Gå til innhold

Er IE 7.0 "sikrere" enn 6.0?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Selv har jeg ikke brukt IE7 enda (siden jeg bruker FireFox til vanlig) men jeg kan ikke se noen argumenterer mot IE på noen annen måte en "jeg synes"

Ofte så ligger det største sikkerhetshullet mellom tastaturet og stolen, som er grunnen til at noen er plaget av spyware, mens andre ikke.

dette kan relatere seg til forskjellen mellom hvem som gidder å laste ned ny nettleser framfor å beholde den som følger med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle til å poste her hvilke problemer jeg hadde med 7.0 inntil jeg sprakk fullstendig når "bugsa" hopet seg oppå hverandre etter hver som jeg trykte... Uninstallerte uten nøling :p

Jo, jeg installerte jo 7 KUN fordi jeg håpte at det vil være bedre sikkerhetsmessig enn å bruke 6.0.. Er det virkelig en stor revolusjon å bruke 7.0 når jeg besøker nettbanken f.eks.?

Forstår at denne problemstillingen kan grave inn FF, opera osv.. men er foreløbig fast på å fortsette med IE 6 om det ikke kan få betydelige konsekvenser..

7277340[/snapback]

bytt over til mozilla firefox. mye mer sikkert og litt raskere syns jeg. du kommer ikke til å angre

Lenke til kommentar

ja.. :roll:

Alt jeg ber om er en god dokumentasjon på at jeg kan bli robba på nettbanken min hvis jeg bruker IE istedet for FF eller Opera. Det er det ENESTE jeg bryr meg om i denne tråden.

Nei, popups, spyware og alt mulig drit har jeg heller aldri hatt noe problem med. Det sier seg jo selv hva du har å gjøre på nettet om du har i det hele tatt kommer borti disse.. :roll:

Det hadde vært YPPERLIG om noen kunne dokumentere noe som helst her.

Og nei! Jeg er ikke interessert i FF eller Opera når det kommer til ftp-browsing.

Da er det egentlig kun IE 6.0 eller explorer som duger med tanke på innlogging. Hva gjør man i FF om noen kan argumentere dette? Å trykke - "Page" - "show ftpsite in explorer etc" går altfor tregt for meg!

Innlogging til routere og modem i huset fungerte heller ikke i IE 7.0. håpløst..

Jeg foretrekker IE 6.0 siden jeg har erfaring med det som gjør at jeg klarer å jobbe så rask som mulig når jeg browser nettet. Mest fordi jeg vet hvor funksjonalitetene ligger og hvor jeg skal trykke osv. Har ingen lang erfaring til noen annen nettleser i øyeblikket som gjør at jeg vil bytte.

Jeg bryr meg egentlig ganske lite om hvilken nettleser jeg bruker, bare jeg kommer meg kjapt nok fram på nettet. Gidder ikke bruke mere tid på tråden om det ikke kommer noen gode svar....

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Jeg bruker IE7, og har ikke blitt smittet. IE7 er faktisk mye bedre enn mange av de som rakker ned på den skal ha det til. Jeg bruker også FF og Opera, og hvem man skal bruke er mest en smakssak. De er tross alt ikke så forskjellige i daglig bruk at det er så mye å bråke om... Smittefaren med IE er sterkt overdrevet.

7307018[/snapback]

Istemmes. Jeg tør påstå at flesteparten av de som har problemer med sikkerheten i IE beveger seg inn på siter som de strengt tatt kanskje burde holdt seg unna. Personlig har jeg kjørt IE6 over lengre tid uten antivirus, uten noen form for spyware-control. Eneste sikringene var en NATende router der innkommende connections preller av. For oppegående personer er ikke IE et sikkerhetsproblem.

Hva gjelder IE7 og hastighet skal jeg si meg enig i at IE 7 kan virke noe treg, hvis phishing filteret er satt til automatisk å sjekke sider. Dette medfører at siden ikke blir vist før den i sin helhet er lastet, noe som for større sider som f eks www.vg.no gjør at IE7 virker selv. Men, at noen her klager på dette viser jo bare at de ikke har tatt seg tid til å se på hvordan IE7 virker.

Det jeg vil få lov til å kritisere IE for er den åpenbart manglende støtten for gjenbruk av connections. TcpView viser at IE oppfører seg mye dårligere enn konkurrentene på dette området, og for noen kan nok dette merkes. Jeg vil dog ikke si at det er merkbart her i skrivende stund, med ca 1Mb tilgjengelig båndbredde.

Lenke til kommentar
Har selv prøvd IE 7.0 på en maskin, og jeg likte den ikke iallefall. Menyene var helt på feil plass i forhold til Opera og Firefox.

7294942[/snapback]

Noe du kan endre på. Kanskje du kan ta tiden til å sjekke slikt først?

Eg har sjekka, og finn ikkje ut av det. Kan du visa meg/oss?

Lenke til kommentar
IE støtter ikke standarder, bare se på siden min http://pinturas.w4n.org den skal være sentrert.

7325601[/snapback]

Dette er selvfølgelig uheldig, og IE er klart verre enn mange andre browsere på dette området. Men, heldigvis finnes det workarounds. Når det er sagt så er det ganske langt igjen til at sidene dine validerer :)

7326887[/snapback]

Kan ikke gjøre så mye med alle de errorene der siden det er wordpress sin feil.

Lenke til kommentar
Å bruke IE er som å ha sex uten kondom i somalia.

Man gjør det bare ikke.

7306832[/snapback]

HAHA! :w00t:

Der traff du i midten på en svaiende blink med 200 meters avstand!

Genialt skrivd! :dribble:

7306929[/snapback]

og du " stoffer ", prøv og bli voksen :dribble::w00t:

på min tidligere jobb, var de en skilt i kontrollrommet, som oppfordret alle :

" før du snakker/skriver, tillkobler hjernen "

lykke til videre i dette forumet :thumbup:

ps. drittlei av alle usaklige anti microsoft uttalelser og er helt enige med

TheOneAsk sitt innlegg.

7307031[/snapback]

Ehh...

For det første: Nicket er "stoffers" med s

For det andre: Det heter "ET skilt"

For det tredje: Du har ingen ting med når jeg blir "voksen" eller ei!

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig litt sansen for IE7 jeg :)

Den støtter veldig mye av tingene den manglet før, som for eksempel png transparency, hover på alt, samt en bra box-model. Hjemmesiden min ser OK ut nå ihvertfall. Har heller ingen problemer med sikkerheten.

Men, siden jeg er FF fanboy, så er det egentlig det eneste som vipper vekten i den retningen. Jeg har forøvrig ingen reservasjoner fra å anbefale IE7 på det varmeste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...