Gå til innhold

Kjøpe nå eller vente?

Esukiru

Anbefalte innlegg

Er så utrolig usikker på hvilken konsoll jeg skal skaffe meg av Xbox360 eller Ps3.

har hørt og lest så veldig mye bra om begge så valget for meg er vanskelig, og er veldig usikker på om jeg klarer å vente til Ps3 kommer.

Er det noen som kan anbefale noe? Er Ps3 verdt å vente på, eller fleske til med en 360 med det samme?

Endret av Rcane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må selv vurdere hva du har mest lyst på, og da er jo spillene en vesentlig ting, og prisen en annen.

Den største forskjellen på 360 og PS3 for øyeblikket er uansett det faktum at du kan kjøpe deg en 360 i dag. PS3 får du tidligst kjøpt i mars 2007.

Lenke til kommentar

Stortrives med min X360 men jeg forstår problemet med lyd. Tror det kommer an på øret som hører, flere av meg som sier "Jeg hører da ingenting" mens andre sier "Det var da faen til bråk". Jeg syns at X360 er det beste valget da du får den før jul og CoD3 + Gears of War er nettopp kommet ut. To knallspill! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du skal bruke den til, og hvilke spill du liker.

Skal du leke deg litt på egenhånd med Linux eller homebrew, anbefaler jeg PS3, ettersom X360 ikke har noen muligheter for dette ved dags dato.

Spill er jo det viktigeste i de fleste tilfeller, ta en titt på de ulike listene over hvilke spill som blir utgitt til de forskjellige konsollene og la det bestemme.

Det bullshittet de to fanboyene over meg skriver skal du bare drite i. Hva en person synes er fint, og hva de synes er stygt, er individuelt.

Kraftigere er den vel heller ikke, er ikke 100% sikker på dette, men de er sånn ca. like kraftige, og uansett kommer du som vanlig bruker ikke til å merke noe nevneverdig forskjell.

Blu-ray ser du jo selv om du kommer til å trenge. Jeg kommer neppe til å trenge noe mer en en vanlig DVD spiller.

Jeg foreksempel synes PS3 ser ut som en post-moderne brødboks, og at x360 ikke bråker spesielt mye. Når man spiller har man på høy lyd uansett, eller hva :thumbs:

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hva du liker av spill.

Begge maskinene yter så og si det samme, og begge har sine eksklusive spilltitler.

Vil anbefale deg å se over spilltitler som kommer/er på de forskjellige systemene å ta avgjørelsen ut i fra det.

Setter dog opp en raskt sammensatt sammenligning av systemene.

Xbox 360 :

+

Billig sammenlignet med PS3.

Lik ytelse som PS3.

Gir deg muligheten til å kjøpte til HD-DVD spiller.

Veldig bra online implementering (LIVE).

-

Bråker mer enn PS3.

Spill bruker vanlig DVD disker, så utviklere har mindre plass å rutte med.

PS3 :

+

Kraftig.

Virker som den kan ha bedre mediesenter funksjoner enn 360.

Har Blu-Ray "out of the box".

Spill på Blu-Ray så utviklere har teoretisk mer plass å bruke.

I utgangspunktet gratis online implementering.

Har harddisk i alle modellene.

Man kan bytte ut harddisken med hvilken som helst annen 2.5" Serial ATA harddisk (ikke bare sonys egne).

Snakk om at man kan legge inn egen Linux distro (vet ikke om dette stemmer selv)

-

Dyr (sammenlignet med 360)

Ikke et samlet online system slik på 360 (utviklere kan bestemme selv).

Ikke rumble på kontroller.

Kommer ikke til Norge før til mars 2007.

Edit : annihilated leif

Endret av savitri
Lenke til kommentar
Kommer ann på hva du skal bruke den til, og hvilke spill du liker.

Skal du leke deg litt på egenhånd med Linux eller homebrew, anbefaler jeg PS3, ettersom X360 ikke har noen muligheter for dette ved dags dato.

Spill er jo det viktigeste i de fleste tilfeller, ta en titt på de ulike listene over hvilke spill som blir utgitt til de forskjellige konsollene og la det bestemme.

Det bullshittet de to fanboyene over meg skriver skal du bare drite i. Hva en person synes er fint, og hva de synes er stygt, er individuelt.

Kraftigere er den vel heller ikke, er ikke 100% sikker på dette, men de er sånn ca. like kraftige, og uansett kommer du som vanlig bruker ikke til å merke noe nevneverdig forskjell.

Blu-ray ser du jo selv om du kommer til å trenge. Jeg kommer neppe til å trenge noe mer en en vanlig DVD spiller.

Jeg foreksempel synes PS3 ser ut som en post-moderne brødboks, og at x360 ikke bråker spesielt mye. Når man spiller har man på høy lyd uansett, eller hva :thumbs:

7278001[/snapback]

Du tok ordene ut av munnen min :p

Lenke til kommentar

ikke for å være slem mot dere xbox gutar og jentar, men jeg ville også si ps3.

Selv om ps3 og xbox 360 ser ca. like ut nå, så må dere tenke over at spillene som sammenliknes er tredje generasjon xbox 360 spill, og første generasjons ps3 spill.

Uansett er ikke grafikken det viktigste, det er spillene.

Det tok xbox 360 1 år å lage et superspill (gears of war), mens ps3 får sitt første allerede til launch (resistance fall of men). Jeg kan ikke tro annet enn at det lover veldig positivt for ps3 sin fremtid.

Sony har driti på leggen kollosalt, med alle tabbene, men over tid vil det rette seg ut tror jeg.

Er ikke det at jeg hater ms, eller xbox 360, men jeg er ikke akkurat overimponert over det de har prestert å skyve ut til maskinen på det året de har hatt i forsprang.

For min del er det ingen tvil.. det blir en wii i desember, så kommer muligens en ps3 når den har droppet litt i pris :)

Lenke til kommentar

Sånn som det er nå ville jeg og ha gått for PS3, men da kun fordi den har mye bedre støtte for harddisker og tredjeparts software.

360en min er nydelig å spille på, og hadde jeg måttet velge en maskin jeg skal spille på, hadde jeg valgt 360, selv om jeg ikke har prøvd PS3.

tidus2k4:

Vel, grunnen til at første generasjons spillet til PS3 er så bra som du sier, kan vel kanskje skyldes at utviklerene hadde mye lengre tid på å venne seg til PS3, enn hva utviklerene til Xbox 360 hadde.

Men jeg gidder ikke diskutere dette, kommer til å ende opp i en helvettes fanboy krangel.

Trådstarter: Hvilken konsoll du velger er 100% opp til deg, råder deg til å ikke høre på noen her inne, etter som alle har en oppfatning av hvilken konsoll som er best, uansett hvor nøytral de sier de er.

Jeg heller nok litt mot 360 ;)

Lenke til kommentar

Mitt råd er å drite i hva alle her inne sier, drit i maskinvare! Sett deg ned og tenk på hva slags spill du liker og kjøp maskinen ut i fra det!

Jeg har ennå ikke funnet noen spill på ps3 som jeg liker, og gikk derfor for x360 fordi spillene der er spill jeg liker! Hadde det vært omvent og jeg hadde sett mange spill til ps3 som jeg hadde hatt lyst på ville jeg heller ventet til mars!

Lenke til kommentar
Det tok xbox 360 1 år å lage et superspill (gears of war), mens ps3 får sitt første allerede til launch (resistance fall of men). Jeg kan ikke tro annet enn at det lover veldig positivt for ps3 sin fremtid.

7278095[/snapback]

Har ikke spilt Resistance, men hvis du allerede nå kaller det et superspill, så kan du også kalle Dead or Alive 4, Saints Row, Dead Rising, og Project Gotham Racing 3 for superspill. Så kan vi slenge på Oblivion som riktignok også kommer til PS3.

Lenke til kommentar

7278095[/snapback]

Superspill og superspill. Det kommer vel helt ann på hva slags spill du liker. En som ikke liker skytespill men heller plattform eller noe sånt, vil ikke kalle Gears Of War et superspill. Så om det er noe som heter superspill, det vet jeg ikke.

Forskjellen på ps3 og 360 (borsett fra litt specs) er vel at ps3 er en alt-i-en pakke, mens med 360 kan du kjøpe det du føler at du trenger.Se gjennon det de andre har sagt, søk litt på google, så du burde vel tenke på hva du føler at du vil ha. Da finner du vel til slutt ut hva du vil kjøpe. :thumbup:

Edit: Det er vel rundt en million emner om disse tingene fra før egentlig. Så let litt rundt på forumet også.

Endret av UnitedsOmar
Lenke til kommentar

Som de sier, spillene er hva du bør gå etter. Men også tenk på ting som kontrollene, er vel litt vanskelig å få prøve en PS3 kontroll, men de skal vel være ganske lik PS2 sine. Finn ut hvilken du liker best, som du selv syns sitter best i hånden. Foretrekker du rumble eller sixaxis?

Selvfølgelig er det heller ikke små peng det er snakk om, iallefall ikke for meg selv som student. Hadde jeg hatt lyst på en PS3? Ja, men saken er at den kommer med mye jeg personlig ikke trenger, kan godt hende du gjør derimot? Det er jo noe du bør tenke på. Mange her kommer med mange gode ting som PS3 kommer med, som jeg personlig ikke har lyst å betale for rett og slett fordi jeg ikke ser nytten i det. Men om du gjør, bør du se om 360 har det samme, enten med i pakken eller som extra duppe ditter og se hva dette også koster.

PS3 er mye mer media senter +++ mens xbox 360 har litt mindre vekt på media senter og noe av det kommer i form av ekstra ting man kan kjøpe, f.eks. HD-spiller.

Håper du blir fornøyd, hva enn du kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Spill som kommer ut på begge platformene er, for det nøytrale øye, identiske så her kommer det veldig opp til hvilken kontroll du liker best.

Ellers tror jeg at jeg ville basert valget på de eksklusive titlene, og kjøpt konsoll deretter.

Lenke til kommentar
Som de sier, spillene er hva du bør gå etter. Men også tenk på ting som kontrollene, er vel litt vanskelig å få prøve en PS3 kontroll, men de skal vel være ganske lik PS2 sine. Finn ut hvilken du liker best, som du selv syns sitter best i hånden. Foretrekker du rumble eller sixaxis?

Selvfølgelig er det heller ikke små peng det er snakk om, iallefall ikke for meg selv som student. Hadde jeg hatt lyst på en PS3? Ja, men saken er at den kommer med mye jeg personlig ikke trenger, kan godt hende du gjør derimot? Det er jo noe du bør tenke på. Mange her kommer med mange gode ting som PS3 kommer med, som jeg personlig ikke har lyst å betale for rett og slett fordi jeg ikke ser nytten i det. Men om du gjør, bør du se om 360 har det samme, enten med i pakken eller som extra duppe ditter og se hva dette også koster.

PS3 er mye mer media senter +++ mens xbox 360 har litt mindre vekt på media senter og noe av det kommer i form av ekstra ting man kan kjøpe, f.eks. HD-spiller.

Håper du blir fornøyd, hva enn du kjøper.

7280213[/snapback]

Har ikke prøvd noen av kontrollene ennå, men tenker meg mest at xbox kontrollen sitter som støpt i hånden. får på en måte bedre spill følelse med den slags kontroll.

Men har 360 veldig mye avansert å sette seg inn i? mange duppeditter?

Det eneste jeg vil ha, er en clean konsoll som jeg kan spille på. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar

7278095[/snapback]

Og hvis 360 også hadde kommet ut i år, så hadde man hatt GoW til launch :thumbup:

Lenke til kommentar

Avansert, nei. Tror heller ikke PS3 vil være det, forutenom linux (bør kanskje ta det jeg sier om linux med litt salt siden jeg hater den OS'n), men så er jo ikke det nødvendig for å spille, se å film osv.

Om du vil teste kontrollene kan du jo se om noen kompiser har PS2 eller 360, eller kanskje stikke innom elkjøp og se om det er mulig der.

mange duppeditter?

Det eneste jeg vil ha, er en clean konsoll som jeg kan spille på. Ikke noe annet.

Tja, det er HD-DVD spiller om du vil se HD filmer, trådløst headset, sånn kamera osv. Om du vil ha mye extra med konsollen din ville jeg anbefalt PS3, om du er ute etter en litt mer ren spillemaskin ville jeg anbefale 360 siden du ikke får med så mye og slik slipper du å kjøpe for ting som kanskje er bra, men ikke nyttig for ditt formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...