Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Informasjon vha. IP adresse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekker du vha whois så finner du ut hvem som er registrert eier av adressen, men det er jo som regel en ISP. Skal du ha info om hvilken intern bruker som er tilordnet en IP til enhver tid må du forhøre deg med denne ISP'n, evt høre med politiet for å få tilgang til loggene. Men dette krever en god grunn. Type "Jeg vil finne ut hvor dama jeg chattet med i går bor" holder ikke...

Lenke til kommentar
Sjekker du vha whois så finner du ut hvem som er registrert eier av adressen, men det er jo som regel en ISP. Skal du ha info om hvilken intern bruker som er tilordnet en IP til enhver tid må du forhøre deg med denne ISP'n, evt høre med politiet for å få tilgang til loggene. Men dette krever en god grunn. Type "Jeg vil finne ut hvor dama jeg chattet med i går bor" holder ikke...

7274904[/snapback]

 

Jeg har prøvd whois og den gir som du sier en ISP. Ingen mulighet for noe mer bestemt hvor denne IP befinner seg? Eller hvem som er bruker er mest interesant

Lenke til kommentar

Det er vell brud for en isp at folk finner ut hvem de lånes ut til. Du kan f.eks finne ut hvilken som eier ipen (isp) men hvem de låner ut den videre ut til kan kunn utgis til politiet ved en anmeldelse bak ipen. Så viss du får tak i eieren av en ip(privat person) ved bruk av kontakter ligger noen i deep shit viss de blir oppdaget.

Lenke til kommentar

Stikk på ripe sine sider ( ripe.net ). På høyresiden der skriver du ip'en inn i databasesøk. I whois replyen står en abuse adresse til dem som eier ipadressen.

 

Send en mail til dem med problemet... De har ansvar for å eventuelt videre sjekke slikt opp... Kommer jo helt ann på hva som er gjort da... Er det gjort misbruk fra ip'en så er jo dette veien og gå men har en person kun erta deg litt blir det jo noe helt anna...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...