Gå til innhold

User interface til PS3 horribelt eller genialt?

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 skal jo være en multimediamaskin og jeg regner med at man derfor må tilbringe litt tid i menyen. I mine øyne så synes jeg interfacet er lite tiltalende og veldig kjedelig. Synes interfacet til Wii er best av de tre konsollene, men alt dette blir da også smak og behag, så fordi om jeg ikke liker det ser det ut som mange andre gjør det, og da har vel sony lykkes med interfacet. I tilleg så synes jeg det er fint med likheter mellom PSP og PS3 ettersom disse skal høre sammen.

Edit:Skrivefeil

Endret av goggys
Lenke til kommentar
SP3 skal jo være en multimediamaskin og jeg regner med at man derfor må tilbringe litt tid i menyen. I mine øyne så synes jeg interfacet er lite tiltalende og veldig kjedelig. Synes interfacet til Wii er best av de tre konsollene, men alt dette blir da også smak og behag, så fordi om jeg ikke liker det ser det ut som mange andre gjør det, og da har vel sony lykkes med interfacet. I tilleg så synes jeg det er fint med likheter mellom PSP og PS3 ettersom disse skal høre sammen.

7276213[/snapback]

En del av sony's nyeste hd tv'er bruker vel også samme menyen? I et mer begrenset format.

Lenke til kommentar

Liker grensesnittet. Ryddig og oversiktlig. Det skal, så vidt jeg vet, også være mulig å endre bakgrunnsbildet, for de som ønsker det. Etter hvert som mannen i gata får lekt seg med konsollen, blir det sikkert alternative grensesnitt å oppdrive.

update001.jpg

Gizmodo har én innvending. Teksten er visstnok for liten.

...

Trådstarter: Tittel-tyv! :tease:

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Personlig heller jeg nok litt mot den minimalistiske og stiliske stilen til PS3. For meg virker 360 veldig "windows xp" designmessig. Det er på en måte en blanding mellom den grufulle looken til XP og den slick looken til Vista. (dette er da personlig) Har aldri likt XP sin look, EVER. Å den interfacen de har på 360 minner en del føler jeg. Å selv om den er da så "custimisable" (for en liten slump penger) så hjelper ikke det. Blir for mye blaing inn og ut av menyer og undermenyer. Mens PS3 kjører mer blading i førstemenyen.

Men dette virker til å være en elske hate ting. Enten så liker man det eller så liker man det ikke. Men føler personlig at det er litt "apple" look over PS3en og det er ikke en dårlig ting siden de er utrolig bra på design av ting.

Så jeg synes det er bra at de har en kontinuitet mellom PSP og PS3 menymessig. Bra å holde en grafisk profil på sine produkter :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ser utvilsomt fantastisk ut, men jeg synes det kan ta litt lang tid fra ende til annen om noen skjønner...

Jeg liker Xbox 360 sitt veldig godt, det er pent, og veldig kjapt å komme til alt. Eneste som er dumt, er at guiden er litt treg i blant.

Wii sitt ser jo bare fenomenalt ut, så det ser jeg fram til.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig i at menyen til PS3 ved første øyekast ser litt trist og kjedelig ut, men tror kanskje den vil vokse over tid. Håper det kommer themes til den. Foreløpig er det slik at bakgrunnsfargen forandrer seg i forhold til hvilken måned du er i, samt hvilken tid på døgnet det er (tror jeg ). Det kunne vært veldig fint om vi fikk flere typer temaer, slik at de som vil kunne hatt en slik "PSP-meny", mens andre kunne fått en 360-aktig meny.

Lenke til kommentar
Må si meg litt enig i at menyen til PS3 ved første øyekast ser litt trist og kjedelig ut, men tror kanskje den vil vokse over tid. Håper det kommer themes til den. Foreløpig er det slik at bakgrunnsfargen forandrer seg i forhold til hvilken måned du er i, samt hvilken tid på døgnet det er (tror jeg ). Det kunne vært veldig fint om vi fikk flere typer temaer, slik at de som vil kunne hatt en slik "PSP-meny", mens andre kunne fått en 360-aktig meny.

7276642[/snapback]

Tror ivertfall at man etter en update vil være i stand å legge inn egne bakgrunner på den på lik linje som på PSP. Å da blir det jo mycke betre.

Lenke til kommentar
Simpelt, små elegant, men keisamt.

7276830[/snapback]

Det er et menysystem og ikke et spill. Man bruker ikke mesteparten av PS3 tiden der. Å viss man gjør det. Så er det værre en interfacen ivertfall. :D

Å er glad den er så "clean." Å at de ikke har alt for mange farger og elementer. "keep it simple stupid" er en grei regel for det meste grafisk.

Lenke til kommentar

Syns nesten det ser litt trist og kjedelig ut, men dog ryddig og oversiktlig. Syns ikonene ved første øyekast virker litt små. Det likner fryktelig mye på pspen sitt meny system, og fungerer vel på samme måte. Personlig føler jeg meg fremmedgjort når jeg scroller mellom de ulike ikonene på pspen, føler rett og slett det blir et sjeløst preg over det hele. Men det er da for pokker bare en meny, kommer vel til å tilbringe mest tid på selve spillingen.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar

Enig med Larzen ja. Dette interfacet fungerer fint for noe med få funksjoner, ala PSP, men på noe som skal være så omfattende som PS3 så blir det for mye scrolling. 360 Dashboardet har etterhvert blitt perfeksjonert med updates, og i dens nåværende tilstand og igrunn slik den var når 360 ble lansert er menyene bygd opp på en mye mer ryddig måte. PS3 menyen blir på samme tidspunkt både simpel og forvirrende. Simpel i det at alt er laget på en linje bortover, og forvirrende i det at det er såpass mye innen for hver undermeny. Hvor 360 har så og si akkurat de samme features, bare gjort på en mye mer ryddig måte med å "bla om" til neste side. Tror ikke jeg hadde giddet å bruke mye tid i menyene på PS3 rett og slett av den grunn av at den ser ganske platt og kjedelig ut.

Men akkurat som Xbox360 sitt Dashboard så kan nok PS3 sitt interface patches og forbedres, men jeg tror ikke de kommer til å bryte stil og lage et annet interface gjennom patches. Men det kan være de finner en måte å få det til å se mindre kjedelig ut på.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg først så UI'en til PS3. Syns det var fantastisk stilrent og sexy. Less is more er det noe som heter. Personlig syns jeg det også virker mer funksjonelt enn det jeg har sett av menyen i X360, men så skal det sies jeg ikke har prøvd den så mye heller.

Lenke til kommentar

Syns Sony viser lite kreativitet som bare smeller inn PSP grensesnittet.

Spørsmålet er, kan de via update forandre hele grensesnittet? Eller blir det sånn som det er, men at man kanskje kan skifte bakgrunn osv?

Synes selv de kunne spandert noe mer "NEXT GEN" look på grensesnittet. De kverner altfor mye på det gamle. Dvdavspilleren er AKKURAT den samme som på PS2 osv. De gjør aldri no nytt. Eneste er den kontrolleren som for min del heller tar dem i feil retning. Syns Nintendo Wii er et bedre konsept der, men men.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Undead,14/11-2006 : 02:59]Syns Sony er lite kreative som bare smeller inn PSP grensesnittet.

Spørsmålet er, kan de via update forandre hele grensesnittet? Eller blir det sånn som det er, men at man kanskje kan skifte bakgrunn osv?

Synes selv de kunne spandert noe mer "NEXT GEN" look på grensesnittet. De kverner altfor mye på det gamle syns jeg. Dvdavspilleren er akkurat en samme som på PS2 osv. De gjør aldri no nytt. Eneste er den kontrolleren som for min del heller tar dem i feil retning. Syns Nintendo Wii er et bedre konsept der, men men.

7280694[/snapback]

Hovedtanken bak det hele er å bruke et grensesnitt som allerede er kjent via PSP, for å gjennomføre et konsekvent design og dermed gjøre det mer brukervennlig.

Jeg synes det ser helt glimrende ut. Stilrent, elegant og minimalistisk!

Hvorfor skulle de forandre på noe som fungerer feilfritt som det er?

Endret av Shivan
Lenke til kommentar
Undead,14/11-2006 : 02:59]Syns Sony er lite kreative som bare smeller inn PSP grensesnittet.

Synes selv de kunne spandert noe mer "NEXT GEN" look på grensesnittet. De kverner altfor mye på det gamle syns jeg. Dvdavspilleren er akkurat en samme som på PS2 osv. De gjør aldri no nytt. Eneste er den kontrolleren som for min del heller tar dem i feil retning. Syns Nintendo Wii er et bedre konsept der, men men.

7280694[/snapback]

Hovedtanken bak det hele er å bruk et grensesnitt som allerede er kjent via PSP, for å gjennomføre et konsekvent design og dermed gjøre det mer brukervennlig.

Jeg synes det ser helt glimrende ut. Stilrent, elegant og minimalistisk!

Hvorfor skulle de forandre på noe som fungerer som bare det?

7280698[/snapback]

Det du sier er, hvorfor skal vi lage noe nytt når det fungerer?

Vil du ha Windows 3.1 fremdeles fordi det fungerer når man kan lage/få noe bedre?

Vel, ja det er satt litt på spissen, men det er faktisk mye de kunne forandret på.

Det er to individuelle produkter. Dermed burde det være to forskjellige systemer. Selv syns jeg PSP interfacet ikke er veldig bra i forhold til hva det kunne vært. Som sagt veeeeeldig kjedelig og nitrist som andre også har nevnt. Det er ikke noe personelig over det. Og når det i tillegg er en "NEXT GEN" maskin, så syns jeg de kunne spandert et bedre design og utforming.

Lenke til kommentar

Det er snakk om designet her. Og design er som litteratur, malerier, etc. tidløst. Liker fortsatt menyene på PS2 bedre enn 360 sine greier.

Jeg har vanskeligheter med å se hvordan Sony kunne laget grensesnittet noe bedre og mer brukervennlig enn det det er.

Er hvertfall glad de ikke har fyrt på med sirkusfarger og fyrverkeri for å framheve dette 'NEXT GEN'-målet du gnåler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...