NorvegianDad Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Pc'en til en kompis klikket helt.. Han formaterte alt og installerte drivere og windows og sånn på nytt igjen. Men hver gang han installerer skjermkortet så klikker PC'en igjen. Jeg hadde et gammelt skjermkort liggende så han fikk låne for å se om det funket. Men det samme skjedde igjen,dette var et GeForce MX 420 agp-4x. Han har 8x på dataen sin(tror det var det),men det støtter jo også 4x. Auto-detect reagerte ikke på kortet,men under installer ny maskinvare fikk jeg installert det,uten feilmeldinger. Jeg har vært inne på PC'en hans i kontrollpanel og sjekket alle komponentene i system-->maskinvare-->enhetsbehandlig Prøvde å oppdatere alle driverne og se etter feilmeldinger. Ingen feil og ingen oppdatereinger. Men etter ca 5 restarts så jeg inn i kontrollpanelet igjen og da stod det feilmelding på skjermkortet,men dette var den eneste gangen, ellers er det ingen feilmeldinger.Jeg åpnet PC'en trykte godt på skjermkortet for å sjekke om det satt løst,det gjorde det ikke. Når jeg gikk fungerte Pc'en helt fint så lenge han brukte det integrerte skjermkortet,men da vi skulle spille FM07 over nett på kvelden klikket PC'en igjen.. Han har en Dell PC ca 2 1/2 år gammel(garantien er gått ut) Windows XP home Ed. Pentium 2,4Ghz (478) usikker på HK agp RDRAM Pc800 Noen som har peiling på hva som kan være gale? Brudd i en krets? HK? AGP-sloten? Pris på et dataverksted sånn ca? Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sjekk i biosen om det hovedkortet er satt til 4x agp eller 8x. Det kan hende det må fikses på manuelt. Skjedde problemt bare helt plutselig, eller hadde han gjort noe med PCen? (ny harddware, fiksa på instillinger?) Skur PC'en seg av plutselig, eller hva slags feil er det? Eneste annet som kan være problem er PSU som svikter, men det virker for usannsynlig. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det skjedde visstnok bare plutselig,skjer det samme med det "originale" skjermkortet som med mitt,så tror ikke AGP 4x er problemet. Når jeg var der så klikket PC'en kun når skjermkortet ble tatt i bruk. Jeg installerte det,alt virket vakkert og vel,men når han startet spill som krevde skjermkort (direct x)så klikket det. Vi prøvde med Warcraft III. Når det klikket så skjermen slik ut: Mange E'er med en ^ over, stod helt øverst Prøvde å lage illustrasjon,E'en bare forsvant da.. Resten av skjermen var svart Og når den startet oppp igjen var fargene forskjøvet på windows-logoen Han må ha skjermkort i for å få startet Pc'en i det hele tatt. Endret 13. november 2006 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå