andy3000 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg er villig til å bruke ca. 2000-3000 kr på ett nytt skjermkort, men det viser seg at hovedkortet mitt ikke er all verdens. Det støtter kun AGP 2.0-kort, ikke PCI-ekspress (men PCI 2.2). De fleste kort av AGP-varianten er jo 8xAGP. Går disse kortene kun på hovedkort som støtter AGP 3.0? Vil det være uhensiktsmessig å kjøpe et 8xAGP-kort. Jeg vil ha et kort som helst kan drive Neverwinter Nights 2 godt innafor recommended-krava, slik at jeg kan kjøre det med god grafikk(minst ATi X1600 eller nVidia 6800 GT/GS, men helst litt bedre). Er det i tilfellet hensiktsmessig å bytte hovedkort også? I såfall, har noen anbefalinger om hovedkort og skjermkort til prisen jeg nevnte ovenfor? Eller finnes det gode skjermkort jeg kan ta i bruk? Resten av datamaskinen min ser sånn ut: *Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard *Intel Pentium 4 2.53 GHz (socket FC-PGA 478) *768 MB RAM *Gigabyte maya radeon 9000 pro-skjermkort Hadde vært hyggelig med raskt svar; er litt sugen på å få prøvd NWN, siden det ikke engang fungerer med mitt nåværende skjermkort... Endret 13. november 2006 av andy3000 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ta ett 7600GT/GS og litt ram i tilleg. Kansje bytte prossessor? den du har er ikke allverden Lenke til kommentar
andy3000 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 7600 GT/GS fåes kun som AGP 8x. Har dette noen innvirkning på hvordan kortet vil kjøre, og fungerer det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå