Gå til innhold

Er IE 7.0 "sikrere" enn 6.0?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Skulle til å poste her hvilke problemer jeg hadde med 7.0 inntil jeg sprakk fullstendig når "bugsa" hopet seg oppå hverandre etter hver som jeg trykte... Uninstallerte uten nøling :p

Jo, jeg installerte jo 7 KUN fordi jeg håpte at det vil være bedre sikkerhetsmessig enn å bruke 6.0.. Er det virkelig en stor revolusjon å bruke 7.0 når jeg besøker nettbanken f.eks.?

Forstår at denne problemstillingen kan grave inn FF, opera osv.. men er foreløbig fast på å fortsette med IE 6 om det ikke kan få betydelige konsekvenser..

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle til å poste her hvilke problemer jeg hadde med 7.0 inntil jeg sprakk fullstendig når "bugsa" hopet seg oppå hverandre etter hver som jeg trykte... Uninstallerte uten nøling :p

Jo, jeg installerte jo 7 KUN fordi jeg håpte at det vil være bedre sikkerhetsmessig enn å bruke 6.0.. Er det virkelig en stor revolusjon å bruke 7.0 når jeg besøker nettbanken f.eks.?

Forstår at denne problemstillingen kan grave inn FF, opera osv.. men er foreløbig fast på å fortsette med IE 6 om det ikke kan få betydelige konsekvenser..

7277340[/snapback]

IE er ikke sikkert i det hele tatt;) Bruk Mozilla Firefox eller Opera

Lenke til kommentar

7277340[/snapback]

7293373[/snapback]

Jeg regner med at du har en rekke argumenter for det? :)

Lenke til kommentar

Har selv prøvd IE 7.0 på en maskin, og jeg likte den ikke iallefall. Menyene var helt på feil plass i forhold til Opera og Firefox. Om den er sikkrere enn IE 6.0 eller ikke skal jeg ikke si for sikkert. Har uannsett ikke mulighet til å installere IE7.0 her heller jeg så den saken er forsåvidt grei.

Nei. på denne pc`en og laptopen min er det bare en Nettleser som duger. Og den heter så klart Firefox :D. Der har du både sikkerhet og du kan få funksjoner i bøtter og spann. Noe som du faktisk ikke kan få i IE. Du har ikke mulighet til å legge til noe iallefall.

Jeg legger merke til at endel av maskinene som kommer fra Hjelpemiddelsentralen blir ofte levert med Firefox installert.

Men de vanlige skolemaskinene på skolene og sånn. Har IE enda.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Har selv prøvd IE 7.0 på en maskin, og jeg likte den ikke iallefall. Menyene var helt på feil plass i forhold til Opera og Firefox.

7294942[/snapback]

Noe du kan endre på. Kanskje du kan ta tiden til å sjekke slikt først?

Om den er sikkrere enn IE 6.0 eller ikke skal jeg ikke si for sikkert.

Tror du MS utvikler en nettleser i flere år og ikke forbedrer sikkerheten? IE 7 har en rekke sikkerhetsforbedringer.

Der har du både sikkerhet og du kan få funksjoner i bøtter og spann. Noe som du faktisk ikke kan få i IE. Du har ikke mulighet til å legge til noe iallefall.

IE støtter plugins.

Lenke til kommentar

7277340[/snapback]

7293373[/snapback]

Jeg regner med at du har en rekke argumenter for det? :)

7293393[/snapback]

Jepp:

IE er utrygg i forhold til ormer og spyware

IE jobber tregere enn Firefox med Fasterfox(tilleggsutstyr)

IE har "vanskelige" menyer i forhold til de 2 andre

Oppsummering: IE er oppskryt!

hehe

Lenke til kommentar

Bugs du opplever med IE7?

Menyen er uvann frå standard ja, men det finst måter å endre dette på.

Virker som at 90% av svare her ikkje har testa ut IE7 i heile tatt.

Virker som dåke har instalert, testa, funne ut at dåke ikkje liker det etter 5 minutter og gitt opp.

Du bør instalere IE7 dersom IE er nettlesaren du bruker. Eg foreslår at du bruker litt tid på å sette deg i enkle funksjoner.

Lenke til kommentar

Det som irriterar meg med IE, uansett versjon, er at eg har absolutt ingen kontroll på pop-up-blokkaren. IE7 er verre enn verst på det området: Dei einaste pop-ups som han stoppar er dei eg vil ha. F.eks. viss eg klikkar på linken "Vis alle" for å få opp heile utvalet av smilarar, så får eg beskjed om at her er det i ferd med å skje noko farleg, vil eg verkeleg dette? Reklame pop-ups og anna drit slepper derimot rett gjennom, og det ser ikkje ut som at det er nokon måte eg kan velga kva adresser eg ikkje vil tillata pop-ups frå. :mad:

Lenke til kommentar
Det som irriterar meg med IE, uansett versjon, er at eg har absolutt ingen kontroll på pop-up-blokkaren. IE7 er verre enn verst på det området: Dei einaste pop-ups som han stoppar er dei eg vil ha. F.eks. viss eg klikkar på linken "Vis alle" for å få opp heile utvalet av smilarar, så får eg beskjed om at her er det i ferd med å  skje noko farleg, vil eg verkeleg dette? Reklame pop-ups og anna drit slepper derimot rett gjennom, og det ser ikkje ut som at det er nokon måte eg kan velga kva adresser eg ikkje vil tillata pop-ups frå.  :mad:

7306438[/snapback]

IE er no dritt. Holder fast ved det. Hehe

Lenke til kommentar
Å bruke IE er som å ha sex uten kondom i somalia.

Man gjør det bare ikke.

7306832[/snapback]

:hmm: og dine erfaringer er ?

7306947[/snapback]

Det var da jævelig og opptatt vi skulle være av erfaringer her a :p IE henger seg, IE blokkerer ikke alle pop-ups, IE er trægt, IE er utrygt, IE er ustabilt... Kan sikkert nevne mer men nå skal jeg sove :p

Lenke til kommentar

IE7 henger seg ikkje her. Blokkerer dei pop-ups eg trenger å få blokka. Har ikkje vore ustabilt her. Opera er raksere ein IE ja, men firefox, nei.

Det trådstarter lurte på var om IE 7 var meir sikkert ein IE6 og det trur vi alle kan sei ja på. Dersom vi ikkje er totalt MS og IE hater, og nekter å godta noke anna.

Lenke til kommentar

Man gjør det bare ikke.

7306832[/snapback]

Jeg tviler på at du har særlig erfaring i noen av delene :tease:

Jeg bruker IE7, og har ikke blitt smittet. IE7 er faktisk mye bedre enn mange av de som rakker ned på den skal ha det til. Jeg bruker også FF og Opera, og hvem man skal bruke er mest en smakssak. De er tross alt ikke så forskjellige i daglig bruk at det er så mye å bråke om... Smittefaren med IE er sterkt overdrevet.

Lenke til kommentar

Man gjør det bare ikke.

7306832[/snapback]

HAHA! :w00t:

Der traff du i midten på en svaiende blink med 200 meters avstand!

Genialt skrivd! :dribble:

7306929[/snapback]

og du " stoffer ", prøv og bli voksen :dribble::w00t:

på min tidligere jobb, var de en skilt i kontrollrommet, som oppfordret alle :

" før du snakker/skriver, tillkobler hjernen "

lykke til videre i dette forumet :thumbup:

ps. drittlei av alle usaklige anti microsoft uttalelser og er helt enige med

TheOneAsk sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Smittefaren med IE er sterkt overdrevet.

7307018[/snapback]

Det tror jeg og - har brukt IE som nettleser 99% av tiden de siste 10 årene og har aldri hatt hverken spyware eller virus på hverken jobb- eller hjemmemaskiner i løpet av den tiden.

Men det er jo alltids mange folk som ikke tenker selv som trenger noe å skylde på når ting går galt.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...