Gå til innhold

Noen som går Anvendt datateknologi ved HiO?

Feh

Anbefalte innlegg

Jeg går nå informatikk batchelor ved UiO, men jeg vurderer å kanskje søke over på dette studiet til neste år. Er det noen som går på denne linjen eller kjenner noen eller i det hele tatt har noe kjennskap til det? Vil veldig gjerne få litt mer info om vanskelighetsgrad på dette studiet og litt om åssen undervisningen foreløper seg. Eller i det hele tatt all info er nyttig.

Grunnen til at jeg ikke ønsker å fortsette med informatikk er at jeg syns det blir for vanskelig og tidkrevende (snakker om 20 timer undervisning + minimum 20 timer selvstudie HVER uke for å i det hele tatt såvidt greie å komme meg igjennom studiet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så det var en annen tråd om samme emne, men var egentlig ikke noen bra svar der

Ja chills... Jeg går bare første halvår nå, og jeg syns det er et helvete :p Det er tilsammen 9 obligatoriske oppgaver og en mid-term eksamen i matte før man i det hele tatt får lov til å gå opp eksamen i de tre fagene jeg har i år (java, matte og et fag som omhandler digital representasjon av lyd, tekst, bilde og tall). Jeg brukte ca. 15 min på første oppgaven i java, andre oppgaven brukte jeg ca. 50 timer på... Men nok om det :p

Lenke til kommentar
Er ikke dette det typiske overgangsjokket fra VGS til Universitet/Hoeyskole, hvor man plutselig maa gjoere noe istedenfor aa drive latskap? I mitt foerste semester brukte jeg >40 hver uke, og hadde allikevel et sosialt liv.

7288965[/snapback]

Spørs nesten hvor man går. f.eks Informatikk og UIO er teoretiske skoler/linjer og uten at jeg helt vet hvorfor ha de nærmest fyllt opp allt med mattematikk.

Lenke til kommentar

At det er fylt opp med matte er jeg uenig i Ueland. Jeg går første året informatikk på UiO og vi har ikke så veldig mye matte. Greit, jeg har MAT1000, og jeg må ha MAT1030 neste semester, men så er det slutt. I programmeringsfaget INF1000 er det ikke matte i det hele tatt. Digital representasjon, som blir nevnt over er et kurs hvor du ikke trenger mattekunnskap på forhånd (selv om vi ler litt at det på forelesningene).

Teoretisk er greit, men det er ikke fylt opp av matte

Lenke til kommentar

Delvis enig med Ueland. På UiO så virker det som om de presser de samme fagene på folk i 1. semester nesten uansett hva slags linjer de går dog ser jeg ikke at det er noen fag som er satt opp med matte som faktisk ikke trenger det. De aller fleste linjene som har matte er realfaglige linjer ved matematisk naturvitenskapelig fakultet, så det hører vel bare med...

Se bare på f.eks batchelor i fysikk, astronomi og meteorologi. De har inf1000 første året :p Hva faen skal de med å kunne kode java? Samme med digitale medier, de har inf1040 og 1050, som jeg ser på som relevant for resten av utdanningen, men så har de i tillegg inf1000 som jeg ikke kan se at har noen relevans for resten av studiet. Er spesielt inf1000 og inf1040 jeg legger merke til at blir presset på faen meg nesten alt og alle som begynner ved en linje på MatNat fakultetet...

Men får heller lage en egen tråd for dette... Og jeg har enda ikke fått et eneste svar på hva jeg faktisk startet denne tråden for :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Er ikke dette det typiske overgangsjokket fra VGS til Universitet/Hoeyskole, hvor man plutselig maa gjoere noe istedenfor aa drive latskap? I mitt foerste semester brukte jeg >40 hver uke, og hadde allikevel et sosialt liv.

7288965[/snapback]

Spørs nesten hvor man går. f.eks Informatikk og UIO er teoretiske skoler/linjer og uten at jeg helt vet hvorfor ha de nærmest fyllt opp allt med mattematikk.

7295636[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det er paa UIO, men da jeg gikk paa NTNU, saa var ca 25% av fagene de 4 foerste semesterene mattematikk eller matterelatert (som f.eks. statistikk). Hadde et fysikkfag, og noen tverrfag som kretsteknikk og digitalteknikk. For noen var dette hard kost, som forventet stort sett bare programmering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...