, problem solved. 7278489[/snapback] Nja... er ikke alltid til å anbefale nei. Var på fest til kompis og da endte det opp i innendørs fyrverkeri Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det var vel jævli morsomt da Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 3 vakter burde man ha, da kan 1 ta f.eks en pause, og fortsatt ha 2 igjen og da kan 2 stk være inne og ta seg av den som bråker, og fortsatt ha en i døra... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det var vel jævli morsomt da 7281029[/snapback] Joa... men han hadde noen sinte foreldre som satt ned i stua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå