Gå til innhold

Kabler xbox360 til flatskjerm

Mazeking

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Går med planer om å kjøpe flatTV og koble opp xbox360 på denne. Hva slags kabler bør jeg bruke for å koble 360 til en flatskjerm? I pakka fulgte det med en kable som ser ut til å være kombinert lyd, composi tvideo go tre løse R G B plugger. Er de tre RGB kablene det component kabler?

I tillegg har jeg kjøpt den offisielle VGA kabelen til microsoft.

Bør jeg bruke en av disse når jeg kobler til en Flatskjerms TV eller bør jeg kjøpe noen andre kalber?

Noen rykter om HDMI på 360?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, den er component. Siden du har VGA kabelen også er det jo bare å prøve hvilken du synes git best bilde.

HDMI finnes ikke og ser ikke ut til å komme heller, med det første ihvertfall.

7277516[/snapback]

Så det er ingen opplest og vedtatt sannhet om at component gir bedre bilder enn VGA eller omvendt? :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, den er component. Siden du har VGA kabelen også er det jo bare å prøve hvilken du synes git best bilde.

HDMI finnes ikke og ser ikke ut til å komme heller, med det første ihvertfall.

7277516[/snapback]

Så det er ingen opplest og vedtatt sannhet om at component gir bedre bilder enn VGA eller omvendt? :hmm:

7277629[/snapback]

VGA er i teorien bedre men noen sier de får bedre bildet med component på TV'en sin. Eller omvendt.

Lenke til kommentar

VGA gir visstnok mulighet for flere skjerminnstillinger enn komponent. Dette gjelder i alle fall ved avspilling av DVD. Vet ikke om det også gjelder ved spilling. Ved komponent kan du bare velge "standardoppløsningene" og normalt ikke en oppløsning som passer til TVens oppløsning. (Veldig få paneler har oppløsning på 1280 x 720 som er oppløsningen til 720p.)

Lenke til kommentar
Du må ha VGA kabler for å benytte 1080 p. som nu er kommet med etter siste oppdatering.

Vga gir litt mere blasse farger men det går vel ann å regulere med fargeinnstillingene.

7277808[/snapback]

Rett og slett vås. Component klarer helt fint 1080p. Men med component får man ikke oppskalert DVD til 1080p på 360en. TVen må oppskalere i stedet for xboxen.

VGA har som nevnt tidligere i tråden teoretisk bedre bilde enn component. Men forskjellen er liten. Om du har opplevd at VGA gir dårligere bilde er det fordi TVen din behandler VGA signalet dårligere enn component. Evt at du har satt kabelen slappt i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...