Gå til innhold

Teflon eller jernpanne?

password

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter tre år men støpjernspanne er jeg ikke et sekund i tvil om hva jeg foretrekker.

Har før det brukt opp to titanpanner med 5 år garanti beregnet for stålredskaper.

Etter trelativt kort tid er det hull på teflonbelegget og så er det bare og kaste den panna.

Med støpejernspanne er aldri det et problem og at maten sitter litt fast fikses lett med litt mere smør som i sin tur gir maten litt mere smak.

Der er kunn kona som er litt forbanna på malmpanna fordi den er så forbanna tung.

7277828[/snapback]

helt enig, teflon kan dra til helvette.

Lenke til kommentar

Bruker stekepanne av støpejern.

At kjøtt / fisk fester seg under steking skyldes tilsatt salt og / eller utskilling av eggehvitestoffer fra kjøtt.

Ved bruk av alle former for støpejerns panner / gryter bør de før bruk behandles med matolje under oppvarming, la de stå en stund og pensle den oppvarmede olje utover bunn og sider.

Støpejerns panner / gryter bør heller ikke vaskes med tradisjonelle oppvaskmidler.

Lenke til kommentar
Jernpanner er jo helt klart det beste. Tåler alt, jevnere varme og kan fint brukes som slagvåpen hvis du blir angrepet under matlagingen (en teflonpanne er for lett og du ville ikke fått nok sving på den til å gjøre noe skikkelig skade).

7288124[/snapback]

Du har aldri blitt slått i hodet med en teflonpanne skjønner jeg... :p

Lenke til kommentar
Jernpanner er jo helt klart det beste. Tåler alt, jevnere varme og kan fint brukes som slagvåpen hvis du blir angrepet under matlagingen (en teflonpanne er for lett og du ville ikke fått nok sving på den til å gjøre noe skikkelig skade).

7288124[/snapback]

Du har aldri blitt slått i hodet med en teflonpanne skjønner jeg... :p

7290913[/snapback]

Det er ingenting i forhold til støpejernspanne

*snakke av erfaring*

Lenke til kommentar

Teflonpanner inneholder stoffer som kan være helseskadelig når de flasser av.

Hvis du skal ha non stick belegg anbefaler jeg titan eller noe annet enn teflon.

Disse er mye bedre og mer holdbare.

Selv har jeg en scanpan ergonomic som jeg fikk i gave av kjæresten min. Er helt ypperlig.

Dessuten er det deilig å slippe alt fettet.

Lenke til kommentar
Det er ingenting i forhold til støpejernspanne

*snakke av erfaring*

7290917[/snapback]

Hmmmm... :hmm: Ingen som har slått meg med støpejernspanne før. :p Stor kul?

7300971[/snapback]

Nja heldigvis ikke. Var broren min som gjorde det når vi var små så han fikk ikke ordentlig "swung" på den... Men jeg husker jeg bælja så det holdt. Var ikke akkurat deilig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...