Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp servern min phunker ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Fant ut i går at Netopia routern jeg hadde fra NGT kunne telnettes til og logges inn på med standard passordet, ble jo opps på dette og la inn igjen accesslistene/firewallen til NGT, men etter det fungerte ikke ftp-servern min lenger. Og tenkte automatisk at det måtte være firewalln som stopper trafikken og skrudde den av igjen, men det er fortsatt umulig å nå servern! Vet kke hva jeg kan ha gjort i løpet av de timene jeg skrudde dem på til jeg skrudde dem av igjen som skulle gjøre at den ikke fungerer lenger!

Har åpnet port 21 og satt opp nat for port 21 og 5000-6000, dette har fungert bra tidligere.. så skjønner ikke hva det kan være, har søkt masse på nettet, men finner ikke noe annet enn at jeg må åpne port 21 og sette opp no greier i nat....

Noen som har noe peiling? Værsåsnill! Skjønner ingenting!

Klarer fint å koble meg opp til servern på maskina med 127.0.0.1 men hvis jeg prøver ip adressa utafor routerne 80.*.*.* så skjærer det seg!

[ Denne Melding var redigert av: tosken på 2002-11-12 22:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står noe om remote address i routern og den er satt til 127.0.0.2 syntes det så litt merkelig ut.

På mange eksemplene jeg har sett på nett har folk bare et filter, jeg hadde basic firewall netbios firewall og en som het NGT..

Håper noen kan hjelpe meg! har styra med det her i hele dag!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 22:39, skrev tosken:

Har åpnet port 21 og satt opp nat for port 21 og 5000-6000, dette har fungert bra tidligere.. så skjønner ikke hva det kan være, har søkt masse på nettet, men finner ikke noe annet enn at jeg må åpne port 21 og sette opp no greier i nat....

Har du forwarda trafikk på port 20/21 til den interne ip-adressen til ftp'n ? Når det kommer trafikk inn på port 20/21 må jo rutern vite hvor den skal gjøre av den trafikken... Jeg har IKKE vært borti akkurat de modema/ruterene så akkurat hvor og hvordan du setter opp det kan jeg ikke si deg... Du må kanskje også endre på den IP'en som ftp'servern din utad identifisere seg med. Du skal da bruke den 80.x.x.x-adressa og ikke den interne 10.0.0.x-ip'n. Men ftp'n skal svare på ALLE forespørsler... skal ikke sette noe begrensing der.

Quote:

Klarer fint å koble meg opp til servern på maskina med 127.0.0.1 men hvis jeg prøver ip adressa utafor routerne 80.*.*.* så skjærer det seg!

Du kan aldri bruke den 80.x.x.x adressa lokalt på nettverket, uansett hvor mye du prøver. Dette av samme grunn som folk på utsiden ikke kan bruke den 10.0.0.x-adressa(eller den rangen du bruker) utenfor rutern. Så at det ikke funker, er ikke rart. Om det faktisk hadde funka, DA kunne du vært bekymret :wink:

Lenke til kommentar

Vel det har jo virket! har hatt en ftp oppe og gått i 3-4mnd nå! Og joda er forwarda til 10.0.0.4 som er der pesen med sørvern står.

Har en ting i routern som jeg ikke har sett noe annet sted og det er alternativet: established TCP cons only? som står nederst på sida der jeg konfigurer ei linje i et filter, ( kommer opp når jeg skriver inn tcp).

Er fullstendig klar over hvilke ip`r som skal være på hver side av routern. Er ikke det som er problemet, men at folk blir enten disconecta eller kommer ikke inn lenger av en rar grunn!

Lenke til kommentar

Driver å svarer mye på meg sjøl nå , men ...

etter mye om og men og skrevet om alle instillingene i netopia routern, klarer nå brukerne å logge seg på, men får ikke opp filene og etter ei stund får de feilen ERROR Failed to establish data socket, noen som vet hva dette kan skyldes?

Nå får jeg se i ftp-loggen at de har logga seg på men timer ut etter 90 sekunder og de får ikke browsa... eller lista opp filene...

Begynner å lure på om det er bulletprooof som har skjært seg, men var jo routern det var trøbbbel med i utgangspunktet og har ikke forandra noe på ftp-servern!

I FTP-loggen kommer et opp: 426 Cannot retrieve. Failed. Aborting

[ Denne Melding var redigert av: tosken på 2002-11-13 13:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...