Gå til innhold

PHP- & MySQL-innføring: Kapittel 6

Anbefalte innlegg

det finnes jo slike programmer til andre språk.

F.eks bruker jeg eclipse til java-programmering, og den sier ifra ved den minste skrivefeil :)

Så det bør finnes noe lignende til php også syns jeg.. Tror kanskje det finnes et php-plugin for eclipse også, uten at jeg har testet det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det finnes jo slike programmer til andre språk.

F.eks bruker jeg eclipse til java-programmering, og den sier ifra ved den minste skrivefeil :)

Så det bør finnes noe lignende til php også syns jeg.. Tror kanskje det finnes et php-plugin for eclipse også, uten at jeg har testet det...

Det finnes helt sikkert noe for EMACS og VIM. :)

(Og for Windows-brukerne -- er det noen som bruker Windows fortsatt, forresten? ;) -- ville jeg vært overrasket om det ikke fantes noe for UltraEdit.)

Lenke til kommentar
dermed ser du fort om du har skrevet feil hvis ordet ikke får rett farge

7326860[/snapback]

Det er kanskje den eneste muligheten jeg kan se... Jeg har brukt emacs til java før og det funka fett med den sjekkefunksjonen. Så de skulle ikke være noe i veien for at det funker med php også... :\ får lete litt.

(((Noen burde lage en guide over bra programmer til programmering av diverse språk))) ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bare fortsett å lage guider :) Jo flere steder man leser en ting og fra jo flere synsvinkler jo bedre blir forståelsen :p

OT: Fins det programmer som retter syntax? Slik at jeg slipper å lete etter en feil som:

"ehco"

istedenfor:

"echo"

De er dæven så vanskelige å finne :( :(

7320806[/snapback]

I dreamweaver skal det godt gjøres å få inn en ehco uten å se det... Pga fargekodingen. Men strengt tatt så var det vel ikke det du spurte om :(

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

en ting er programmer som tilbyr syntaks-highlightning, men det som trengs er noe ala Eclipse/NetBeans hvor logiske feil også blir oppdaget. F.eks. kan ikke Notepad2 eller lignende programmer finne ut om jeg har skrevet variabelnavnet mitt feil. Den oppdager at echo har blitt til ehco, men det stopper også der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...