Itw Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Heisann Vurderer å putte denne på handlelista til min nye pc, men blir litt usikker på hvor mange Ghz den har? Står jo dual core og at den har 3400mhz men er det 2x 3400mhz eller der det begge kjernene tilsammens? Eller rett å slett om jeg er helt på jordet hva betyr dette? Se her for resten av hardwaren jeg skal kjøpe inn sammens med denne cpu'n:) Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ja, den har 2 kjerner som kjører på 3,4Ghz, men det er ikke antall Ghz du må se på. Jeg vil heller anbefale at du kjøper en core 2 conroe, da disse yter mye bedre enn Pentium D. EDIT: så nå på budsjettet ditt, og ser at du ikke har tenkt å bruke så mye penger, men jeg vil alikevel anbefale deg å kjøpe det billigeste conroe-prosessoren. Endret 13. november 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Snakker vi uber mye mere i pris da? Har du et eksempel på en tilsvarende core 2 conroe CPU? Støtter denne shuttlen denne core 2 conroe cpu'n? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Snakker vi uber mye mere i pris da?Har du et eksempel på en tilsvarende core 2 conroe CPU? Støtter denne shuttlen denne core 2 conroe cpu'n? 7277904[/snapback] se EDIt'en min, den billigeste core2-prosessoren har forøvrig en pris som starter på ca 1500 kr. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det ser forøvrig ikke ut som den shuttelen støtter core2 nei desverre. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Okei, men da er kansje ikke den jeg har valgt ut noe dumt valg da? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Okei, men da er kansje ikke den jeg har valgt ut noe dumt valg da? 7278350[/snapback] Nei, forsåvidt ikke, hvis ikke denne prosessoren er litt i varmeste laget for shuttle da, men det har ikke jeg greie på, men tipper det vil fungere fint. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 hmm er den varm.. Ja det er ikke bra.. Er det noen tilsvarende på socel 775 som ikke er så varm..? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Er alle socet 775 varm? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Pentium 4 og spesielt Pentium D 800-serien er grusomme på temperaturfronten. D 900-serien er laget på 65nm-utviklingsprosess mot 90 på de to andre, og er derfor kjøligere. Core 2 Duo er den som utvikler minst varme av 775-CPUene, men siden du ikke kan bruke den så er D 945 et bra valg. Mine erfaringer med en D 930 er kjølige, så D 945 går nok greit. Kanskje på smertegrensa, men ta noen forhåndsregler (pass på god luftflyt, sjekk viftene, bruk gjerne MBM, SpeedFan eller noe lignende), gå skal det nok gå fint. CPUer tåler tross alt mer varme enn vi "liker" å tro. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 shuttelen støtter IKKE c2d! for å få en lignende shuttle med støtte må han sikkert litt opp i pris! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Mhmm ja vurderer nå om jeg skal bygge en ny pc, men egenvalgte komponenter eller gå opp i pris å få en shuttle enten med AM2 eller c2d.. Hva er å anbefale der? I så fall med tanke på pris? Hadde ikke helt lyst å legge fra meg shuttle planen siden de er så reine/blanke å små, liker det å har ennå ikke funnet noen kabinett i den sizen som jeg syntes ser bra ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå