Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Nå nærmer dagen seg og jeg fyller snart 18 år. Teorien er bestått og oppkjøring er bestilt på fødselsdagen. Nå gjelder det bare å finne en bil. Er ikke avhengig av masse hester men vil ha en bil som er pen og se på. Ikke gått for langt og ikke for gammel. I tillegg skal det helst være en bil som er driftsikker. Budsjettet mitt i dag er 100 000 for kun bilen. Forsikring skal stå på mor så der får jeg 70% bonus da hun har solgt sin så det er ikke så viktig. Ser pr. i dag på VW Golf MK4, Toyota Celica og Peugot 206XS. Den sistnevnte ser jeg på bare fordi jeg synes den ser kul ut. Har dere noe forslag til en lurt kjøp av en førstebil? Skal helst ikke ha gått mer en 150 000 og ikke være noe eldre en 1995. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tar meg den frihete å slenge ut et par tips jeg? Audi A3 1997, 137000 km., kr. 90.000,- Audi A4 1998, 121000 km., kr. 85.000,- Audi A4 1998, 131000 km., kr. 89.000,- Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Er personlig ikke så glad i A4 (Don't shot ) Men likte A3en du la link til, a3 er pen bil. Hvis folk har flere forslag så sleng di inn. Har tenkt til å dra å se på bil til helgen. VW Golf Mk 4 1999 Eneste jeg er skeptisk til er rødfarge, har hørt at den falmer så fort. Hva synes folk om prisen på denne bilen? Er jo gått veldig kort Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hvis du skal ha en bil i Golf/A3-klassen så syns jeg egentlig den "spanske" trillingbroren deres er den tøffeste av de tre: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...531&pos=2&tot=3 Legg på noen tusen så får du en med en farge som ser ut også: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...625&pos=2&tot=4 Selv liker jeg denne, men det gjør kanskje ikke du: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6&pos=15&tot=34 Og kjøper du en slik viser du at du har god smak, men også at du er glad i mekanikeren din: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...67&pos=1&tot=91 Endret 13. november 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Seat Leon er også en pen bil som jeg ser på. Men likte ikke akkurat fargen på den første der. I tillegg har jeg hørt at jeg må påregne en del mer problemer på en sånn enn hva jeg må på VW/Audi. Twin sparken du la frem er også en pen bil men ikke min type bil. Og det er i allefall ikke galanten, men gode forslag må jeg si:) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 joakim, golfen ser knall ut egentlig! Jeg hadde godt kunne ha kjørt en sånn bil også, til tross for at jeg er litt glad i Audi ;p Seat Leon er også en fin bil. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 I tillegg har jeg hørt at jeg må påregne en del mer problemer på en sånn enn hva jeg må på VW/Audi. VW har jeg laget både Audi og Seat. Alt som skiller de er utseendet utvendig. Ellers er deler og alt likt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1285320 Riktignok stasjonsvogn og ikke coupeen, men er du ute etter litt kjøreglede har ikke Golfen en sjanse. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1284361 Japansk moro. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1278154 Vakker. Og denne MÅ du vurdere! http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1292073 Tenk litt unormalt, Golf er jo like spennende som Golf. Når det kommer til avarter av biler fra VAG-konsernet. Mk4 Golf benyttes i A3, Octavia, TT, New Beetle, Seat Leon, og sikkert et par flere. Kvaliteten på f.eks. Octavia er like god som Golf, syns å huske at det faktisk er bedre kvalitet på f.eks. Octavia. Endret 13. november 2006 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Selle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Vurderer du Seat leon bør du også se på seat toledo, samme bil bare med lenger rompe. tok bare et eksempel Har en kamerat (18 år) som har en slik bil, i sport utgave. Den har et meget fint komprimis mellom komfor og sportslighet i kjøreegenskapene, og 1.6 på 102 hk passer bilen meget bra. Hans bror hadde tidligere en lik bil som ikke var sport, den var en del mykere, men alikeveld meget bra kjøreegenskaper. test av Seat Toledo Endret 13. november 2006 av Selle Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Seat anbefales på det varmeste Jeg kjører Toldedo og kameraten min Passat, det er Passaten som står på verksted i skrivende stund Toledo/Leon er smak og behag, samme med A4/A3. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Den golfen jeg vurerer og se på til helgen har heldigvis sportsunderstell og fjærer noe som gir den litt bedre veigrep og kjøreegenskaper. Når det gjelder focusen så er den fin, men ville ikke hatt den i stasjonsvogn. I tillegg er det mye rust problemer med disse bilene. Dette går på garantien men dog. CRX er også en bil jeg så på tidligere og synes det er en kjempe bil. Men må nok ha mer enn 2 seter. Honde preluden du foreslo er konge, må se litt nærmere på de. Men liker fortsatt a3/golf og den typen biler bedre. Barchettaen er også noe jeg kan se bortifra, er en alpinist så cabriolet er ikke noe for meg. Når det gjelder toledoen må jeg virkelig si at leon er penere. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det ikke slik at om en annen enn den som forsikringen står på havner i en ulykke, så gjelder ikke forsikringen? Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det ikke slik at om en annen enn den som forsikringen står på havner i en ulykke, så gjelder ikke forsikringen? 7277577[/snapback] Det hadde vel gjort låning av bil ulovlig, noe jeg tviler på det er. Ansvarsforsikring er jo påbudt på bilen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det ikke slik at om en annen enn den som forsikringen står på havner i en ulykke, så gjelder ikke forsikringen? 7277577[/snapback] og han kan fortsatt stå som bruker og/eller medeier av bilen mens den er regisrert og forsikret på moren. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Det med forsikring har jeg sjekket opp så det er ikke noe problem. Og grunnen til at det er greit at mamma eller tilsvarende står for forsikringen er at f.eks. gjensidige skulle ha 25. 000 i året for den golfen som har en 1,6l motor Lenke til kommentar
Selle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Har hørt at golf er dyrt å forsikre. Han jeg kjenner som kjører toledo betaler ca 12000 i året, full kasko, 12 000km. Han har 30 % bonus (startbonus er 20 %) pga han hadde lett mc. Dette er hos gjensidige Har du pengene kontant, eller skall de lånes? Det er normalt at banken krever at bilen ikke er eldre en 5 år for at du skal kunne ha pant i bilen. Endret 13. november 2006 av Selle Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Har pengene kontant. Så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bør også sjekke ut Mercedes E og C klasser fra rundt 1997-2000 som kan fås for meget gode priser for tiden. Disse sliter litt med rust, så er en fordel dersom de er kjørt steder som det ikke brukes så mye salt på veien, eller at de er behandlet for dette. Er jo rustgaranti på de også. Kjøpte meg en Mercedes E200 Elegance i samme prisklasse som førstebil for litt siden, og kan ikke akkurat si at ventetiden til lappen ble mildere! Knallbil både med tanke på kjøregenskaper, plass, utseende og komfort. Trygge og gode biler Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Bør også sjekke ut Mercedes E og C klasser fra rundt 1997-2000 som kan fås for meget gode priser for tiden. Disse sliter litt med rust, så er en fordel dersom de er kjørt steder som det ikke brukes så mye salt på veien, eller at de er behandlet for dette. Er jo rustgaranti på de også. Kjøpte meg en Mercedes E200 Elegance i samme prisklasse som førstebil for litt siden, og kan ikke akkurat si at ventetiden til lappen ble mildere! Knallbil både med tanke på kjøregenskaper, plass, utseende og komfort. Trygge og gode biler 7280316[/snapback] Forresten så er forsikringen litt dyrere enn f.eks Golf. Den jeg kjøpte er en 97Mod, og den betaler jeg 4000KR året i forsikring. Dette er da med 75% bonus Edit: Klarte å trykke på "quote" knappen istedenfor "rediger" Endret 13. november 2006 av Tøffli Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Har du kasko eller delkasko på den da? Vil helst ikke ha noe mer enn 10 000 i forsikring i året, da med fullkasko. Som sagt får jeg 75% da den skal stå på mamma og hun ikke har noe bil lenger. Hva vil dere tro en Golf MK4 vil ligge på i forsikring? Mamma har jo aldri tid til å ringe forsikringa:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå