Gå til innhold

Duplisering av linjer i datagrid

Anbefalte innlegg

Hey, har et sært problem.

Har et datagrid med endel data, og et av feltene er numberofmags, er dette mer enn en skal jeg ha så mange forekomster av linjen i tabellen.

Dataene kommer ifra en sql funksjon, og kan derfor ikke endre databasen på noe måte.

Er det mulig å legge til nye rader i datagrid, evt om dere har noen fancy annen løsning fra database perspektiv?

(Klødd meg i huet i 3 timer nå) :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom gridden er bundet til databasen så tror jeg du vil slite med å legge til nye rader uten å påvirke databasen.

Løsningen jeg hadde sett for meg ville enkelt å greit vært å hente ut dataene fra databasen (uten binding) og knyttet dette offline-datasettet til gridden. Deretter er det bare til å modifisere datasettet slik at det gjenspeiler seg i gridden.

Evt endringer tar du på hendelser som da oppdaterer databasen.

Kanskje du i utgangspunktet henter ut et bindet datasett som du kopierer til et ubindet datasett for visning. Alle relevante endringer på det ubundede datasettet gjenspeiler du da med kode mot det bindede datasettet.

Har lekt lite med direkte SQL binding, men dette er framgangsmåten jeg hadde gjort det på om ikke jeg fikk noen andre tips.

Lenke til kommentar

Ble til at jeg lagde en SP på serveren istede.

ALTER PROCEDURE [dbo].[listSubAndAnn] 
AS BEGIN SET NOCOUNT ON;
begin DECLARE @cid int
	DECLARE @number int

declare magcursor cursor for
		select c_id, numberofmags from dbo.getSubAndAnn() open magcursor;
	fetch magcursor into @cid, @number
	WHILE @@FETCH_STATUS = 0
	begin if (@number < 2)
		begin insert into dbo.midl_mag select * from dbo.getSubAndAnn() where c_id=@cid
		end
		else
		begin DECLARE @i int
			set @i = 0
			while @i < @number
			begin insert into dbo.midl_mag select * from dbo.getSubAndAnn() where c_id=@cid
				set @i = @i + 1
			end
		end
		fetch NEXT from magcursor into @cid, @number
	end
	close magcursor
	deallocate magcursor
end
select fname, lname, email, Company, Address, City, typ from midl_mag END

funker for meg, så da er jeg fornøyd, om noen har forslag til forbedringer er jeg åpen for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...