tigergutten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei, jeg har ett problem der jeg bor nå. Vanlige skjermer flimrer, dette gjør ikke flatskjermer. Har forsøkt med flere skjermer, samme problem... hele bildet hopper. Har nyeste drivere til skjermkortet, til skjermen, skiftet kabelen mellom, flyttet skjermen rundt i huset osv. Så fort jeg plugger på en flatskjerm er problemet borte. De skjermene som flimrer vet jeg at skal fungere... kan det være noe med strømmen/hertzen der jeg bor?? Eventuelle støykilder burde blitt sortert bort ved at jeg flyttet skjermen over i et annet rom (som gav samme resultat).. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kan være at noe som står i nærheten av skjermen gir utslag ja. Noe spesielt du har stående i nærheten? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Nja, det kan være... men som nevnt over så har jeg flyttet den over i et helt annet rom... med samme resultat Lenke til kommentar
jonny Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Muligens et dumt spørsmål, men.... har du husket å sette frekvensen på signalet til skjermen til minst 75 Hz? LCD-skjermer går typisk på 60 Hz, mens CRT-skjermer bør ha minimum 75 Hz for å bli flimmerfritt. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Tips verdsettes, selv om jeg har sjekket det (noe jeg har... testet alle ulike hertz-instillinger jeg har mulighet til). Ellers takk Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvordan blir det hvis du kobler LCD skjermen til analogt? Ellers kan jeg anbefale kjøkkenet eller liknende, hvor du garantert har en jordet stikkontakt. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Kjører lcd`en analogt... og har ingen problemer på den. Ellers er det jordet stikk på kontoret også. Har forsøkt å flytte skjermen ut til både stua og kjøkkene... må være noe i nærheten som skaper sinnsyke forstyrrelser. Pakke den inn i aluminiumsfolie?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå