tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vår gamle Belkin router tok seg kvelden i helga under flytteturen og da jeg idag gikk innom Elkjøp avd. Stavanger oppdaget at alle har gått over til trådløs nettverk?? Sist gang jeg sjekket, var visst trådløst foreløpig ikke godt nok, spesielt ikke til spilling fordi ping osv kunne bli ustabil.. De hadde kun én liggende, med merket "Netgear". Har aldri hørt om dette før og var litt skeptisk. Men var jo den eneste de hadde så jeg kjøpte den og tenkte jeg har jo 30-dagers-angreretten til disposisjon hvis noe. Men alikevel, hva har skjedd med de gode gamle routere med TP-kabel-uttak?? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De fleste trådløse routere har 4P switch bak. Hvis du ikke ønsker å bruke WLAN-funksjonaliteten, disable den i kontrollpanelet, eller ta ut antennen(e). Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Poenget er jo at jeg trenger flere enn 1 TP-uttak, faktisk hele 3 stykker.. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Linksys leverer trådløse routere med 4 porter bak + WAN... Det betyr at du kan ha 4 pc'er tilkoblet og 1 port til internett... Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Men alikevel, hva har skjedd med de gode gamle routere med TP-kabel-uttak?? 7275507[/snapback] Det trådløse ruterne, har TP-uttak, og fungerer like bra som de uten trådløst... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Poenget er jo at jeg trenger flere enn 1 TP-uttak, faktisk hele 3 stykker.. 7275726[/snapback] Leste du hele innlegget mitt? "De fleste trådløse routere har 4P switch bak." Det vil si at du kan koble til 4 ethernetkabler. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 En bør vel strengt tatt ikke bruke Elkjøp som indikator på hva som er "vanlig". Men man kan nok takke dem (og andre) for at det finnes så mange åpne trådløse nettverk rundt i kongeriket. Lenke til kommentar
arildus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vår gamle Belkin router tok seg kvelden i helga under flytteturen og da jeg idag gikk innom Elkjøp avd. Stavanger oppdaget at alle har gått over til trådløs nettverk?? Sist gang jeg sjekket, var visst trådløst foreløpig ikke godt nok, spesielt ikke til spilling fordi ping osv kunne bli ustabil.. De hadde kun én liggende, med merket "Netgear". Har aldri hørt om dette før og var litt skeptisk. Men var jo den eneste de hadde så jeg kjøpte den og tenkte jeg har jo 30-dagers-angreretten til disposisjon hvis noe. Men alikevel, hva har skjedd med de gode gamle routere med TP-kabel-uttak?? 7275507[/snapback] Dei finst i fleire prisklassar fom 300 kr og oppover. Dei fleste nettbuttikkane lar dei står under kategorien: Nettverk-router-brebånd. Dette er feil, ettersom dei ikkje er routerar, men gateway-er Arild Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Poenget er jo at jeg trenger flere enn 1 TP-uttak, faktisk hele 3 stykker.. 7275726[/snapback] Leste du hele innlegget mitt? "De fleste trådløse routere har 4P switch bak." Det vil si at du kan koble til 4 ethernetkabler. 7275866[/snapback] My bad, forstod det rett etter, men måtte gå før jeg fikk redigere innlegget. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Vår gamle Belkin router tok seg kvelden i helga under flytteturen og da jeg idag gikk innom Elkjøp avd. Stavanger oppdaget at alle har gått over til trådløs nettverk?? Sist gang jeg sjekket, var visst trådløst foreløpig ikke godt nok, spesielt ikke til spilling fordi ping osv kunne bli ustabil.. De hadde kun én liggende, med merket "Netgear". Har aldri hørt om dette før og var litt skeptisk. Men var jo den eneste de hadde så jeg kjøpte den og tenkte jeg har jo 30-dagers-angreretten til disposisjon hvis noe. Men alikevel, hva har skjedd med de gode gamle routere med TP-kabel-uttak?? 7275507[/snapback] Dei finst i fleire prisklassar fom 300 kr og oppover. Dei fleste nettbuttikkane lar dei står under kategorien: Nettverk-router-brebånd. Dette er feil, ettersom dei ikkje er routerar, men gateway-er Arild 7276815[/snapback] Der har du nok du feil. Gateway'er er kombinert bredbåndsmodem og router. En router er en router. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ontopic: Tja, merkelig at selgeren ikke klarte å informere meg om at de vanlige trådløse routerene også har vanlige TP-porter? Kanskje et forsøk på mer-salg? Siden han begynte å si at jeg måtte kjøpe det og det og det for å kunne bruke trådløst nettverk. Hater seriøst selgere i elektronikkbutikker. Lurer deg så jævlig hvis du ikke har mer datakunnskap enn gjennomsnittet. Synes direkte synd på folk som ikke er datakyndig/elektronikkyndig generelt. (Et blikk på boksen gav meg ikke et inntrykk av at de trådløse hadde TP-porter) Men, hvis jeg nå skal investere i et trådløst nettverk med trådløse nettverkskort til 3 PCer, bør jeg kjøre med de gode gamle DLink/Linksys eller funker Netgear også? Er så uendelig greit å kjøpe hos Elkjøp pga. garantien, angreretten osv. Bør jeg i såfall investere slik at jeg får 108 mbit eller holder 54 mbit? Endret 13. november 2006 av nan0tim Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ontopic: Tja, merkelig at selgeren ikke klarte å informere meg om at de vanlige trådløse routerene også har vanlige TP-porter? Kanskje et forsøk på mer-salg? Siden han begynte å si at jeg måtte kjøpe det og det og det for å kunne bruke trådløst nettverk. Hater seriøst selgere i elektronikkbutikker. Lurer deg så jævlig hvis du ikke har mer datakunnskap enn gjennomsnittet. Synes direkte synd på folk som ikke er datakyndig/elektronikkyndig generelt. (Et blikk på boksen gav meg ikke et inntrykk av at de trådløse hadde TP-porter) Men, hvis jeg nå skal investere i et trådløst nettverk med trådløse nettverkskort til 3 PCer, bør jeg kjøre med de gode gamle DLink/Linksys eller funker Netgear også? Er så uendelig greit å kjøpe hos Elkjøp pga. garantien, angreretten osv. Bør jeg i såfall investere slik at jeg får 108 mbit eller holder 54 mbit? 7277475[/snapback] Hvis du kjøper dataprodukter andre steder enn hos Elkjøp trenger du ikke tenke på angreretten osv. Du får jo ikke bruk for den. De fleste seriøse dataforhandlere (da selvfølgelig ikke elkjøp) selger jo deg det du har bruk for. Ikke det de tjener best på. Jeg ville gått for en Linksys WRT54G Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har veldig god erfaring med WRT54GL Hvis du kjøper WRT54G, så bør du ha en som er versjon 1 til 4, ikke 5, 6 eller 7. De er mye dårligere, og vanskeligere å flashe med tredjeparts firmware. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Netgear har både bra og mindre bra modeller. http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 NETGEAR RangeMax 240 Wireless Router, 802.11g MIMO så interessant ut.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) NETGEAR RangeMax 240 Wireless Router, 802.11g MIMO så interessant ut.. 7278490[/snapback] De selger den hos siba.no til 850. http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO25018 Endret 14. november 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 NETGEAR RangeMax 240 Wireless Router, 802.11g MIMO så interessant ut.. 7278490[/snapback] De selger den hos siba.no til 850. http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO25018 7283480[/snapback] Etter Netgear's hjemmeside å dømme, burde vel RangeMax NEXT-teknologien være bedre enn bare RangeMax, men den testen sier jo motsatt, selv om det er jevne verdier.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå