Gå til innhold

Kjøpe nå eller vente?

Esukiru

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ
vent på PS3=) xbox 360 er booring... synes nå jeg..

7296968[/snapback]

Det kommer vel egentlig mer ann på spillene enn selve konsollen, gjør det ikke?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengt tatt finner jeg det helt fantastisk hvordan nordmenn har evig tilgivelse til et firma som Sony.

Det er en ting å være uinformert å tro at PS3 vil bli bedre enn Xbox 360, ettersom PS2 hadde stor suksess, men enhver som følger med i mediene angående disse maskinene må kunne se forbi en norsk norm som sier at PS er bedre enn Xbox.

For det første. Sony nedprioriterer Europa. Nå får USA 300.000 maskiner og Japan 80.000 maskiner i første leveringsrunde. Europa, Asia, Sør-Amerika, Afrika og Australia må vente til tidligst i mars neste år.

Pris. Vi har hatt tilgang til Xbox 360 i over et år, og idag koster det deg 3300kr for å få en Xbox 360 med alt nødvendig tilbehør. PS3 kommer tidligst i mars, til en pris av over 5500kr, da også under begrensede lagerbeholdninger.

Spesifikasjoner.

Uannsett hva alle må tro Sony har gjort det siste året mens Microsoft har solgt spillkonsoller, men de påtross av at folk tror at PS3 har "overbevisende" mer kraft en Xbox, dette er feil. Sony leverer en 3.0ghz Cell prosessor, Xbox leverer 3x 3.2ghz PowerPC. Uannsett om benchmark resultater sier at Cell prosessoren er marginalt raskere, betyr ikke dette at det vil vises i spillene. Folk som har maskinene side om side ser på grafikken side om side, og ser liten forskjell på tross av at PS3 kan levere 1080 progressivt og Xbox er begrenset til 720p.

Når det er nevnt. Ja, PS3 har høyere oppløsninger og digital utgang som kan levere 1080p, og for de som har en 1080p TV idag vil kunne få et teknisk sett bedre bilde enn de med Xbox 360. Hvor mange av gamerne er dette? Når du har droppet 20.000 på TV'en må du droppe 5500kr for en PS3, og bildet blir teknisk bedre, men som sagt blir ikke spillene betydelig bedre grafisk, rett fra munnen på de som sitter å sammenligner. Og hey, du får ikke tak i maskinen før tidligst mars. Hey, ingen kabel for HDMI i boksen.

Når det gjelder Bluray vs HDDVD. Spekulanter er overbeviste om at det lanseres en integrert Xbox med HDDVD ut i nesteår når den eksterne spindelen blir sluppet i januar, noe som gjør PS3 og Xbox hode mot hode som high-definition DVD spillere. Igjen, det blir billigere enn PS3, og du kan få det idag. Når PS3 da lanseres om et halvt år, vet ingen hvor lave prisene er blitt på Xbox, det som er igjen av E3 neste år vil helt sikker vise frem et Microsoft klare for å slå Sony rett i trynet med noe som gjør Xbox enda mer attraktivt. PS3 har en bedre dvdspiller en Xbox, med meget god oppskalering, men det er kanskje noen år for sent, i og med at alle allerede har minst en DVD-spiller.

Noen nevnte at Sony hadde bedre mediacenter enn Xbox 360. HVA?! Har du en Media center pc i nettverket ekstende den til xboxen, har du ikke det så kan du installere WM11 gratis fra Microsoft.com å få en gratis mediacenter maskin. Sony har ingenting. Xbox har et erfarent, utviklet online system. Sony har foreløpig ingenting, men når du plugger PS3 i veggen første gang vil den kreve en internettforbinnelse for å kunne starte, og når den faktisk kommer igang, skal den stå i 1 time å oppdatere firmwaren for å legge til en online-komponent. Enjoy. Wii har online komponent og trådløst nettverk i pakken. Vil du ha trådløst på PS3 må du betale noen tusen til for premium maskinen. Wii handler alt om gyro-kontrolleren og spill har blitt skrevet og fortsettes å bli skrevet til denne kontrolleren. Sony lanserte sin Sixaxis i mai, og det finnes noe sånn som 5 spill hvor dette i det hele tatt røres, og ingen av dem gjør det til det fulle.

Og ingenting av dette kommer i nærheten av det at ingen som har hørt hva Sony har gjort de siste 5 år bør vurdere å gi dem ei krone! For å ikke gå inn på det at Sony har puttet rootkit på alle maskiner som har spilt av en Sony BMG CD på PCen sin, eller at batteriene firmaet lager sprenger i PCer av alle merker. At de har sittet på hendene å ventet på å fullføre sitt eget format Bluray, og fortsatt å utsette lanseringen, for så å utsette den, nedsette verdensdeler som får tilgang, og hvor mange disse verdensdelene får!

Det er ganske enkelt. Det handler om spill. Det som før gjorde Sony sin Playstation spesiell er langt vekk. Vil du ha Final Fantasy, kjøp PS3. Alle tidligere GTA spill slippes på Xbox 360, og det neste spillet i serien har Rockstar foreløpig såvidt meg bekjent bare snakket om til Xbox. Gears of War på Xbox er idag gullstandarden for grafikk i en spillkonsoll, og det ene punktet Sony har satset alt på i denne konsollkrigen, nemlig grafikk, er ikke overveldene nok til å slå ut det som faktisk betyr noe, spillbarhet. Her er Nintendo overlegne, men med online-komponenten til Xbox er de nå gullstandarden for online spill, og det skal bli enda bedre når crossplatform spilling mellom Xbox 360 og Windows Vista slippes til neste år, slik at konsoll og pc kan spille mot hverandre.

Konsollkrigen kom aldri igang før Sony tapte. Kjøp deg en Wii i år, vent til neste år å kjøp deg en Xbox 360 med innebygget HD-DVD drive og betal mindre enn PS3 som du ikke får tak i før tidligest mars uannsett.

Endret av qtek2O2O
Lenke til kommentar
Da beklager jeg det. Husker bare å ha sett en presentasjon fra Microsoft hvor Rockstar presenterte at spillet skulle slippes for Xbox brukere, og har ikke hørt noe etter det.

7327451[/snapback]

Tar jeg ikke helt feil kommer de samtidig (16. okt. 07?) men 360 vil få to nedlastbare historier på størrelse på Liberty City Stories eksklusivt via XLM.

Lenke til kommentar

Jeg må bare rette opp i en del feil i denne posten:

For det første. Sony nedprioriterer Europa. Nå får USA 300.000 maskiner og Japan 80.000 maskiner i første leveringsrunde. Europa, Asia, Sør-Amerika, Afrika og Australia må vente til tidligst i mars neste år.

7327179[/snapback]

Sony har sagt at det er sannsynlig at det vil være 6 millioner konsoller klare til lansering i Europa i Mars. (Sony har ikke lovet noe(hadde ikke stolt 100 % på de uansett :p), men har sagt det)

Pris. Vi har hatt tilgang til Xbox 360 i over et år, og idag koster det deg 3300kr for å få en Xbox 360 med alt nødvendig tilbehør. PS3 kommer tidligst i mars, til en pris av over 5500kr, da også under begrensede lagerbeholdninger.

7327179[/snapback]

Merkelig hvordan du formulerer: "xbox360 koster deg 3300,- og PS3 koster over 5500". Veiledende pris er i følge wikipedia 3395,- for 360 og 5000,- for PS3. Får vise seg om vi får PS3 til 5000,- i vanlige butikker, men elkjøp selger jo alltid konsoller billigere enn veil. på release date.

Spesifikasjoner.

Uannsett hva alle må tro Sony har gjort det siste året mens Microsoft har solgt spillkonsoller, men de påtross av at folk tror at PS3 har "overbevisende" mer kraft en Xbox, dette er feil. Sony leverer en 3.0ghz Cell prosessor, Xbox leverer 3x 3.2ghz PowerPC. Uannsett om benchmark resultater sier at Cell prosessoren er marginalt raskere, betyr ikke dette at det vil vises i spillene. Folk som har maskinene side om side ser på grafikken side om side, og ser liten forskjell på tross av at PS3 kan levere 1080 progressivt og Xbox er begrenset til 720p.

7327179[/snapback]

PS3 har også 3,2 ghz. Og den består av 8 x SPE. Kun 6 tilgjengelig i spill. Og xbox har en 3,2 ghz med 3 kjerner. Skal ikke spekulere i hva som er teoretisk best.

360 kommer også til og støtte 1080p, ikke bare 720p, etter en software-oppdatering, men støtter jo fortsatt ikke HDMI.

Når det gjelder Bluray vs HDDVD. Spekulanter er overbeviste om at det lanseres en integrert Xbox med HDDVD ut i nesteår når den eksterne spindelen blir sluppet i januar, noe som gjør PS3 og Xbox hode mot hode som high-definition DVD spillere. Igjen, det blir billigere enn PS3, og du kan få det idag. Når PS3 da lanseres om et halvt år, vet ingen hvor lave prisene er blitt på Xbox, det som er igjen av E3 neste år vil helt sikker vise frem et Microsoft klare for å slå Sony rett i trynet med noe som gjør Xbox enda mer attraktivt. PS3 har en bedre dvdspiller en Xbox, med meget god oppskalering, men det er kanskje noen år for sent, i og med at alle allerede har minst en DVD-spiller.

7327179[/snapback]

Vet ikke om du er klar over det, men Microsoft har enda ikke senket prisen på 360 med en krone enda.

Du skriver "til neste år vil de lansere 360 med integrert HD DVD" og så skriver du at "du kan få det i dag". Har jeg misforstått eller det er noe feil der?

Og, en liten bagatell, men det skrives blu-ray og HD DVD

Noen nevnte at Sony hadde bedre mediacenter enn Xbox 360. HVA?! Har du en Media center pc i nettverket ekstende den til xboxen, har du ikke det så kan du installere WM11 gratis fra Microsoft.com å få en gratis mediacenter maskin. Sony har ingenting. Xbox har et erfarent, utviklet online system. Sony har foreløpig ingenting, men når du plugger PS3 i veggen første gang vil den kreve en internettforbinnelse for å kunne starte, og når den faktisk kommer igang, skal den stå i 1 time å oppdatere firmwaren for å legge til en online-komponent. Enjoy. Wii har online komponent og trådløst nettverk i pakken. Vil du ha trådløst på PS3 må du betale noen tusen til for premium maskinen. Wii handler alt om gyro-kontrolleren og spill har blitt skrevet og fortsettes å bli skrevet til denne kontrolleren. Sony lanserte sin Sixaxis i mai, og det finnes noe sånn som 5 spill hvor dette i det hele tatt røres, og ingen av dem gjør det til det fulle.

7327179[/snapback]

Vet ikke hvor mye du kan om PS3, men tipper du kan mer om xbox 360 og den funksjoner enn om PS3's funksjoner. Sony har et media center! Kan spille av musikk, vise bilder og rendrer bilder i real-time som om bildene skulle ha ligget på et bord. Man kan spille av DVD-er, filmer fra harddisken i flere formater, blu-ray. Kaller du dette ingenting? PS3 har et like godt media center som xbox 360, og siden den har linux så er det uendelige muligheter her. Og med PS3-en får du også en neste generasjons HD filmavspiller på kjøpet. Da slipper du en ekstern spiller med ekstern strømforsyning. 360 strømforsyningen er stor nok fra før. Du sier også at PS3 ikke har noe online system, vet ikke hvor du får dette fra, men de har jo selvfølgelig det. Instant Messaging, PlayStation Store og alt det der skal være gratis for evig og alltid. Men sony har uttalt at noen spill krever mye av serverne og at det da blir naturlig å ta betalt for online-spilling. Så sier du at hvis du vil ha trådløst så må du betale noen tusen til for premium maskinen. Siden du hele tiden har operert med at PS3 koster 5500 skjønner jeg ikke hvorfor du sier det. For den summen er det premium kommer til å koster (veiledende) i Norge. 20 gb versjonen kommer sannsynligvis ikke. Så skriver du også at få spill har tatt i bruk sixaxis og motion sensing til PS3. Det er jo klart her at sony har kopiert av nintendo og har derfor ikke hatt like mye tid til å utvikle den. Og i tillegg så har jo nintendo satset helt og fullt på den kontrollen, så det er naturlig at de har flere spill som utnytter denne siden det er liksom den som karakteriserer wii.

Og ingenting av dette kommer i nærheten av det at ingen som har hørt hva Sony har gjort de siste 5 år bør vurdere å gi dem ei krone! For å ikke gå inn på det at Sony har puttet rootkit på alle maskiner som har spilt av en Sony BMG CD på PCen sin, eller at batteriene firmaet lager sprenger i PCer av alle merker. At de har sittet på hendene å ventet på å fullføre sitt eget format Bluray, og fortsatt å utsette lanseringen, for så å utsette den, nedsette verdensdeler som får tilgang, og hvor mange disse verdensdelene får!

7327179[/snapback]

Er enig i det du sier nå, men du bruker litt sterke ord.

Det er ganske enkelt. Det handler om spill. Det som før gjorde Sony sin Playstation spesiell er langt vekk. Vil du ha Final Fantasy, kjøp PS3. Alle tidligere GTA spill slippes på Xbox 360, og det neste spillet i serien har Rockstar foreløpig såvidt meg bekjent bare snakket om til Xbox. Gears of War på Xbox er idag gullstandarden for grafikk i en spillkonsoll, og det ene punktet Sony har satset alt på i denne konsollkrigen, nemlig grafikk, er ikke overveldene nok til å slå ut det som faktisk betyr noe, spillbarhet. Her er Nintendo overlegne, men med online-komponenten til Xbox er de nå gullstandarden for online spill, og det skal bli enda bedre når crossplatform spilling mellom Xbox 360 og Windows Vista slippes til neste år, slik at konsoll og pc kan spille mot hverandre.

7327179[/snapback]

Det handler om spill, ja! Du har heldigvis forstått det. Begge har veldig gode spill, og mange exclusives. Men FF er ikke det eneste PS3 har. Siden du nevner Gears of War på 360 kan jo jeg nevne Metal Gear Solid på PS3.

Xbox har et nydelig online-system som klart er verdt pengene det koster å ha.

Crossplatforming er nok spennende det, men jeg ville ikke spilt online mot noen som sitter med tastatur og mus og jeg sitter med 360-kontroller. Noe annet hvis man da kan bruke mus og tastatur på 360-en også.

Konsollkrigen kom aldri igang før Sony tapte. Kjøp deg en Wii i år, vent til neste år å kjøp deg en Xbox 360 med innebygget HD-DVD drive og betal mindre enn PS3 som du ikke får tak i før tidligest mars uannsett.

7327179[/snapback]

Dette er bare en dårlig slutt på innlegget ditt. Sony har alltid solgt mest og ingenting ser ut til å endre på det, men det er mulig det vil jevne seg mer ut enn i tidligere generasjoner. Selv håper jeg på det. Bedre konkurranse gir bedre konsoller.

Håper jeg fikk ordnet opp i noen misforståelser her. Jeg virker kanskje som en PS fanboy, men når det er skrevet av en som tar litt parti med den ene siden, blir svaret automatisk sånn. Jeg er helt nøytral til begge konsollene og er fortsatt usikker på hva jeg skal kjøpe.

PS: Har ikke fått lest over tråden, så gi beskjed om det er noe feil.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Og en liten fa*n til Ps3fanboys:

"Playing action games without rumble is like having sex without genitalia"  :D

7326242[/snapback]

Jøss, med slikt ett utrolig lite barnslig og reflektert utsagn, tipper jeg du vasser i damer, og har skikkelig peiling på hva du snakker om. :nei:

7326766[/snapback]

HAHAHAHA!

Kanke tro at det er noen teite nok til å bli opphisset av den der. :D

Sitter på datalaben med noen folk å ler av deg, Gidder ikke å sende et bilde så vi vet hvordan en idiot faktisk ser ut :tease:

"You sir, are illegaly retarded" :p

Lenke til kommentar
Og en liten fa*n til Ps3fanboys:

"Playing action games without rumble is like having sex without genitalia"  :D

7326242[/snapback]

Jøss, med slikt ett utrolig lite barnslig og reflektert utsagn, tipper jeg du vasser i damer, og har skikkelig peiling på hva du snakker om. :nei:

7326766[/snapback]

HAHAHAHA!

Kanke tro at det er noen teite nok til å bli opphisset av den der. :D

Sitter på datalaben med noen folk å ler av deg, Gidder ikke å sende et bilde så vi vet hvordan en idiot faktisk ser ut :tease:

"You sir, are illegaly retarded" :p

7336903[/snapback]

Lol..tror du burde le av deg selv. Du driter deg nemlig ut.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare Socom.. det er det beste online spillet på konsoll og har blitt kåret til det, og det kommer på PS3...=)

7337059[/snapback]

Det beste onlinespillet til konsoll? Kanskje det eneste spillet til PS2 som var ok online, men beste online konsoll spill??

Hvem som er såpass forvirra eller uinformert til å påstå det?

Lenke til kommentar

Fortell meg om 1 online spill som er satt opp bedre online enn socom...

Husker det bare vagt, men det var på gamespot eller no.. de kåra socom til det beste spillet på konsoll.

Nå har også Socom Combined Assault som kommer på PS2 i mars, fått knall karakterer...

Gamerz edge 9,5/10

Gamezone 8,8/10 og 10/10 på online delen

Gamespot 8,2/10 de synes singelen bare er grei, men online delen er kjempebra og trekker opp.

Sitater: Have I talked your head off yet about SOCOM? Yes? GOOD! You need this game for your PS2 collection. Consider it one of many last hoo-rahs for the PS2. I’m not saying that it won't show up again on the PS2, but I’m positive it will be transformed into another level of gaming when it gets to the upcoming Playstation 3. I personally cannot wait to see how Sony improves this game on its next-gen wonder.

Until then, you can’t go wrong with SOCOM: Combined Assault. Quite possibly the best SOCOM on the PS2.

sitat: SOCOM U.S. Navy SEALs Combined Assault introduces a solid new campaign and a couple of gameplay tweaks to the SOCOM formula. As the fourth game in the series, however, it doesn't have a tremendous impact. Even though it definitely has a "been there, done that" feel to it, Combined Assault is still a great game and offers a ton of content for the price. Even if you already own SOCOM 3, the single-player and co-op gameplay make this game worth a purchase. If you don't own SOCOM 3, then you simply won't find a better value in any online shooter on the PlayStation 2.

sitat: Combined Assault excels in giving us a great single-player experience but let’s face it, when it comes to the online multiplayer action this is where the game really shines. The online co-op mode alone is amazing but the massive multiplayer mode with plenty of options and vehicles is a work of art. Believe me; you’ll be playing this one for a long while until SOCOM comes to the PS3.

De roser online delen veldig=) og er det beste ONLINE spillet på konsoll mener jeg=) ingen spill som slår socom på den måten det er satt opp og hvor gøy og "sosialt" det er..

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
*snip*

De roser online delen veldig=) og er det beste ONLINE spillet på konsoll mener jeg=)  ingen spill som slår socom på den måten det er satt opp og hvor gøy og "sosialt" det er..

7337630[/snapback]

Det er helt greit at du mener det, og Socom var et bra spill...men beste online konsoll spillet...nope.

Vil selv påstå at Xbox hadde en haug med bedre online spill pga xbox live.

Edit : og fant ingenting på Gamespot om at det var det beste konsoll online spillet.

Fant dette dog : "SOCOM II easily replaces SOCOM as the console's best online action game." Og med "console's" så mener de PS2, ikke generelt for alle konsoller.

Fant heller ingen annen sites som omtalte Socom som det beste online konsoll spillet.

Endret av savitri
Lenke til kommentar

ja xbox er bra=)

husker som sagt ikke helt hvor det var, TRUR det var gamespot hvis jeg ikke husker feil.. kan ikke gi link siden det var noe jeg bare så i farta og var tidligere i år, var ikke så ivrig etter å lese, så bare at det fikk tittelen beste online spill på konsoll.. men samma er det=p jeg liker det..hehe.. og gleder meg til socom CA og har høye forventninger til online delen side det har fått 10.. Og trur/håper det blir knall med socom 4 på PS3=)

men skal ikke ødelegge topicet her nå..hehe, skeier litt ut=p sry..

Rediger: ja, sikkert jeg som surrer=) kan godt ha lest feil=) men samme er det=p jeg mener det ihvertfall...føler det har det beste oppsettet osv.. men folk er jo forskjellige i smak=) Halo er bra det å og mange synes det er best=)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...