Jonsa Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ja jeg har gjort mitt første forsøk på overklokk i går og resultat ble 2.5ghz med små justeringer på minnet, men nå har jeg kjørt prime95 over natten og lurer på om den ene kjærnen er raskere en den andre pga den var raskere i prime95 Screen:http://img141.imageshack.us/my.php?image=overklokknl8.jpg Noen som vet om dette er noe problem? Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ingen som vet hva om dette er noe problem med at den ene prime95 bruker mindre tid på den ene kjærnen en den andre. Er vell ikke snakk om at den ene kjærnen er "raskere" en den andre mer om jeg har klokket den til en stabil ghz/volt etc instilling. Ny link til screen http://img141.imageshack.us/my.php?image=overklokknl8.jpg Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hadde samme problem med min 4600+ som jeg har nå. Kunne ikke finne årsaken, en dag måtte jeg resete BIOSen, så ble begge like raske. Min anbefaling, prøv å resete BIOS, se om det løser problemmet. Jeg skjønte aldri hva som var årsaken. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kan det være at bare den ene kjernen er overklokket? Kan hende at clockgen bare overklokker den ene CPU'en...prøv og klokk i BIOS og sjekk da! Har du testa de når de var stock? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei. Vil tro det kommer av at ved å kjøre 2x prime på "standardinnstillinger" vil den ene få tildelt allt minnet, mens den andre vil måtte bruke virituellt minne. Du må velge manuellt å bruke under 50% av tilgjengelig minnet for hver av primene. Du må også sette affinity til kjerne 0 på den ene og kjerne 1 på den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå