Gå til innhold

Nytt hovedkort ? S754 som støtter PCI-E

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal gå over til PCI-E 16x, og skal til å bestille et X1950Pro skjermkort, men da trenger jeg selvfølgelig et hovedkort som også støtter PCI-E.

Det eneste jeg finner av hovedkort av S754 , som faktisk støtter PCI-E på komplett, PC-Utstyr og Netshop er av typen ESC.

Jeg vet ikke hvorvidt ESC er kjent, men jeg har iallefall aldri hørt om de, men vel og merke, jeg er ikke så inne i data verden som før heller.

Kan noen anbefale et billig og bra hovedkort, som gjerne er OC vennlig, som støtter S754 og PCI-E i Norge ?

Takker for alle svar som jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som støtter S754

7277369[/snapback]

Dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=34856

Vist det ikkje er for dyrt.

Vist du ska ha til socket 754

7277469[/snapback]

Det er ikke for dyrt nei.. :)

Men altså, en liten ting.

PowerColor X1950Pro kommer både i PCI-E versjon , samt AGP. Altså, hva er forskjellen ? Hvorfor bytte hovedkort når den kommer i AGP versjon ? Får jeg noe mer ytelse, noe mer enn det ?

Ser egentlig ikke poenget i PCI-E da ingen har listet opp noen grunn til å bytte?

Lenke til kommentar
som støtter S754

7277369[/snapback]

Dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=34856

Vist det ikkje er for dyrt.

Vist du ska ha til socket 754

7277469[/snapback]

Det er ikke for dyrt nei.. :)

Men altså, en liten ting.

PowerColor X1950Pro kommer både i PCI-E versjon , samt AGP. Altså, hva er forskjellen ? Hvorfor bytte hovedkort når den kommer i AGP versjon ? Får jeg noe mer ytelse, noe mer enn det ?

Ser egentlig ikke poenget i PCI-E da ingen har listet opp noen grunn til å bytte?

7277580[/snapback]

Nei det vil ikke være noe spesiellt forskjell på ytelsen, men om du kjøper pcie skjermkort så er det generellt mer ytelse for penga enn ved kjøp av agp skjermkort. Du betaler såvidt jeg kan se 4-500kr mer for samme ytelsen om man tenker x1950pro. Og du kan ikke oppgradere til noe råere skjermkort ved en senere anledning da det er kun en og annen skjermkort produsent som orker å mekke sine egne agp versjoner av skjermkort med nye gpuer. Feks 7900gs 512 til gainward og powercooler med x1950pro. Det første er egentlig et 7900gt m/512MB ram, men det finns offisiellt ikke noe sånt kort fra nvidia så de måtte kalle det gs. Det koster utrolig mye mer enn et vanlig 7900gt, og der vil nok agp porten begynne å gi dårligere ytelse pga. lav båndbredde.

Der var ballen kaster, valget er ditt, jeg ville bytta til pcie.

Lenke til kommentar

OK.

Da bytter jeg til PCI-E.

Bånnbredden er vel heller litt dårligere med X1950 Pro på Agp iforhold til PCI-E eller må det værre kort til ?

Iallefall, en oppgradering for 2000kr er jo passe billig, da jeg har 9800Pro nå, så håper jeg merker litt forskjell iallefall..

Tror jeg enten går for nevnte Abit kortet over, eller ESC kortet, spørs hvem som er mest OC vennlig..

Tror nesten jeg går for Abit hk, da det var meget OC vennlig, nf4 og Pci-e.

God handel, oppgradering for 2000kr, skulle jo bare være en 500lapp eller 1000 lapp jo :p

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Jeppers.

Selvom jeg så på en Engelsk nettside, en omtale av kortet.

Av omtaler av de som hadde kjøpt kortet, var karakter 1,2,3.

"Dette er det 3` kortet av Abit på 8 uker"

osv...

Men tar sjangsen, alt for OC ! :p

Vel og merke, er det støtte for SLI / 2 skjermkort ?( Hvis skjermkortene er lagd for SLI )

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

ellers har du det her.

https://prisguiden.no/product.php?productId=46008

dette har også muligheten til siden å oppgradere til AM2 eller 939 med et ekstra kort til rundt 300,-.

ASROCK er "budsjett" avdelingen til ASUS så kvaliteten er som vi kjenner den.

til og med om den har 2 PCI-ex 16x kontakter så tror jeg det er ikke SLI eller CF støtte pga at det er ULi chippsett (vet ikke hvem som eier ULi nå men tror det er Nvidia)

det er ikke AGP på den, den porten er til CPUoppgraderingskorta :ermm:

Lenke til kommentar

Gomfs, det virket kanskje litt for billig til å faktisk fungere..

CPu kort faktisk... Hvordan i all verden er det den fungerer ?

Tror neppe jeg orker noe slikt jalla mekk, og ja, jeg anser det som jalla mekk :p Bare jalla mekk fra en mektig produsent..

Jeg tror jeg går for Abit NV-8 , da det er veldig OC vennlig, og virker som en grei løsning da jeg bare bruker ide disk og ikke noe annet.

Men er alltid på utkikk etter noe bedre for en like bra eller bedre pris alikvel, da jeg skal bestille i morgen eller overimorgen :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...