miXer Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Heisann. Jeg har akkurat installert XAMPP og skal prøve å legge til en database table. Jeg har funnet ut at dette gjøres ved å bruke "cmd" og filen "mysqladmin" med kommandoen "mysqladmin create database -u rune -p" Her bruker den da bruker user, og den spør etter passord før den prøver å gjøre den første kommandoen, men det jeg da får som error er: mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed error: 'Access denied for user 'rune'@'localhost' (using password: YES)' Hvordan fikser jeg dette problemet? Jeg har prøvd følgende: - Legge til user/password i my.ini fila (funka ikke) - Legge til user/password i brukere i windows (funka ikke) Noen andre forlsag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Er det virkelig ingen som har peiling? Ingen som har vært borti dette? Dette skjer meg hver gang jeg akkurat har installert XAMPP. Får ikke laga noen tabeller i databasen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 prøv i CMD: mysqladmin -u rune password 'nytt-pass' og så mysql -u rune -p tror dette isåfall (nesten) skal virke det er jo tydelig at du enten har feil bruker, eller så feil passord Lenke til kommentar
miXer Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Takk for forslaget, men det funket ikke. Og jeg tror ikke at jeg har feil bruker heller, og feil passord har jeg ikke. Hvor skal denne brukeren ligge? I en fil i mysql oppsettet, eller i Users i windows? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 tror det er i mysql-oppsettet... har du info i databasen eller er den tom? er den tom er det jo bare å prøve å reinstallere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå