Gå til innhold

Problematisk Playstation 3 launch

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Slik, var inne å la til litt på teksten så bli alle fornøyd. Den nøyaktige failure raten til xbox 360 er det bare microsoft som vet, og vil ikke tro at de kommer til å fortelle det til noen.

Men de kom vel med ett anslag på 3,5-5 %, men dette er ganske normalt.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hhmm.... jeg har faktisk aldri hatt noen problemer med noen av konsollene jeg har eid, og det har vært de fleste siden NES.

Er det bare jeg som er heldig, eller blir disse feilmeldingene blåst opp til uante dimensjoner hver gang en ny konsoll lanseres?

Tipper på det siste...

7278582[/snapback]

Klart det.

Det er jo de som får en busted konsoll som skriker høyset, og det er de som får mest oppmerksomhet.

Personlig synes jeg dette som kommer fra Sony nå ikke er noe å klage over. Dette fikses enkelt i software-uptades.

Lenke til kommentar
Må husk at PSX og PS2 har vært feilfrie. Det er ingen som har måttet levere inn maskinen . Microsoft tror jeg var de første som har klart å laget defekte konsoller. Bare her på Gamer.no kryr det av folk som har levert inn sin Xbox360. Sånt oppstyr slipper man med Playstation.

6495334[/snapback]

Rett og slett JÆVLA glad for at tok vare på desse gullkorna no.

7275074[/snapback]

HAHA, IN YOUR FU**ING FACE! :!:

Men altså, nå blir konsollene mer avansert, og da er det lettere med rom for feil.. slik er det, så at PS3 villle få barnesykdommer eller hva det nå kalles kom ikke som noe bombe.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Er vel ikke mye tvil om at problemene med 360 er LANGT høyere enn noen annen konsoll hittil. Og nei, det virker ikke bare sånn fordi fler folk har internett nå.

7278879[/snapback]

Jo det er faktisk tvil om akkurat dette. Mange konsoller før 360 har hatt problemer.

Men jeg tror også det er noe i at det er mye mer synlig i dag, pga at informasjon er mye lettere tilgjengelig i dag (les : internett mer utbredt, flere websider og forum).

Lenke til kommentar
Artig å se her hvordan folk nesten "forventer" og sitter å gnir seg i hendene over å se at andre sine hjertebarn får feil (eller lignende) og at de har noe å "ta" brukere på.

Selvsagt, alle slike produkter kommer til å ha feil. Det sier seg selv, slik er da så og si ALT annet her i verden. Man vet ikke om alt av problemer før man har gitt produktet til kundene og de får gitt feedback på produktet. Slik er det og slik vil det alltid være.

Jeg vil ikke akkurat si at den listen med feil var noe som ville ha gjort at jeg ikke ville ha kjøpt PS3.

7275348[/snapback]

Stemmer. Hvis SONY skulle ha gjort maskina 100% feilfri sjølv, hadde den aldri komt ut.

Det er NO, når massane får tatt i den, å brukt den på alle slags måtar at dei eventuelle feila kjem fram. Sånn er det bare, og slik kjem det alltid til å vere med CE.

7275444[/snapback]

Jeg hørte aldri at det var "greit" ,med noen feil når 360 hadde release.

ALDRI var å ta litt i men nå er liksom alle så enige :hmm: rart det der.

PS: Ingen jeg kjenner har opplevd feil med 360,n sin og det samme gjelder for PS3, selfølgelig

Prøver ikke på PS# vs 360

Lenke til kommentar
Er vel ikke mye tvil om at problemene med 360 er LANGT høyere enn noen annen konsoll hittil. Og nei, det virker ikke bare sånn fordi fler folk har internett nå.

7278879[/snapback]

Men er det ikke godgutten Fedorov/Staal/Hossa/Iginla osv i ENDA en ny forkledning :thumbup: Her har vi en som ikke fikk nok klemmer av Mor som liten, gitt.

Selvfølgelig er det tvil om at problemene med 360 er LANGT høyere enn noen annen konsoll, siden det ikke finnes noen offisiell statistikk noe sted. Enig i at det virker som om en del har problemer, men hadde jeg ikke lest gamer.no så hadde jeg ikke hatt det inntrykket - av de fem jeg kjenner som har en xbox 360 har ingen hatt problemer.

Lenke til kommentar

det er flere grunner til att 360 sin feil ratio er høyere enn andre elektroniske utstyr

microsoft er primært et software firma og har kansje ikkje den erfaringen med hardware, i tilleg så erxbox 360 den mest avanserte maskinen på markedet med 1800 forsjellige komponenter.

Om ps3 skulle få mindre feil sjølv om den er like avansert, med en intergrert PSU til og med så sjokkerer det meg ikkje.

Sony har laget hardware siden 40'tallet og dei kan sakene sine. Sony er en av det ledende på markedet innen elektronisk utstyr, så att ps3 er vellaget er det ingen tvil om.

Det som kan bli achilles hælen til ps3 er programvaren og online butikken, det er MS sitt bord, og etter og ha spilt på 360 i 5 dager så er eg meget imponert over både grensesnittet til 360 og live delen. konsollen har låst seg 2 ganger men eg har en mistanke om att det er demoene eg spiller på fram til GOW kommer... ;)

Om sony skulle klare og måle seg med online delen til 360 og om meny systemet er like enkelt og bruke når ein etter kvart er begynt og fylle det opp med forsjelligt innhald da blir eg imponert..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Snip

Vås.

Igjen, jeg ser ikke helt problemet her. PS3 har reelle problemer ved launch,istedenfor å syte fordi folk påpeker dette så kan du vel heller holde deg til å si "heldigvis er dette bare software problemer som forhåpentligvis blir løst rimelig kjapt".

7276160[/snapback]

Nei, det er vel bedre at vi sender en forespørsel til en som deg og forespør om hva vi bør poste eller ikke. :whistle: Folk drar frem rene tekniske problemer og helhetlige problemer med en konsoll opp mot noe som helt klart er et software problem som kan ordnes opp i på et senere tidspunkt. Det sier du faktisk selv.

Det er dette artikkelen i første posten handler om. Å komme her og si at jeg syter fordi jeg diskuterer og forsøker å argumentere med folk som ikke gidder å lese artikkelen synes er fullstendig urimelig. Det er meg bekjent slikt man gjør i et diskusjonsforum.

Jeg synes forøvrig at slike "hva er det dere syter etter" poster danner en negativ tone i en tråd og bidrar til lite mer enn den generelle "du er mer ***boy enn meg" argumentering.

Lenke til kommentar

Det eneste som har blitt nevnt angående tekniske problemer har vært Xbox360, sist gang jeg sjekket så har ikke en eneste person påstått at PS3 sliter med hardware problemer...Jeg ser ikke noe grunnlag for at du tilsynelatende føler deg tråkket på, oppfattes nesten som om noe negativt rundt Sony er noe negativt mot deg.

Den eneste personen som prøver å vri tråden til å handle om hardware problemer er deg, gudene må vite om det er et desperat forsøk på å spore av tråden slik at den blir stengt..

For å komme oss tilbake til sakens kjerne.

PS3 har problemer med emuleringen, enkelte spill fra tidligere generasjoner fungerer ikke og dette skaper hodebry. Mtp at det er snakk om flere gode titler og at det ikke er mange ps3 titler ute, så kan man vel trekke den konklusjon at dette er meget irriterende for mange ps3 eiere.

Når det gjelder hardware problemer så er det heldigvis ikke rapportert om noen tilfeller, noe som må ansees som svært positivt for Sony. Etter å ha gått på en rimelig kraftig smell på batteri for bærbare maskiner, så har man ikke akkurat behov for å gå på en smell når det gjelder hardware til gullegget.

Lenke til kommentar

Viser igjen bare det at når PS2 tok kvelden verden over, så var det dette internett da som eg er 100% sikker på at er ein god del fleire som har i dag, enn tilbake den gangen (for jo det til å høres ut som evigheter her men)

Men no er jo PS3 spesielt utsatt for evt. skyllebøtter. Sikkert mange rundt om da som "skal ta igjen" for at samtlige 360`er har tatt kveld. Og når/om det først dukker opp hardware relaterte saker, da smeller det. Og det vil smelle hardt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...