OV-103 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg tar automatisk backup av ftp loggen min hver natt (/var/log/ftplog) men hva slags kommando burde jeg bruke for å tømme logg fila etter det er tatt backup av den? Har prøvd å automatisk slette fila og lage en identisk tom logg fil, men da nekter ftp programmet å skrive til fila. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg vil tro at når du sletter den å oppretter den på nytt, så blir eier, og gruppeeier satt til den du lager fila med. I ditt tilfelle vil jeg tro root.. Og jeg tviler sterkt på at ftp-serveren kjører som root. Det enkleste du kan gjøre for å tømme fila uten å forandre rettigheter på det, er å skrive echo > filnavn. Dette vil skrive over det som står i fila med "" altså ingenting. Ptomania Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Takker, skal legge til kommandoen nå, så får jeg se i morra om alt funker som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå