Kakofoni Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg har tidligere postet 3 poster om at jeg vil ha ny mp3-spiller, men det har aldri blitt, men det skal det endelig, ettersom jeg vet hva jeg får til jul, og trenger ikke å bekymre meg for at jeg skal bruke penger på det istedetfor. (NOTIS: Dette er kriterier som ikke må utfylles, men mest mulig ihvertfall) Jo, jeg skal altså ha meg en ny mp3-spiller. Jeg er av feinschmeckertypen og har masse musikk i albumform (deretter rippet til pc'en). Derfor er det mye musikk jeg hører på. I tillegg laster jeg jo ned musikk fra ukjente og nye artister som jeg vil høre mer av (for deretter å kjøpe cd'en). I tillegg er jeg et ordensmenneske, eller en pedantisk perfeksjonist på fint, noe som betyr at jeg liker å ha god orden i samlingen. Derfor vil jeg helst ha muligheten til å dele inn musikken i div mapper/playlists/etc etter både sjanger, artist>album og diverse samlinger. Beklager for at jeg er sånn. Lyden skal jo være bra, dette fikses vel lett med et ordentlig headset (får vel lage en annen tråd om det, men er det noen som har anbefalning så er det bare å spytte ut.) Musikken min har veldig høy bitrate (aner ikke hvor jeg finner ut hvor høy den er), om det har noen betydning. Jeg er veldig glad i at ting skal se bra ut, og et fancy display som viser mye informasjon om sangen, i tillegg til et fint, strategisk plassert bilde av albumet ved siden av, for eksempel, er et stort pluss. I tillegg vil jeg ikke at designet skal virke klønete å bruke. Film og bildestøtte hadde vært fint. Men jeg har jo digitalkamera, though. Det er ikke krise. At det er lang batteritid er jo relativt viktig. Litiumionsbatterier med lang levetid foretrekkes. Prisen er ikke viktig for nå, bare nevn noen prisklasser. Jeg må legge til at det kan godt nevnes spillere som vil komme i fremtiden, kjøpet haster ikke. Oppsumering: 15-20 GiB +/- Mulighet for å gruppere musikken min i mapper/playlists Støtte for bilder, gjerne film også Lite og funksjonelt design Fint design God lyd God batteritid Enkel å ha med å gjøre (Ikke for klønete osv) Da håper jeg at dette ikke var for mye, og takker på forhånd. Endret 13. november 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 SanDisk Sansa e280 Passe perfekt til alle dine krav, unntatt at den har maks 8GB (flash) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 SanDisk Sansa e280 Passe perfekt til alle dine krav, unntatt at den har maks 8GB (flash) 7277890[/snapback] 10 med 2GB microsd kort Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 SanDisk Sansa e280 Passe perfekt til alle dine krav, unntatt at den har maks 8GB (flash) 7277890[/snapback] 10 med 2GB microsd kort 7278446[/snapback] Hvor mye koster den om dette legges til? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Spilleren: 1849,- Techlife.no Micro SD: ca. 500-600,- (Då anbefaler jeg SanDisk, som er et kvalitetsmerke) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Selv har jeg Sansa E260 (4 GB) med Koss UR40. Sansaens største problem er at den sliter med dypbass, noe kan fikses med EQ, men nå er rockbox i ferd med å lage firmware til den, noe som vil si at spilleren blir perfeksjonert på alle områder (får man håpe). Sansan er fortsatt rimelig ny og begynner å få seg et navn i mp3-verdenen, så kommer sikkert en del ipod fanboys innom her og sier en del dritt ^^ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, og her er noe annet... Den firmvaren som følger med (hvis ikke det er den nyeste) er veldig dårlig, med en del bugs og lav lyd, men det er blitt fikset i nyere firmvare... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, og her er noe annet... Den firmvaren som følger med (hvis ikke det er den nyeste) er veldig dårlig, med en del bugs og lav lyd, men det er blitt fikset i nyere firmvare... 7279181[/snapback] Ja det er sant, men e280 har kanskje nyeste... Uansett, oppdatering er enkelt. Kommer en drøss med utstyr til denne spilleren framover og ^^ *** Kjøp og salg foregår i Bruktmarkedet. *** Moderator Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg ser at denne tråden har blitt kuppet av Sansa-eiere... Meg inkludert. Jeg kan trygt anbefale denne spilleren. Har selv e270, og har aldri vært mer fornøyd med en mp3-spiller! Hvis du bruker Windows Media Player til å overføre musikken, får du album-cover på spilleren. Man kan også lage spillelister på WMP, og overføre dem til Sansaen. Jeg bruker å overføre podkasts til et microSD som jeg oppdaterer jevnlig. Disse podcastene blir automatisk indeksert i spilleren, og får en artis/album/tittel-struktur. ...og så er den liten og lett, og robust! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg ser at denne tråden har blitt kuppet av Sansa-eiere... Meg inkludert. Jeg kan trygt anbefale denne spilleren. Har selv e270, og har aldri vært mer fornøyd med en mp3-spiller! Hvis du bruker Windows Media Player til å overføre musikken, får du album-cover på spilleren. Man kan også lage spillelister på WMP, og overføre dem til Sansaen. Jeg bruker å overføre podkasts til et microSD som jeg oppdaterer jevnlig. Disse podcastene blir automatisk indeksert i spilleren, og får en artis/album/tittel-struktur. ...og så er den liten og lett, og robust! 7281383[/snapback] For ordens skyld, trenger ikke bruke windows media player for å få album art Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 For ordens skyld, trenger ikke bruke windows media player for å få album art 7281638[/snapback] Hvorfor, hvordan? Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Får anbefale Creative Zen Sleek Photo, jeg da. En stilig 20GB mp3-spiller med støtte for bilder. Har prøvd 6 forskjellige mp3-spillere og dette er favoritten. Den har dessuten utrolig bra batteri-tid. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Har noen av disse spillerene kort tidsrom mellom sangene? Det er så irriterende når jeg hører på hele album og lyden forsvinner og kommer tilbake igjen når jeg komemr på et nytt spor Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har noen av disse spillerene kort tidsrom mellom sangene? Det er så irriterende når jeg hører på hele album og lyden forsvinner og kommer tilbake igjen når jeg komemr på et nytt spor 7283822[/snapback] Jeg testet nå nettopp på sansaen, og der gikk under 1 sek før den byttet sang Med video er der litt verre, men det varierer hele tiden, og det kan ofte ta på til 5 sek... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 For ordens skyld, trenger ikke bruke windows media player for å få album art 7281638[/snapback] Hvorfor, hvordan? 7283126[/snapback] Bare å bruke taggeprogram det. dvs id3 tag altså ^^ jeg bruker for det meste audioTT, den er veldig enkel. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har noen av disse spillerene kort tidsrom mellom sangene? Det er så irriterende når jeg hører på hele album og lyden forsvinner og kommer tilbake igjen når jeg komemr på et nytt spor 7283822[/snapback] Jeg testet nå nettopp på sansaen, og der gikk under 1 sek før den byttet sang Med video er der litt verre, men det varierer hele tiden, og det kan ofte ta på til 5 sek... 7283876[/snapback] Jeg tenkte mer på når jeg hører gjennom album som er laget på en slik måte at alt henger sammen, så er det veldig kjedelig med et lite "hakk" der forrige spor egentlig skal "smelte" inn i det neste. Er det slik? Endret 15. november 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg tenkte mer på når jeg hører gjennom album som er laget på en slik måte at alt henger sammen, så er det veldig kjedelig med et lite "hakk" der forrige spor egentlig skal "smelte" inn i det neste. Er det slik? 7293055[/snapback] Jeg opplever det ikke som et problem, men det er et superkort opphold mellom sangene. Om det skyldes rippingen eller spilleren anes ikke, men med mp3 er dette en kjent sak. Hvis du vil høre på et album uten hakk mellom sangene, bør du heller kjøpe en CD-spiller Det pittelille oppholdet jeg opplever er til å leve med. Hvis det er to sanger som går 100% i hverandre kunne det jo være en mulighet å bruke en lydeditor og legge dem sammen til ett spor hvis du uansett kommer til å høre på dem i rekkefølge... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Jeg tenkte mer på når jeg hører gjennom album som er laget på en slik måte at alt henger sammen, så er det veldig kjedelig med et lite "hakk" der forrige spor egentlig skal "smelte" inn i det neste. Er det slik? 7293055[/snapback] Jeg opplever det ikke som et problem, men det er et superkort opphold mellom sangene. Om det skyldes rippingen eller spilleren anes ikke, men med mp3 er dette en kjent sak. Hvis du vil høre på et album uten hakk mellom sangene, bør du heller kjøpe en CD-spiller Det pittelille oppholdet jeg opplever er til å leve med. Hvis det er to sanger som går 100% i hverandre kunne det jo være en mulighet å bruke en lydeditor og legge dem sammen til ett spor hvis du uansett kommer til å høre på dem i rekkefølge... 7293200[/snapback] Ja ok, jeg stoler på deg. Om jeg ikke er fornøyd sender jeg en rabiat massemorder på døra di. Neida. Valget vil nok falle på SanDisc, ettersom den er liten, lett og robust, og etterlater seg mange glade kunder. Men for all del, er det noe annet også er det bare å si fra. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg kan vel komme med noen flere sider av SanDisk Sansa e200 + Kommer ofte ut ny og oppgradert firmware. + Lang batterilevetid. -Har ikke vanlig USB inngang, så du må bruke spesial kabel (Men den enden som skal inn i PCen er selvfølgelig USB.) -Har en tendens til å fryse, (Men det er forskjellig fra spiller til spiller, og min har fryst 2 ganger siden jeg fikk den, for ca. 3 månder siden) men de har lagt inn en funksjon som gjør at spilleren restartes når power (meny) knappen blir holdt inne i 15 sek. -Det er ikke radio på den europeiske versjonen. Men alt i ett en veldig god spiller, og et godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå