Gå til innhold

7800gts sli eller nytt bedre skjermkort (1x)?

Anterialis

Anbefalte innlegg

Prøvde meg et annet sted på forumet, men følte ikke jeg fikk svaret jeg trengte, derfor prøver jeg meg her også.

Jeg har i dag 1stk xfx7800gtx. Jeg har bestemt meg får å få bedre ytelse på grafikkfronten. Burde jeg da kjøpe enda ett 7800gtx kort og kjøre SLi, eller selge det ene jeg har og kjøpe _ett_ bedre skjerkort? Og evt, hvilket (radeon eller nvidia) til ca. 3-4k.

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt vil støtte kortet - DX10 tar skjermkortet seg av :thumbup:

Når det gjelder overkill med hensyn til CPU, så vil det nok funke helt fint.

Mener at X2 4200+ er en bra prosessor, og noen særlig flaskehals blir det ikke, men dette er det sikkert noen andre som kan utdype bedre enn meg.

Anbefaler deg uansett å gå for et 8800GTS hvis du i det hele tatt vurderer 2x 7800GTX.

Lenke til kommentar

ATIs nye skjermkortet som baserer seg på R600-kjernen har ikke kommet ut enda, og det blir kortene som er basert på den kjernen fra ATI som vil støtte DX10.

Så per i dag er det kun nVidia som har lansert kort som støtter DX10, og er derfor det beste valget.

EDIT: Hvis du leser tester rundt om på nettet, vil du se at X1950XTX blir knust av samtlige nVidia-kort ;) (Ihvertfall 7950GX2 og 8800GTS/GTX).

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Ja det er jo sant =) Men er det stor forskjell på gts/x versjonen? Liker liksom å kjøpe x versjonen, men det er jo  tross alt 1500 kr i forskjell. Noen formeninger om det er verdt den ekstre 15hundrelappen?

7277734[/snapback]

HER jeg tror det er 30-70 % bedre ytelse på gtx kortene er ikke sikker...

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt vil støtte kortet - DX10 tar skjermkortet seg av :thumbup:

Når det gjelder overkill med hensyn til CPU, så vil det nok funke helt fint.

Mener at X2 4200+ er en bra prosessor, og noen særlig flaskehals blir det ikke, men dette er det sikkert noen andre som kan utdype bedre enn meg.

Anbefaler deg uansett å gå for et 8800GTS hvis du i det hele tatt vurderer 2x 7800GTX.

7277228[/snapback]

Ok, da virker det ut som the majority av dere mener jeg burde gå for 1 stk, men bedre skjermkort kontra 2stk 7800gtx. =) Da blir det nok et geforce 8 (G80) kort =)

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
GeForce 8800 768MB GTX 1x (ikke SLI) er faktisk veldig merkbart bedre en GeForce 7800 GTX i SLI!

Dette er bevist på testene til gamespot.com

7289591[/snapback]

Hva med 8800gts ? Altså ikke x... Hvordan blir ytelsene da i forhold til 7800gtx SLi?

7290029[/snapback]

Gts knuser 7800gtx i sli og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...