FDviking Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei. hvet dere om noen knallgode torskekroker som passer bra for nov/des?? legg gjerne ved bilde! nybegynner med torsk..... hilsen Viking Endret 13. november 2006 av FDviking Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 kom og svar trenger noen gode tips før jeg stikker og fisker...... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Torsk biter på allt Nei, men seriøst: Jeg tror du kan bruke det meste til torsken, innen agn eller sluker. Pilker er greie, men vanlinge sildesluker funker også bra! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ha som mål å få sjøørret. Da kommer torsken automatisk. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Shads er blitt veldig populær så kanskje du skulle prøvd med det? Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Velg en toby sluk i kobber med røde prikker. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg kan anbefale slukhals fra sølvkroken! Andre sluker som sildekongen,glefs,jigg osv er også veldig gode Lenke til kommentar
kanlitt Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei.hvet dere om noen knallgode torskekroker som passer bra for nov/des?? legg gjerne ved bilde! nybegynner med torsk..... hilsen Viking 7276344[/snapback] nesten samme hvilken sluk du bruker.men siden den nå begynner å gå grunt passer skjesjuker best.knyt en stor rødlig flue ca 30 cm foran sluken.ofte er det dennne som fisker best. Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hei.hvet dere om noen knallgode torskekroker som passer bra for nov/des?? legg gjerne ved bilde! nybegynner med torsk..... hilsen Viking 7276344[/snapback] Vil du fange mange og store torsker så bruk Stingsilda i rød eller sølv farge, eller en Slukhals eller knyt et takkel med 2 kroker agnet med reker. Reker er etter min mening det beste agnet! Anbefales til nybegynnere og erfarne fiskere! Husk å la reketakkelet ligge på bunnen hele tiden. Får du ikke torsk etter 5-10 minutter så sveiv inn 5-10 meter og gjenta dette hvis du ikke får noe. Gode torskeplasser et der det er lang grunt men plutselig blir en dyp kant. En annen god plass er på svaberg der det er dypt. Fisker du på svaberg så bruk kun 1 krok på reketakkelet da 2 kroker lett setter seg fast i steinbunnen. En annen god plass er på sandbunn der dypet er mellom 5-30 meter,du kommer ikke dypere hvis du fisker fra land. Hvis du fisker på eller i nærheten av svaberg kan du løfte på steiner dekt av tang når det er fjære.(lavt vann.) Finner du krabber er det en knallplass! GARANTERT! Det kan selfølgelig være en god plass selv om du ikkke finner noen krabber! Skitt torskefiske! Endret 20. november 2006 av Elgjeger Lenke til kommentar
aGal Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) En FET gul jig burde funke... putt gjerne på en bit med noe som smaker, reke, makrell bit, små krabber (diameter på skall 3-4 cm, tre kroken gjennom kjeften og ut i revva ) etc. Fisker nesten bare med det når jeg er ute etter torsk, funker fett. Jeg har ofte oppheng på 3-6 kroker ovenfor jiggen, men fisker fra båt da. Endret 15. januar 2007 av aGal Lenke til kommentar
just-in-box Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei.hvet dere om noen knallgode torskekroker som passer bra for nov/des?? legg gjerne ved bilde! nybegynner med torsk..... hilsen Viking 7276344[/snapback] rappala orginal den røde ig hvite er altid jævelig bra spesielt på vintern !1! eller bruk jigg børste mark(sterke farger eller bare brun!) jævelig bra får torsk sjø ørret og fisker du i fra båt eller brygge hkan du få rognkjeks Endret 28. januar 2007 av just-in-box Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bruk jigg eller jensen sild Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Bruk røde gummimakker, det er best, sleng også på en svenskpilk nederst... Om du absolut må fiske med sluk, sleng på en rød/gull stingsilda 40g og oppover Dette sier jeg av erfaring, uten om den vet jeg ingen ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå