Xenofil Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har en 200gig i den ene maskinen min og lurer fælt på om jeg skal sette inn en 200 gig til og kjøre disse i raid0 (er ikke redd for den som er/skal lagres på denne). Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre dette uten å formatere først? Jeg har delt den ene disken opp i 3 partisjoner, må disse fjernes slik at begge diskene kun inneholder 1 partisjon? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Alt på disken, må nok formateres, før du kan sette opp en "ny" Raid løsning.. Untaket kan være hvis du bare skall bruke deler av diskene.. (Eks. 100GB på hver.. Da trenger du bare å frigjøre 100GB på hver, for så å sette dem opp i et software RAID oppset..) Dvs. Så lenge jeg har fårstått dette selv rett.. (Da jeg selv er ganske ny innen RAID..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hmm...kan man bruke en del av disken mener du? Interessant.. Noen andre som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hmm...kan man bruke en del av disken mener du? Interessant..Noen andre som kan bekrefte dette? 7280672[/snapback] Jeg kan iallefall gjøre det. Har 3 320GB disker i et raid 5 oppsett.. Der det nå er 24KB ledig på hver disk, pga. cluster størelse osv.. Å i Windows Raid programmet, så har jeg mulighet til å bruke disse 24KB ledige plassen på hver disk, til å sette opp et nytt Raid system.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå