Gå til innhold

Problematisk Playstation 3 launch

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Har ikke fornermet noen du  :)

Men jeg synes du er temmelig off topic. Du poster utsagn om folk som må levere inn maskinene sine, hardwareproblemer og greier. Om du hadde lest artikkelen i utgangspunktet, så ville du sett at det ikke er det saken dreier seg om.

Er det om å gjøre å være "Nelson" her..  :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

7275587[/snapback]

Det var anngående Xbox han nevnte hardwarefeil osv og intet med PS3 å gjøre. Les en gang til hva han skriver :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke fornermet noen du  :)

Men jeg synes du er temmelig off topic. Du poster utsagn om folk som må levere inn maskinene sine, hardwareproblemer og greier. Om du hadde lest artikkelen i utgangspunktet, så ville du sett at det ikke er det saken dreier seg om.

Er det om å gjøre å være "Nelson" her..  :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

7275587[/snapback]

Det var anngående Xbox han nevnte hardwarefeil osv og intet med PS3 å gjøre. Les en gang til hva han skriver :)

7275636[/snapback]

Ja, men hva har hardwareproblemer på 360 å gjøre med at PS3 ikke takler alle PS2 og PS1 spillene da?

Det ville være mer betimelig å dra frem at det var en del folk som var ute å slengte med leppa når det viste seg at 360'en hadde en svært begrenset tilbakekompatiblitet med xbox, og at man måtte laste ned patcher og greier. Da er man i det minste inne på det artikkelen dreier seg om: Nemlig emulering av spill gitt ut for tidligere hardware.

Det man sier i artikkelen er at PS3 ikke håndterer 100% av de 7.841 den oprinnelig skal støtte, og at dette vil bli lappet på i senere versjoner av firmwaren. :whistle:

Å dra inn problemer som relaterer seg direkte til hardware synes jeg er temmelig off topic. ;)

Det blir nesten som å slenge dritt i en biltype fordi et par hundre av 7.841 sjåfører ikke får plass inn i bilen, til tross for at billeverandøren sier at man vil etterhvert ha mulighet for å dra setet lenger bak. Blir det ikke? (Håpløs sammenligning, I know :D )

Lenke til kommentar
Ja, men hva har hardwareproblemer på 360 å gjøre med at PS3 ikke takler alle PS2 og PS1 spillene da?

7275771[/snapback]

Slutt å vri det til noe det ikke er snakk om her. Det det var snakk om var det at ingen av dagens konsoll-maskiner er feilfrie. Ikke vend det om det til en personlig vendetta!

Å dra inn problemer som relaterer seg direkte til hardware synes jeg er temmelig off topic.  ;)

Det blir nesten som å slenge dritt i en biltype fordi et par hundre av 7.841 sjåfører ikke får plass inn i bilen, til tross for at billeverandøren sier at man vil etterhvert ha mulighet for å dra setet lenger bak. Blir det ikke? (Håpløs sammenligning, I know  :D )

7275771[/snapback]

Unnskyld meg, men hvem er det som går off-topic her?
Lenke til kommentar
En artikkelartikkel knyttet til dette.

At den ikke skal støtte alt er jo en ting, men å si at "noen greier seg uten lyd" blir å dra det litt for langt spør du meg.

7275821[/snapback]

Det er jeg enig i, men det er synd at de ikke klarer å linke opp disse press releasene.

Satt på spissen, så vet jeg om flere her inne som har bagatellisert hele tilbakekompatiblitets greia med PS3. Når det gjelder Wii, har det blitt dratt frem som en kjempegreie, forstå seg på det den som kan :hmm:

Og selvfølgelig nå som det viser seg at det er noen oppstartsproblemer med det på PS3, er det plutselig forferdelse i bøtter og spann.. Litt påtatt spør du meg.. :D

Gi nå ihvertfall PS3 en fair sjangse. ;)

Lenke til kommentar

Nei verken sony, nintendo, sega eller microsoft har hatt feilfrie konsoller. Husker ennå hvordan man satt å blåste i kassetten og i selve nintendoen for å få den til å funke. Så problemer vil det alltid være. Men må få lov til å si at den med mest feil til nå må være xbox 360. (dette er min personlige mening og er bare bygget på diverse artikler og poster av xbox 360 eiere på nettet).

Og når vi snakker om tilbakekompatiblitet, så en film der en kar spilte donkey kong på ps3 webbrowsern ;)

huff, måtte fikse noen skrive feil.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

7275771[/snapback]

Slutt å vri det til noe det ikke er snakk om her. Det det var snakk om var det at ingen av dagens konsoll-maskiner er feilfrie. Ikke vend det om det til en personlig vendetta!

Å dra inn problemer som relaterer seg direkte til hardware synes jeg er temmelig off topic.  ;)

Det blir nesten som å slenge dritt i en biltype fordi et par hundre av 7.841 sjåfører ikke får plass inn i bilen, til tross for at billeverandøren sier at man vil etterhvert ha mulighet for å dra setet lenger bak. Blir det ikke? (Håpløs sammenligning, I know  :D )

7275771[/snapback]

Unnskyld meg, men hvem er det som går off-topic her?

7275902[/snapback]

Unnskyld meg, men med all respekt å melde, synes du den kommentaren der var fair?

Jeg har ikke til hensikt til å gjøre dette til en vendetta. Jeg forsøker da heller ikke å gjøre dette til noe det strengt tatt ikke er.

Jeg kommenterer bare at disse 360 vs PS3 problemene har strengt tatt ikke noe med hverandre å gjøre.

Artikkelen omhandler softwareproblemer. Det er ingenting i artikkelen som sier noe om hardwareproblemer.

Jeg synes heller ikke sammenligningen min var off topic, selv om den var håpløs. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Men må få lov til å si at den med mest feil til nå må være xbox 360.

7275965[/snapback]

Har hatt 2stk PS2, begge har tatt kvelden.

Har en 1st 360, ingen problemer.

Også har bror min en PS2 som ikke spiller skiver som er farget "lilla" under, men hans 360 fungerer også prikkfritt!

Nå har vi jo ikke hatt disse 360'ene like lenge som PS2'ene, men so far so good!

Lenke til kommentar

Herregud for en syting....

PS3 har problemer ved launch grunnet software feil, verre er det ikke.

Det er ingen som påstår at det er snakk om defekt hardware, så hva er egentlig problemet ?

Selv om det ikke er snakk om hw problemer så er det fortsatt reelle problemer som skaper hodebry for PS3 eiere

Gratulerer med korrekt utsagn, ps3 og xbox360 problemene har ingenting med hverandre å gjøre, gratulerer....

Endret av Syfer
Lenke til kommentar

Det er ingen som påstår at det er snakk om defekt hardware, så hva er egentlig problemet ?

Selv om det ikke er snakk om hw problemer så er det fortsatt reelle problemer som skaper hodebry for PS3 eiere

Gratulerer med korrekt utsagn, ps3 og xbox360 problemene har ingenting med hverandre å gjøre, gratulerer....

7276091[/snapback]

Les igjennom posten, så vil du nok se det at det er det man forsøker å få det over på jo.. :)

Lenke til kommentar

Dette blir vel ikke en xbox360-feil vs ps3-feil fanboy spamfest vel? :p

Prosentandeler av all hardware har feil. ALL hardware. Dette burde vel ikke være nytt for noen som har hatt en eller annen form for hardware i huset vel? Er det nødvendig med enda en diskusjonstråd om dette? Virkelig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Om man ser noe som man mener er helt off topic, så rapporterer man det, og lager ikke et nytt innlegg som drar tråden enda mer off-topic.

Så til det jeg skulle si. Så ps3 har noen problemer med bakoverkompatibiliteten, men synes ikke det er noen stor sak. Ps2'en hadde det samme problemet i sin tid, men dette ble rettet på. Skal man si noe kritisk må det være det at Sony burde kanskje sørget for at høyprofilerte spill som GT4, DMC og Tekken kjøret som normalt, men jeg er sikker på at alt dette vil bli rettet opp i god til før europa-launcen.

Lenke til kommentar

7276091[/snapback]

Les igjennom posten, så vil du nok se det at det er det man forsøker å få det over på jo.. :)

7276109[/snapback]

Vås.

Igjen, jeg ser ikke helt problemet her. PS3 har reelle problemer ved launch,istedenfor å syte fordi folk påpeker dette så kan du vel heller holde deg til å si "heldigvis er dette bare software problemer som forhåpentligvis blir løst rimelig kjapt".

Lenke til kommentar
Tror ikke at "Avaen" er synonymt med "mange" her inne. Men jeg kan ta feil. Alle med litt over dørkarmen i IQ fatter jo at nye dupeditter går lett i stykker. Derav garanti ;)

7276511[/snapback]

Fullstendig urimelig å stille meg i et slikt lys ut ifra hva jeg sier her. Dersom det er meg du mener Bromle.

Jeg fornekter ikke at ting kan gå i stykker. Det er forøvrig et software problem som beskrives i denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Tror ikke at "Avaen" er synonymt med "mange" her inne. Men jeg kan ta feil. Alle med litt over dørkarmen i IQ fatter jo at nye dupeditter går lett i stykker. Derav garanti ;)

7276511[/snapback]

Fullstendig urimelig å stille meg i et slikt lys ut ifra hva jeg sier her. Dersom det er meg du mener Bromle.

Jeg fornekter ikke at ting kan gå i stykker. Det er forøvrig et software problem som beskrives i denne artikkelen.

7276566[/snapback]

hadde ikke lest dine poster. Men beklager viss du føler deg truffet.

Uansett så tar det litt tid før en ny konsoll er "opplært" da med liten feilprosent på hardware og bra og solid software.

Lenke til kommentar

hehe, ikke uventet.

*litt off topic*

btw, hva skjer med at de bare setter inn grensesnittet fra pspen og kaller det PS3 Mediecenter eller no sånt?

Går vel ann å være litt mer orginal?

btw, går det ann å erstatte grensesnittet via en update? En jeg kjenner som er veldig skuffa over grensesnittet og håper de lager et nytt.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

7276511[/snapback]

7276566[/snapback]

hadde ikke lest dine poster. Men beklager viss du føler deg truffet.

Uansett så tar det litt tid før en ny konsoll er "opplært" da med liten feilprosent på hardware og bra og solid software.

7276581[/snapback]

Det gjør det nok utvilsomt. Det er vi nok alle enig i. ;)

Lenke til kommentar
Men må få lov til å si at den med mest feil til nå må være xbox 360.

BS. Dette er din subjektive oppfatning. Du har mest sansynlig følt det slik da du leser poster på diskusjon.no nå om hvor mange bokser som tar kvelden.

Når forrige generasjon lanserte var det ikke så mangen som hadde tilgang til nettet, og det var ikke så mangen som whinet rundt om på ymse forum.

Personlig kjenner jeg mange flere som opplevde at deres PS2 tok kvelden/ripte opp alle spill i etterkant av launch (6-7 stk), enn jeg kjenner folk som har opplevd at 360en tar kvelden (1 person).

Så med mindre du klarer å grave opp noe statistikk om ødlagte enheter, har du ingen grunnlag for å komme med slike uttalelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...