Gå til innhold

CPU blir alt for varm, kjølepasta?

//E

Anbefalte innlegg

Heisann!

Byttet hovedkort i pc'en og tok dermed av både kjølevifte og prosessor. Før jeg byttet hovedkortet lå CPU tempen på rundt 40 grader. Med det andre hovedkortet fløy plutselig temperaturen opp til over 70 grader og maskinen "frøs", dvs jeg kunne ikke gjøre noe som helst. Deretter tok jeg av kjøleren igjen og fjernet den etterhvert så harde termiske pastaen fra både kjølevifte og prosessor med aceton, og fyrte kjøleren på igjen. Da sank temperaturen til ca 56 grader, og jeg kunne kjøre vanlige programmer. Men med engang jeg kjører noe som krever prosessorkraft, fyker gradstokken i været og pc'en "fryser" igjen. Dermed har jeg følgende spørsmål: 1. Hvorfor ble det så vanvittig temperaturforskjell på prosessoren etter jeg hadde byttet HK? (samme spenning på CPU) 2. Hvor mange grader kan jeg vente med at CPU'en synker med hvis jeg f.eks smører på noe AS5?

På forhånd tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah, det var akkurat det jeg ville høre  :D ! En mindre bekymring i denne verden :thumbup:

7277669[/snapback]

Husk og fjerne den gamle skikkelig, og ikke smør på for mye. Pastaen gjør at kontakten blir bedre mellom kjernen og kjøleren, blir det for mye hindrer den god kontakt.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...