//E Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Heisann! Byttet hovedkort i pc'en og tok dermed av både kjølevifte og prosessor. Før jeg byttet hovedkortet lå CPU tempen på rundt 40 grader. Med det andre hovedkortet fløy plutselig temperaturen opp til over 70 grader og maskinen "frøs", dvs jeg kunne ikke gjøre noe som helst. Deretter tok jeg av kjøleren igjen og fjernet den etterhvert så harde termiske pastaen fra både kjølevifte og prosessor med aceton, og fyrte kjøleren på igjen. Da sank temperaturen til ca 56 grader, og jeg kunne kjøre vanlige programmer. Men med engang jeg kjører noe som krever prosessorkraft, fyker gradstokken i været og pc'en "fryser" igjen. Dermed har jeg følgende spørsmål: 1. Hvorfor ble det så vanvittig temperaturforskjell på prosessoren etter jeg hadde byttet HK? (samme spenning på CPU) 2. Hvor mange grader kan jeg vente med at CPU'en synker med hvis jeg f.eks smører på noe AS5? På forhånd tusen takk for svar Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Som du sa så var pastaen hard dermed blir det dårlig kontakt mellom kjøler og CPU når du setter dem sammen igjen fordi pastaen blir delt opp i biter. Derfor er tempen blir temperaturen høy. AS5 vil nok få tempen ned på ca35-40 grader Lenke til kommentar
//E Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ah, det var akkurat det jeg ville høre ! En mindre bekymring i denne verden Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ah, det var akkurat det jeg ville høre ! En mindre bekymring i denne verden 7277669[/snapback] Husk og fjerne den gamle skikkelig, og ikke smør på for mye. Pastaen gjør at kontakten blir bedre mellom kjernen og kjøleren, blir det for mye hindrer den god kontakt. Endret 13. november 2006 av untouch4ble Lenke til kommentar
//E Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Tusen takk for hjelpen ! Er det kurant å rense med aceton? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tusen takk for hjelpen ! Er det kurant å rense med aceton? 7278745[/snapback] joda.. har brukt alt mulig.. neglelakkfjerner aceton spesialstoffer.. sprit funker sikkert også.. xD Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Blårens fra bensinstasjon er det beste som kan kjøpes i vanlige butikker. Koster 70-80 kroner her jeg bor. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Blåisopropanol er tingen (også kjent som blårens) jeg hadde ikke klint noe annet utover delene mine... white sprit og sånne ting legger igjen et fettlag og gjør bare vondt værre! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 selv har jeg kunn prøvd blårens når jeg skal fjærne kjølepasta.. kunne ikke tenke meg å bruke noe annet er nokk mue rart i andre stoffer jeg ikke vill ha mellom kjøler og cpu... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har lagt merke til at når jeg vasker glass (f.eks. på scanneren) så legger Blå Isopropanol igjen et blåaktig belegg. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Bare å gni det vekk. Ikke noe problem! Det er bare et fargestoff som er tilsatt av arcus for at man skal vite at det er isopropanol i Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ren isopropanol er nok det beste, men det er kanskje ikke så lett å få tak i? Jeg stjal en liten flaske fra gamle-jobben, og den kommer nok til å holde i mange år fremover! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 De hadde det på Esso her før, men de sluttet =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå