tommen_h Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei Jeg har et problem ved booting av vista og xp. Jeg kommer meg fint innpå vista men, får meg ikke tilbake til xp (de ligger på ulik partisjon (xp er på C, og vista er på K). Når jeg skal starte opp, så kan jeg velge mellom "An earlier windows installation" og "Windows Vista" (noe i den dur) men, det går ikke an å velge xp det er bare å sitte å vente ut timeren til vista booter... Noen som har vært borte i noe av det samme? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Earlier Windows installation betyr Windows XP i dette tilfellet. Bootregisteret blir sånn når man installerer en nyere Windows ved siden av en eldre. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 det vet jeg, men får ikke valgt den. det virker liksom som pc'en har hengt seg, timeren går jo fortsatt, så det er ikke tilfelle... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Når du kommer inn i Vista, kan du da se den partisjonen som XP ligger på, eller er den "usynlig" (Hidden) ? I så fall kan det hende du må bruke PartitionMagic e.l. og gjøre den synlig igjen. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 jeg kan gå inn på den partisjonen ja. (jeg brukte Acronis disc director suite for å partisjonere) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 OK, da er det i hvert fall ikke det at Vistas boot loader ikke "ser" XP-partisjonen. Jeg har aldri vært borti tilsvarende situasjon selv, men jeg kan jo foreslå et par ting for det ...: - Henviser Vistas boot loader til riktig disk (for WinXP)? I WinXP sto dette oppført i boot.ini ; vet ikke om Vista gjør det samme. - Kan XPs boot-filer (ntldr etc.) ha blitt slettet/skadet? (På C:)? Lenke til kommentar
jzky Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 usb tastatur? Hadde det slikt at jeg ikke kunne velge i boot menyen før jeg aktiverte usb støtte i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå