Thigeic Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ok, jeg har en tv og on monitor koblet til samme skjermkort, som er satt opp på klon oppsettet. Med tven som første pri. TV'n blir svart/kvitt, monitoren blir farger. Bruker en S-Video kabel mellom tven og skjermkortet. Hva er problemet, prøvde med en slik adapter sakk, som tok s-video til phono kabel eller hva det kalles, da ble det farger. Prøvde med en annen adapter sak, og da ble det svart kvitt igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få farger med vanlig S-video kabel? Endret 13. november 2006 av Thigeic Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Mulig tvèn din står instillt på NTSC mens den skal stå på PAL eller motsatt... Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Nei, alt det er rett stilt inn. Fatter det ikke siden det funker med en adapter, men en annen gjøre det svart hvitt Lenke til kommentar
gather Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvis det er en bærbar maskin det er snakk om kan det fungere hvis du klapper igjen lokket på den bærbare maskinen slik at den innebygde skjermen deaktiveres. Husker iallefall det var løsningen når jeg skulle se dvd før i tiden. Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Nei, det er en stasjoner pc, laget av komplett Lenke til kommentar
xoop Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Det er rett og slett fordi TV-en din ikke støtter s-video. Den ene adapteren din har en liten kondensator mellom chrominance og luminance som gjør om signalet til composite, mens den andre ikke har det. Hvis du vil få det til å fungere kan du selv koble inn en kondensator mellom disse. Endret 15. november 2006 av xoop Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 tven har S-Video tilkobling. skulle tro den støtter det da. Har prøvd med en s-video kabel også, men blir svart hvitt da og Lenke til kommentar
xoop Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det at en TV har S-video inngang gjør ikke automatisk til at den støtter signalet. Hvis du har satt skjermkortet til PAL, og TV-en støtter S-video, så skal i grunnen bildet bli i farger. Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Det at en TV har S-video inngang gjør ikke automatisk til at den støtter signalet. Hvis du har satt skjermkortet til PAL, og TV-en støtter S-video, så skal i grunnen bildet bli i farger. 7303229[/snapback] Har prøved alt jeg finner av pal og NTSC innpå den menyen. men men, ny skjermkort da. Og nytt tv snart etter det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå