stempelring Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 For en måned siden skiftet jeg toppakning på en golf 90 mod. Grunnen var at bilen kokte over, og at det var vann i olja. Alt virket fint og flott etterpå. Så for noen dager siden kokte bilen over igjen, og dagen etterpå startet den ikke. Da jeg da sjekket tennplugger, fant jeg mye vann på pluggene. (olja var fin) Fikk tørka og rensa litt, og så startet bilen igjen. Da skjedde det mystiske... Bilen svev i et par minutter, og da kom det plutselig eksos ut av ekspansjonstanken og fra radiator. Etter dette ble olja hvit igjen. Det jeg lurer på om noen kan tenke seg at det faktisk er toppen som er sprukket? Setter min lit til at toppakningskifte ble gjort helt korrekt. Skulle det vise seg at toppakningen har gått igjen etter en måned, lurer jeg på om noen har et smart svar på hvorfor eksosen plutselig blanda seg med kjølevæska? Alle svar og diskusjoner mottas med takk! Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Husket du å sjekke om toppen var rett før du bolta den på igjen ? Lenke til kommentar
stempelring Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ja, toppen ble plana hos autorisert verksted Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva med etterstramming av toppen ? ( den er kanskje så ny at det ikke trengs ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå