bmw-m5 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Noen som vet om programmer som kan sjekke hvor en IP befinner seg? Altså hvis jeg har en IP adr så ønsker jeg å finne ut hvor i landet denne befinner seg? Gjerne med gateadress. Mest mulig informasjon med andre ord. På forhånd takk! :-) Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sjekker du vha whois så finner du ut hvem som er registrert eier av adressen, men det er jo som regel en ISP. Skal du ha info om hvilken intern bruker som er tilordnet en IP til enhver tid må du forhøre deg med denne ISP'n, evt høre med politiet for å få tilgang til loggene. Men dette krever en god grunn. Type "Jeg vil finne ut hvor dama jeg chattet med i går bor" holder ikke... Lenke til kommentar
bmw-m5 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Sjekker du vha whois så finner du ut hvem som er registrert eier av adressen, men det er jo som regel en ISP. Skal du ha info om hvilken intern bruker som er tilordnet en IP til enhver tid må du forhøre deg med denne ISP'n, evt høre med politiet for å få tilgang til loggene. Men dette krever en god grunn. Type "Jeg vil finne ut hvor dama jeg chattet med i går bor" holder ikke... 7274904[/snapback] Jeg har prøvd whois og den gir som du sier en ISP. Ingen mulighet for noe mer bestemt hvor denne IP befinner seg? Eller hvem som er bruker er mest interesant Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tror nok du ikke får mer info enn isp en.. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vil det være mot rettningslinjene å legge ut IP her? Sjekk med en mod FØR du evt legger den ut! Lenke til kommentar
bmw-m5 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Kunne ikke se at det var ulovelig noe sted... Venter litt i tilfelle noen har noen invendinger mot dette... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det er vell brud for en isp at folk finner ut hvem de lånes ut til. Du kan f.eks finne ut hvilken som eier ipen (isp) men hvem de låner ut den videre ut til kan kunn utgis til politiet ved en anmeldelse bak ipen. Så viss du får tak i eieren av en ip(privat person) ved bruk av kontakter ligger noen i deep shit viss de blir oppdaget. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Denne diskusjonen kommer opp jevnlig og svaret er at man ikke kan finne ut hvem som bruker en ipadresse. Skal man finne ut den må man anmelde og få medhold først. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Stikk på ripe sine sider ( ripe.net ). På høyresiden der skriver du ip'en inn i databasesøk. I whois replyen står en abuse adresse til dem som eier ipadressen. Send en mail til dem med problemet... De har ansvar for å eventuelt videre sjekke slikt opp... Kommer jo helt ann på hva som er gjort da... Er det gjort misbruk fra ip'en så er jo dette veien og gå men har en person kun erta deg litt blir det jo noe helt anna... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå