Gå til innhold

Plugge inn skjerm etter oppstart; skadelig?

Fisk1

Anbefalte innlegg

For det første, jeg har søkt, men hva i helvete forventer du å finne med denne setnigen i HW's søkemotor... :p

10 tusen siden med poster veit du. Går ikke det...

Så det jeg lurer på, er om det er skadelig for skjermen/maskina om jeg plugger inn en skjerm etter at jeg har skrudd på pc'n? La oss si at jeg skal koble til en ekstra skjerm og ikke gidder å slå av hele driten først, for eksempel.

Kan det bli noe noe høyt smell og fres, med død skjerm og skjermkort? Eller funker det bra?

Noen kloke ord? :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går så bra så, har "jokket" med tilkoblingene på både ATi og nVidia kortet, VGA og DVI, og det eneste problemet jeg har kommet borti er at nVidia driverene kan ha problemer med å akseptere en nytilkoblet DVI tilkobling uten reboot. Dette løste jeg derimot med å legge inn en tastaur snarvei (Hot Keys i nView Desktop Manager) som byttet til neste skjermutgang (Switch to next display device). Switch fram og tilbake, og skjermen kan brukes som vanlig. Litt småsnodig, men så har de siste Forceware driverene også vært litt merkelige på min maskin (sort bilde, refresher/støvsuger ikke skjermbildet skikkelig etc).

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...