Gå til innhold

Hardware trenger re-design av sidene sine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir litt latterlig...

1024x768 eller bedre er jo veldig mye da..

Så tilpasse seg gamle treskeverk med kun 800 x 600

God del skoler har kun 800 x600, men det kom sikkert som noen bombe heller da, gjelder hovedsakelig barne, ungdom og videregående skoler da..

Høyskoler og universiteter kjører større oppløsninger som standard..

Det er selvsagt forskjell på kommune pcene også, når jeg jobbet i kommunen så hadde jeg 19" skjerm og 1280x 1024 som standard, de færreste hadde 800 x 600...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 08:49, skrev pgressum:

Vi ser av vår statistikk at ca 5% bruker 800*600, mens resten bruker 1024*768 eller gjerne mer. Spørsmålet er da hvem vi skal ta mest hensyn til? 5% eller 95% ?

De tallene må korrigeres litt da.

Du har de 5 prosentene som bruker 800x600 og så må du legge til alle dem som ikke kjører maksimert og alle som har en sidebar på en av sidene.

Og hva mener du med "mest hensyn" egentlig? Hvordan kan du vite at folk ønsker å ha så brede sider? Og hvorfor ikke bruke relative størrelser?

Det er forøvrig interesant å se hvordan PCWN har valgt å redesigne sine sider.

Personlig mener jeg at HW.no har bedre ting å gjøre enn å redesigne sidene, men at det var en feil å velge så brede tabeller da det nåværende designet ble laget vil jeg ikke nøle med å påstå.

Lenke til kommentar

Relative verdier for bredde på en side er det mest gunstige for alle websider. Når det er sagt, burde man ikke bruke tabeller til design heller - men det er ingen lett sak å unngå.

Argumentene for og imot fast vs. relativ bredde har gått høyt og varmt på NEWS, hvor jeg har skrevet en god del innlegg om saken. Men etter å ha drevet http://www.overklokking.no noen måneder, ser jeg at det vil være vanskelig å få noe slikt til.

Å støtte alle oppløsninger godt er en tidkrevende og vanskelig jobb. Så lenge 80 % av brukerne får sidene våre vist som de skal vises, er jeg fornøyd. Resten tar så mye tid å fikse at det ikke er verdt det.

Jeg forstår argumentasjonen - kanskje bedre enn mange - men har innsett at man ikke kan følge målsetningen om relativ bredde hele tiden. Jeg har mange års trening innen HTML-koding, og har vært en tro tjener for standardene. Dessverre har jeg etterhvert måttet innse at det ikke alltid lar seg gjøre å følge dem.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...