ole1990 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg er veldig usikker på om dette er riktig kategori og legge denne tråden i, men jeg prøver meg =) Jeg har nå lært meg templates i dreamweaver, og har dermed blitt veldig optatt av "automatisering" (fant ikke no bedre ord for det) Det er lurer på, er om det går ann å linke flere sider opp imot en css fil, i samme operasjon? Jeg har prøvd å linke hoved templaten opp til css fila, men når jeg skal oppdatere linkene da, så sjønner'n ingenting, fordi jeg har endra noe uttafor html koden som han sier... :/ Og en ting til jeg lurer på: Går det ann å endre tittelen (title) på alle sidene samtidig, i en operasjon? forresten: Jeg kan den helt simple css greine som dreamweaver lar meg gjøre, så vær så snill og ikke kom med noen avanserte greier som jeg skal skrive inn i koden eller no... (jeg kan forresten ikke noe særlig koding heller) Men jeg skal lære meg det en dag også Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hmm... nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men stilarket inkluderes i en side på følgende måte: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilarket.css"> Burde vel vært i Programmering > webdesign denne ? evt programvareforumet. Endret 16. november 2006 av gather Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Mener du at du vil endre tittel på alle de forskjellige sidene dine 1.php, 2.php, 3.php osv samtididg i en operasjon i Dreamweaver? Hvis det er det du mener tror jeg ikke det er mulig, det finnes et program som sjekker alle filene i en mappe og erstatter tekst. Men det er ikke så lurt hvis det skjer en feil. Det programmet har ikke en ctrl+z Men ellers så kan du ha et include script i index.php Sånn at du bare inkluderer css'filen i index.php og så får index.php?side=1 feks.. jeg vet ikke helt hva du er ute etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå