Gå til innhold

rare farger i cs:source


roberts83

Anbefalte innlegg

noen som har tips om hva som har skjedd med instillingene eller rett og slett skjermkortet mitt?

 

når jeg kjører flere looper med f.eks aquamark får jeg gode scores og ingen feil med farger o.l. Men hvis jeg spiller CS:Source blir fargene ille,og værre etter hvert som jeg spiller. ALLE flater og effekter osv i spillet får en ujevn lillafarge over seg... hva har skjedd? jeg har IKKE overklokket..og kortet funket i dag morges

 

specs 1GB ddr400 ram

amd 3500+ 64

msi k8n neo 4 hk

3dclub 7800gt

 

mvh.Robert

Endret av roberts83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Source-motoren finnes det er tekstur (shader) som er lilla sjakkbrettmønster (checker), som fungerer som en tekstur for utviklere for nå shadere enten er ugydlige eller mangler (f.eks ødelagt cache). Jeg får denne teksturen av og til når jeg alt-tabber CSS. Eneste måte å fikse dette på er å restarte CSS slik at CSS vil lese de korrekte tekturene til cachen igjen.

Lenke til kommentar

jeg har startet det på nytt 12 ganger nå,men fargene oppstår etter kort tid likevel...?

 

kan dette ha noe med config-filen(e) å gjøre?

 

-Og forresten..noen gangen blir liksom alle figurene og enkelte gulv og vegger og kasser "dekt av plastfolie" i mangel på noe bedre ord.

Endret av roberts83
Lenke til kommentar

driver og laster ned nå. Vifta er ikke full av skitt nei :) kortet er nesten nytt og jeg monterte det forrige uke. vifta bråker som bare det,så det er ingen tvil om at den funker! :)

 

bare en tanke..: kan overklokkingen av cpu ha no med saken å gjøre?

 

jeg har en 3500+ venice stock 2.01 Ghz som kjører på 2,4 G... overklokket må datan stå lengre unna skjermen,for ellers ser det ut som skjermen blir kraftig påvirket av en magnet... :(

Lenke til kommentar
driver og laster ned nå. Vifta er ikke full av skitt nei :) kortet er nesten nytt og jeg monterte det forrige uke. vifta bråker som bare det,så det er ingen tvil om at den funker! :)

 

bare en tanke..: kan overklokkingen av cpu ha no med saken å gjøre?

 

jeg har en 3500+ venice stock 2.01 Ghz som kjører på 2,4 G... overklokket må datan stå lengre unna skjermen,for ellers ser det ut som skjermen blir kraftig påvirket av en magnet...  :(

7278047[/snapback]

 

Lol aøtså :p det har ikke noe å si om CPUen din kjører på 2.0 eller 2.4 Ghz, for den er ikke laget av magnetiske materialer, pluss den er så liten. Det er nok en annen kilde som forårsaker problemet ditt

Lenke til kommentar

Eneste komponentene inni maskinen din som er kraftig nok til å gi magnetiske forstyrrelser på skjermen er magnetene inni harddisken som brukes til å bevege lesearmen til harddisken. Men på en avstand på over en halv meter tviler jeg sterkt på at disse er i stand til å virke inn på skjermen. Du har vel ikke noen høytalere som står i nærheten av skjermen? Disse har jo også ganske kraftige magneter.

På CRT-skjermer kan du bruke Degauss-funksjonen i menyen til skjermen til å avmagnetisere skjermen.

 

Dersom du klokker prosessoren din for hardt vil du kun merke dette ved at systemet ditt blir ustabilt og henger eller restarter av seg selv om du f.eks spiller eller kjører tunge operasjoner.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

jeg har testet degauss-funksjonen også,men uten hell..

 

men tilbake til magnetismen mens jeg venter på oppdateringen til source: hvis jeg setter maskina inntil skjermen får jeg magnetisk påvirkning på skjermen. har ikke høyttalere nær skjermen, og høyttaleren i kabinettet er kasta i søpla. har kun en hdd..gammel sak,men har ikke sett noe sånt før..

Lenke til kommentar

Hvordan tenker du at skjermkortet kan være skadet? Av magnetisme?

Magnetene i harddiskene er ikke sterke nok til å påvirke elektronikken rundt. Faktisk, så er det jo masse PCB med krester, elektronikk og brikker og slik på/i en harddisk. Så resten av elektronikken i maskinen din er nok trygg :)

 

Det kan være mulig at minnet på skjermkortet enten er varmt, eller har blitt skadet på noe vis. Grafikkprosessoren på grafikkkortet leser data fra grafikkminnet ukritisk, og dersom data har blitt lastet opp til videominnet uten problemer, men at minnet inneholder feil slik at dataen blir ødelagt, vil dette vises når GPU'en bruker dataen til å rendere/tegne slik at du får prikker, streker, rare teksturer, polygoner/geometri som er helt på bærtur, osv.

 

Du kan prøve å klokke ned minnet på grafikkortet ditt og se om problemet reduseres.

Slike problemer kommer ofte om man klokker minnet på grafikkortet for høyt. Men du sa du ikke hadde overklokket, så jeg velger å tro at det ikke er for høyt klokket minne som er problemet. Kan dog hende at fabrikk-klokken har vært for høy da.

 

Har du fått testet CSS med ny installasjon?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

virker som du har peiling :) takk for svar

 

prøvde på nytt nå. like ille. prøvde deretter å spille underklokket på ram'en på skjermkortet.. ditto..! hva f...!?!?

 

jeg er ihvertfall tom for ideer..kortet er jo nytt og kostet jo noen kroner..har lite lyst til å måtte kjøpe nytt nå :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...