Gå til innhold

Hva bør jeg skifte ut?

Anbefalte innlegg

Har denne pc-en:

AMD X2 4200+

4x 512 Corsair 2-2-2-5, dual oppsett

XFX GeForce 7800gtx

Asus A8N Premium SLI

Dig. western 250GB SATA 16mb Cache

DiNivo Media Desktop 2

Microsoft G5 mus

Dell 20.1" 2005fpw lcd

Windows vista genuine

IKEA kontorstol

Stolen har jeg helst lyst å beholde...

Er cpu-en gammel? Kjøpte jo i fjor :s

Har tenk til å installere et sekundært gtx kort, lurt?

Andre ting dere ville ha bytta ut? Skal ikke være noen stor oppgradering, bare en eller to ting (evt tre om stolen byttes ut..)

På forhånd takk =)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har så veldig lyst til å bruke penger kan du jo selge ditt 7800GTX og kjøpe deg et 8800GTX,men det er ikke akkurat noe du absolutt trenger. Pc'en din er bra den og holder en god stund til. :)

Edit:Ser nå at du har en stor skjerm,så du spiller sikkert med høy oppløsning.

Da vil nok et 8800GTX hjelpe deg i de nyeste spillene.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ja ok. Noe av grunnen til at jeg spør er fordi at i windows vista er det en sånn "rater" som sjekker din maskinvare, og da får jeg skikkelig dårlig på ram og cpu, hhv. 4.3 og 4.9. Grafikken får jeg liksom 5.9 på. Er dette til å stole på?

7277746[/snapback]

Tror du skal ta den testen med en stor spade salt.

Du har jo 2 gig med CL2 ram. Hva er dårlig med det liksom?

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Ja ok. Noe av grunnen til at jeg spør er fordi at i windows vista er det en sånn "rater" som sjekker din maskinvare, og da får jeg skikkelig dårlig på ram og cpu, hhv. 4.3 og 4.9. Grafikken får jeg liksom 5.9 på. Er dette til å stole på?

7277746[/snapback]

Tror du skal ta den testen med en stor spade salt.

Du har jo 2 gig med CL2 ram. Hva er dårlig med det liksom?

7277914[/snapback]

Men kom på nå at jeg kun har pc3200 ram (mener jeg :s). Burde jeg da evt. oppgradere dette da eller hva mener dere?

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å kjøpe for eksempel pc4300 (533Mhz) ram. Systemet ditt kan ikke kjøre høyere enn 400Mhz uansett. Den rammen du har er veldig bra.

Hvis du skal overklokke,så kan du gjerne kjøpe for eksempel pc4300 ram.

Ellers,så er det ingen vits for deg.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

ja og den cpuen her er "sperra", eller jeg må visst lodde den får å få overklokka den noe særlig. Fikk reelt 216 på fsb når jeg prøvde meg, mer gikk ikke... så er jo sant det at jeg ikke trenger noe mer, hadde helt glemt det :s

Men hvorfor kommer rammen min så dårlig ut i windows rating system da? Bare tøv?

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging.

Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...