FonderPrism Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har i den siste tiden opplevd at internettet/nettleserene slutter å fungere. Når jeg trykker på lenger så virker det som om nettleseren prøver å laste siden, men bare i et brøkdels sekund før det stopper opp, jeg får ingen feilmelding av noe slag, det skjer ingenting. Dette skjer altså i både IE (versjon 6.0 med SP2) og i Firefox (versjon 2.0). Når jeg prøver å åpne en lenke/et bokmerke som en tab ved å trykke med musehjulet på lenken/bokmerket så kommer siden opp som "[none]" eller noe lignende (jeg skal sjekke opp dette neste gang problemet oppstår). Problemet oppstår 1-2 ganger til dagen etter at datamaskinen har vært i bruk en stund, og det eneste som fikser det (midlertidig) er å restarte maskinen, da fungerer alt igjen. PC'en står som regel på hele dagen. Det merkelige er at det kun er på denne datamaskinen, på en bærbar vi har i huset så har jeg aldri fått det samme problemet, og uTorrent laster fortsatt ned når problemet pågår, noe som får meg til å tro at det har noe med softwaren til pc'en å gjøre, selv om det er litt merkelig at det gjelder kun IE og FF. Har noen her noen peiling på hva det kan være, evt. hva som reparerer problemet permanent? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ville sjekket maskinen for virus og trojaner. Opplevde det samme for en tid tilbake og da var det en trojan (?.backdoor) av ett eller annet slag som laget problemene. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Jeg kjørte Ad-Aware her en dagen, men skal søke igjennom hele maskinen med NOD32, om ikke det finner noe så tviler jeg på at det kan være et virus som gjør det. Takk for tipset =) Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Virusscanningen løste ikke problemet mitt, selv om NOD32 fannt noen virus, nettleseren(e) fungerte ikke da jeg kom hjem etter skolen i dag... Noen som har noen andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå