Iris_L Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvilke virkemilder vil dere si er i diktet Aust-Vågøy som er skrevet av Inger Hagerup? Klassetrinnet under meg holder på med dette, og jeg syntes at diktet til Hagerup er ganske fengende, på en litt merkelig måte. Jeg tenkte derfor at vi kunne diskutere noen av diktene hennes her, og gjerne litt om virkemidler ol også Kanskje jeg også kan lære noe nytt? Det hadde jo vært litt koselig også Aust-Vågøy De brente våre gårder. De drepte våre menn. La våre hjerter hamre det om og om igjen. La våre hjerter hugge med harde, vonde slag. De brente våre gårder. De gjorde det i dag. De brente våre gårder. De drepte våre menn. Bak hver som gikk i døden, står tusener igjen. Står tusen andre samlet i steil og naken tross. Å, døde kamerater, de kuer aldri oss Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Riiim og gjenntagelse! Skjønner ikke helt hva tråden handler om, skal vi analysere diktet? I så fall så orker jeg ikke det nå. Eller vil du ha meningen vår? Egentlig orker jeg ikke det heller, annet enn at jeg syns det er dritbra! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Oppattaking/Gjentakelse og rim så jeg ved første øyeblikk. Du kan også prøve på http://www.dikt.no/ om du ikke får så mye tilbakemeldinger her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå