NgZ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvordan kan jeg vite om en pakke kyllingfileter er blitt dårlig? Det er jo vanlig at kjøtt ikke lukter helt godt når man åpner pakken, men så ille som det luktet av en pakke kyllingfileter jeg åpnet nå, er ikke vanlig. Tror jeg. Er det noen måte å sjekke om filetene er OK på, bortsett fra å spise dem, og se om magen overlever? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sørge for at dato ikke er utgått, at de ikke stinker skikkelig ille, og steke/varmebehandle ordentlig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Om filetene forsetter å lukte vondt etter at du har latt dem stå og "lufte" seg litt, så er de nok dårlige. Endret 13. november 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg kjøpte en gang en pakke kyllingfilet. Da jeg kom hjem lukta det rett og slett vondt av den, altså råtten kjøtt lukt. Du kjenner det når den ikke er som den skal. Kjøtt som er dårligt får fordt veldig dårlig lukt! Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Synes egentlig kyllingbryst alltid lukter dårlig jeg da. Men kjøttet kan jo spises selv om det er litt gammel. Bare se på india. Er en grunn til at de har så mye og sterkt krydder på. Så hvis du steker godt og krydrer bedre Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har spist dem... Hvis jeg dør med det første, skal jeg si ifra Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vet ikke mertket på den kyllingen du spiste nå var, men jeg har i hvertfall erfaring med at kyllingfileene fra "den stolte hane", lukter ganske vondt i forhold til annen kylling.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er vel gjerne konserveringsmiddelet som lukter dritt. Samme lukta når du åpner en pakke kokt skinke. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 skyll dem og la dem stå som ble sagt så lukter du, ser det ann. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Vet ikke mertket på den kyllingen du spiste nå var, men jeg har i hvertfall erfaring med at kyllingfileene fra "den stolte hane", lukter ganske vondt i forhold til annen kylling.. 7283123[/snapback] Det er faktisk første gang jeg kjøper fileter fra den stolte hane, så det kan jo være derfor. Har fortsatt ikke merket noe, så jeg håper det bare var lukten. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er vel gjerne konserveringsmiddelet som lukter dritt. Samme lukta når du åpner en pakke kokt skinke. 7283152[/snapback] Har kyllingbryst noen konserverinsmidler da? Bortsett fra gassen inni pakken. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Om det inneholder konserveringsmiddel, skal det stå på pakken. Og såvidt meg bekjent blir det jo ikke tilsatt dette. Så det kan det jo ikke være. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har spist dem... Hvis jeg dør med det første, skal jeg si ifra 7283020[/snapback] Ja, si ifra da. Eller kanskje før. Lenke til kommentar
Lil Jew Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 tror denne karen døde Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Det er ikke kjøttet som lukter, det er modningsgass. Bedervet kjøtt gir seg til kjenne med dårlig smak umiddelbart, enten som harsk eller skarp smak. Stol mer på sansene enn noen tall noen har skrevet på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå